پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

12:06:36 - چهارشنبه 8 آبان 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل؛
زنگ پدافند غیرعامل درمدارس رابر نواخته شد
زنگ پدافند غیرعامل صبح امروز چهارشنبه به مناسبت گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل با حضور جمعی از مسؤولان به صورت نمادین در مدرسه کاردانش شهدا رابر نواخته شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ امام جمعه رابر در مراسم گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل، ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول گفت: دراین ماه دو مناسبت تاریخ ساز ثبت شده؛ یکی ازمناسبت ها میلاد پر سعادت پیامبر اعظم و آغازامامت منجی عالم بشریت مهدی موعود است که هر دو در تاریخ اسلام و شناخت انسانیت اثر بسیار مهمی دارد.

وی، با بیان اینکه در رشد و حفظ دین اسلام و انسانیت به سه دشمن مواجهه می شویم افزود: هر کدام از این سه دشمن؛ شیاطین، نفس و مردم به سه عامل جنگ سخت، نیمه سخت و جنگ نرم برخورد می‌کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین هدف، ابزار و روش را در جنگ سخت، نیمه سخت و جنگ نرم پدافند غیر عامل برشمرد.

وی افزود: هدف در جنگ نرم؛  توپ و تانک نیست؛ بلکه تسخیر انسان و بی‌هویت کردن آن است.

امام جمعه رابر با بیان اینکه ربیع الاول؛ میلاد نبی مکرم اسلام به انسان هویت می بخشد عنوان کرد: جنگ نرم مبارزه با هویت انسان است ابزارآن  توپ و تانک و موشک نیست بلکه رسانه است از طریق رسانه مکتوب یا تصویری بدنبال بی هویت کردن ما هستند.

معلمان فرماندهان جنگ نرم هستند

وی، با اشاره به کشور اسپانیا که قبلا ۹۰ درصد آنها مسلمان و اکنون دو درصد مسلمان هستند، گفت: وقتی دشمن دید راه نفوذ به داخل اسپانیا از طریق جنگ سخت وجود ندارد با راه اندازی جنگ نرم مسلمانان اسپانیا را بی هویت کردند و اکنون با همان فرمول به دنبال بی هویت کردن مردم ما هستند.

امام جمعه رابر با تأکید بر اینکه این جنگ نرم؛  رزمنده و فرمانده می خواهد افزود: فرماندهان جنگ نرم هم باید روش تربیت با تحریم و روش کنترل را بدانند تا همانند جنگ سخت در جنگ نرم  نیز پیروزشویم.

وی با بیان اینکه تمام گفتمان رهبری بر شاخصه همین اصول است و نیاز به آموزش دارد، گفت: در تاکتیک سخت اگرارتش سوریه موفق شدند آموزش دیده بودند در جنگ نرم نیز نیاز به آموزش داریم .

امام جمعه رابر تأکید کرد: نیازاست فرمانده جنگ نرم، علیم و بصیر باشد معلم ها در نقش فرمانده جنگ نرم، فرماندهی می‌کنند .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: معلمان مجهز، ابلاغ پیام را به سربازان خود که همان دانش آموزان کلاس است میدان مبارزه با جنگ نرم را  پیاده می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر به این فرامین عمل کردیم در جنگ نرم سربلند خواهیم بود وقتی ما در جنگ نرم بی بدیل باشیم زمینه برای ظهور فراهم خواهد شد.

 مهمترین پدافند غیرعامل برای دانش آموزان مجهز شدن  به علم و دانش است

معاون آموزش و پرورش شهرستان رابر نیز  ضمن خیر مقدم و تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول گفت: مقام معظم رهبری  پدافند غیر عامل را با نامگذاری شعار سال به ما نشان می‎دهند و همه می خواهیم  به کشور ما گزندی نرسد.

وی با بیان اینکه امروزه اجانب با توپ و تانک به کشور ما حمله نمی کنند به مهد علم و دانش با ایجاد شبهه در دین و هنجارهای ما حمله ور شده اند افزود: با تاسی گرفتن از ستارگان علم و دانش و شهید زنده سردار حاج قاسم سلیمانی که همیشه پر فروغ تر از قبل است، مکر معاندین به خودشان برگردانده خواهد شد.

تاج الدینی با ارائه گزارشی ازحوزه علم دانش گفت: به مدد دانش آموزان و معلمان در جشنواره جوان خوارزمی این  آوردگاه  بزرگ علمی، یکبار دیگر پرچم شهرستان رابر در پایتخت به اهتزاز درآمد و از ۵۲ طرحی که به مرحله فینال می رسد ۵ طرح از دانش آموزان رابر است.

وی با بیان اینکه شهرستان رابر اگر چه از نظر مقیاس کوچک است اما از نظر علمی خودش یک دنیاست تصریح کرد: شهرستان رابر از نظر توان علمی با استان اصفهان برابری می کند همه اینها  پاسخ دادن به ندای رهبری است .

تاج الدینی خاطر نشان کرد: شما دانش آموزان نشان دادید در پدافند غیرعامل با آنها بیگانه هستید، ما ایرانی هستیم به عظمت  350 شهید شهرستان و  شهید زنده پاسخ مثبت می دهیم ونمی‌گذاریم هرگز به کشور ما نگاه کج بیندازند.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب