پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

1:39:20 - سه شنبه 7 آبان 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در آستانه سالروز شهادت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع)؛
مراسم عزاداری شب شهادت امام رضا(ع) در رابر
مردم شهرستان رابر در عزای امام رئوف (ع) به سوگ نشستند.

به گزارش “صبح رابر”؛ مراسم عزاداری شب شهادت امام رضا (ع) در مسجد مصلای حضرت زهرا (س) باسخنرانی حجت الاسلام والمسلمین تقوی مسئول تحقیق وپژوهش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور برگزارشد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی ضمن عرض تسلیت دهه آخر صفر با اشاره به فضیلت امام رضا(ع) گفت: میان القاب امام هشتم، لقب «رضا» به معنای خشنود و خرسند از همه مشهورتر است.

وی ادامه‌‌ داد: بر اساس آیات و روایات علت نام‌گذاری رضا بر آن حضرت را علاوه بر اینکه مورد رضا و پسند خداوند، و رسول خدا(ص) و امامان در زمین بود، مخالف و موافق همه آن حضرت را می پسندید، آن حضرت راضی به رضای پروردگار بود.

مسئول تحقیق وپژوهش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: انسان خودبین، خدابین نمی باشد تا خود محور باشد خدامحور نمی باشد.

وی با اهمیت زیارت‌نامه‌ها در تولی و تبری افزود: اباعبدالله(ع) و امام رضا(ع) زیارتنامه دارد که در اکثر زیارتنامه ها مسئله تولی و تبری مطرح است.

وی بصیرت مردم رابر در مسائل اساسی، حیاتی وبنیادی ومثال زدنی برشمرد و گفت: ولایتمدارباشیم تا پیروز شویم، ولایت مانند بند تسبیحی است که همه دانه های تسبیح را کنار هم نگه می دارد.

همچنین مراسم سوگواری شب شهادت حضرت امام رضا (ع) در مسجد الرضا رابربرگزار شد.

حجت الاسلام سمیعی در این مراسم عزاداری؛ شرط محب اهل بیت (علیه السلام) را پایبندی به امانت داری و صداقت دانست.

در سراسر شهرستان رابر عشاق امام رضا(ع) درغم شهادت امام رئوف(ع) به عزاداری پرداختند .

گفتنی است؛ مراسم عزاداری پنج شب آخر ماه صفر در مسجد مصلای حضرت زهرا(س) همراه با طلب آمرزش برای واقف این مکان مذهبی وفرهنگی برگزار شد.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب