پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:47:23 - جمعه 17 آبان 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
مذاکره، تنفس مصنوعی به شیطان بزرگ است/مقاومت چهل ساله مردم ایران، آمریکا را بی اعتبار کرده است
خطیب جمعه رابر گفت: آمریکا امروزهم بخاطر تجدید قوا و هم به جهت تبلیغات انتخاباتی دست به گدایی مذاکره زده است از این رو باید بدانیم مذاکره، تنفس مصنوعی به شیطان بزرگی مثل آمریکاست.

به گزارش “صبح رابر”؛ امام جمعه رابردر خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، با تبریک  ۱۲ ربیع الاول ولادت پیامبر اکرم (ص) بنا بر روایات اهل سنت و آغاز هفته وحدت تا۱۷ربیع الاول ولادت پیامبر اکرم (ص) به روایات اهل شیعه است، اظهار داشت:هفته وحدت، ازجمله ابتکارات سرنوشت‌ساز و تاریخ‌ساز امام راحل بوده است.

وی، با اشاره به دیدار دانش آموزان و دانشجویان در آستانه ۱۳آبان، با رهبر انقلاب اسلامی، گفت: مقام معظم رهبری مهمترین دیدگاههای خود در باره آمریکا را تبیین کردند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود:  آمریکای سال ۹۸ با آمریکای سال ۴۳ و ۵۸ هیچ تفاوتی ندارد با همان روحیه ی گرگ صفتی و وحشی گری ذاتی که امروز با شیوه‏‌ها و ابزارهای جدیدتر انجام می‏‌دهد.

وی ادامه داد: آمریکای سال ۹۸ از آمریکای سال ۵۸ بسیارضعیف ترشده است و رو به افول نهاده و به سرعت تبدیل به یک کشور معمولی خواهد شد.

خطیب جمعه رابر گفت: آمریکا امروز به همین جهت هم بخاطر تجدید قوا و هم به جهت تبلیغات انتخاباتی دست به گدایی مذاکره زده است.

وی در ادامه عنوان داشت: از این رو باید بدانیم مذاکره، تنفس مصنوعی به شیطان بزرگی مثل آمریکاست.

امام جمعه رابر با بیان دو دلیل اصلی برای عدم مذاکره با آمریکا یادآور شد: اینکه توقعات و انتظارات آمریکا، حد یقف ندارد. او بعد از کوتاه آمدن در برجام هسته ای، برجام منطقه ای، برجام موشکی، برجام حقوق بشر، برجام کوتاه آمدن از ارزشهای اسلامی مانند حجاب و عفاف را از ما انتظار خواهدداشت.

وی افزود: در فرهنگ آمریکا، دوستی نمی فهمد. اصلا نمی توان به آمریکا اعتماد کرد، چنانچه به اروپا نیز این چنین است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با مرورتجربه چهل ساله انقلاب گفت: در زمان دولت سازندگی، شعار تنش زدایی و تعامل با دنیا مطرح گردید و طرح تجارت با شرکتهای نفتی آمریکا در دستور کار قرارگرفت، اما نهادهای صهیونیستی آمریکا به مخالفت برخاستند و با تصویب قانون موسوم به “داماتو” در سنای آمریکا، ایران را شدیدتر ازگذشته تحریم کردند.

وی ادامه داد: در دوره اصلاحات، گفتگوی تمدنها و تعامل با دنیا دوباره مطرح گردید و اقدامات زیادی مانند توقف عملیات هسته ای انجام شد نتیجه این شدکه جرج بوش ایران را ، “محورشرارت ” معرفی کرد و تا مرز جنگ با ایران پیش رفت.

خطیب جمعه رابر افزود: در سال آخرِ دولت احمدی نژاد، تحرکاتی برای مذاکره با آمریکا، در کشور عمان شکل گرفت اما به نتیجه ای نرسید.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید با توان بیشتر و انگیزه دوچندان وارد مذاکرات شد که منجر به برجام گردید نتیجه آن چنانچه امروز می‏بینیم، تشدید بی سابقه و تاریخی تحریم‏ها و فشارحداکثری به کشور جمهوری اسلامی ایران است.

خطیب جمعه رابر در عرصه خارجی هم  به تجربه دو کشور کوبا و کره شمالی اشاره کرد و بیان داشت: کشور کوبا پس از پنجاه سال تحریم، حاضر به مذاکره با آمریکاشد اما جز چند عکس تبلیغاتی حاصلی برای کوبا نداشت.

وی ادامه داد: کشور کره شمالی هم در این سه سال اخیر،وارد مذاکره با آمریکایی ها شد علیرغم عمل به تعهداتش هیچ نتیجه ای جز چند جلسه گفتگو و عکس یادگاری نصیبش نشد.

خطیب جمعه رابر گفت: تحریم این دو کشور بیانگر این است مقاومت ملت ما یک مقاومت عقلانی است که با پشتوانه ای از منطق  عقل و وحی و تجربه ؛ به عنوان راهبرد کلان نظام اسلامی مطرح گردیده و همین عامل است که توانسته آمریکا را بارها به گوشه رینگ ببرد و او را بی اعتبار سازد.

وی افزود: همین مقاومت چهل ساله مردم ایران، آمریکا را بی اعتبارکرده است.

امام جمعه رابر در پایان همچنین از کلیه شرکت کنندگان و برگزارکنندگان راهپیمایی۱۳آبان که این مراسم باشکوه را خلق کردند؛ تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب