پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:14:32 - سه شنبه 7 آبان 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
همزمان با سراسر کشور؛
آیین سوگواری سالروز شهادت امام رضا(ع) در رابر برگزار شد
شهرستان رابر در سوگ شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) با حضور انبوه سوگواران غرق در عزا و ماتم است.

به گزارش “صبح رابر”؛ در سالروز شهادت امام رضا(ع) ، مسجد الرضا این شهرستان با حضور امام جمعه رابرو انبوه سوگواران غرق در ماتم و عزا شد.

امام جمعه رابر در این آیین سوگواری ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام رضا (علیه السلام) گفت: ۵۵سال بهار عمر امام رضا(ع) بود در سن ۳۵ سالگی به امامت رسید در دوران ۲۰ سال امامت ایشان سخنانی از آن حضرت  ثبت و ضبط شده است.

وی با اشاره کتاب علوم اخبار الرضا جمع آوری شده توسط  شیخ صدوق (رضوان الله تعالی علیه)گفت: در کتاب علوم اخبار الرضا جمع آوری روایت های از امام رضا(علیه السلام) است.

امام جمعه رابر با بیان روایتی از این کتاب گفت: در این روایت درسی از زندگی امام رضا (علیه السلام) نهفته است که درهنگام عصبانیت خشم و غضب خود را فرو ببرید، کارتان  برای رضای خدا باشد، نصیحت پذیر باشید، تا حد توان گره گشا باشید و از مجالس غیبت و تهمت فاصله بگیرید.

وی، فرو بردن خشم را همانند غذای لذیذی که تاکنون نخورده اید توصیف کرد و افزود: در اصول کافی از امام صادق (علیه السلام) نقل شده است کسی مالک عقل خود نبود نمی تواند خشم و غصب خود را کنترل کند.

امام جمعه رابردر ادامه گفت:  کار برای رضای خدا ثواب جهاد دارد، کارتان را  برای رضای خدا انجام دهیدهمان کاری که امام انجام داد، انقلاب کرد که جهانی شد.

وی عمل خالص انسان را بسیار مهم خواند و گفت: مشکل جامعه بشری در اخلاص است که کار برای رضای خدا صورت نمی‌گیرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: اخلاص در کار نیست اگرجایی نامی از مدیری به میان نبرند در دلش حزن و اندوه باشد یا از کاری به‌به و چه‎چه کنند.

همچنین زائران بسیاری نیزبا حضور در کاروان پیاده روی اسکر به سمت حرم امامزاده سید سلطان فقیه الدین بزنجان ( خواهر امام رضا(ع)) در سوگ شهادت مظلومانه امام رضا(ع) عزاداری کرده و مسافت ۱۰ کیلومتری را پیاده طی نمودند.

به همین مناسبت ایستگاه های صلواتی نیز برای پذیرایی از زائران سوگوار در شهرستان رابر برپا شد.

نظیر این آیین سوگواری در جای جای شهرستان رابر با حضور شیفتگان اهل بیت علیهم السلام با شکوه خاصی برگزار شد.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب