پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:02:53 - جمعه 8 آذر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
برآورده نشدن انتظارات مردم در مجلس دهم /بصیرت مردم بار دیگر دشمنان را در دوم اسفند ۹۸مایوس خواهد کرد
خطیب جمعه رابر گفت:با توجه به شرایطی که در مجلس دهم داشتیم آنچنان که شایسته است انتظارات مردمی را برآورده نکرد؛ اکنون و در مجلس آینده، تمام تلاشها ؛ باید به سمت و سوی حاکمیت یک مجلس انقلابی باشد که از آرمانها و گفتمان انقلاب اسلامی و امامین انقلاب دفاع کند از این رو مجلس از حساسیت مضاعفی برخوردار است.

به گزارش “صبح رابر”؛ امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، با تبریک  ۸ربیع‏‌الثانی ولادت با سعادت امام حسن عسکری(علیه السلام) گفت: امام عسکری(ع)در آستانه‏‌ی زمان انتقال از «عصر حضور» به «عصر غیبت»، به سه دلیل مجاهدت مضاعفی داشتند.

وی، مجاهدت مضاعف انسان ۲۵۰ ساله در عصر امامت امام عسکری(ع) برشمرد و افزود: شیعیان در طول ۲۵۰ سال یعنی دو قرن و نیم با امامان معصوم از نظر تعلیم و تربیت ارتباط مستقیم داشتند، بعد از امام عسکری امامی هست که امت نمی‌تواند با این امام ارتباط برقرارکند و نمی‌داند چه موقع ظاهر می شود.

امام جمعه رابر، دلیل دوم را کوتاه بودن دوران امامت حسن امام عسکری(ع) خواند و افزود: دوران امامت امام حسن عسکری (ع) کمترین دوران شش سال در بین دوران امامت امام معصوم است .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: شرایط حاد سیاسی و اِعمال اختناق شدید و کنترل کامل حکام طاغوت روی حضرت، تا آنجا که ایشان به خوبی می‏‌دیدند که حکومت بنی‏ عباس برای یافتن حضرت مهدی موعود(ع)  که رسول اکرم(ص)به آمدنش و قیامش به قسط و عدل بشارت داده بود، سعی وافری داشتند.

وی با گرامیداشت دهم آذرماه شهادت آیت‏ اللَّه  عالم مجاهد”سیدحسن مدرس”  در سال ۱۳۱۶به دستور رضا خان مصادف با روز مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دهم آذر ۹۸، عملیات اجرایی انتخابات مجلس یازدهم رسماً کلید می خورد و فرایند سی و پنجمین انتخابات در  نظام جمهوری اسلامی ایران آغاز می‏‌شود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تأکید بر فرمایشات امام راحل دررابطه با انتخابات گفت: امام راحل رضوان الله علیه، بر این نکته تاکید داشتند که؛ سعی کنید نماینده ای مانند مرحوم مدرس را برای مجلس انتخاب کنید و بعد ادامه می‌‏دادند؛ البته بعید است به این زودی‌ها کسی مثل مرحوم مدرس پیدا شود.

وی، مهمترین خصائل شهید مدرس را دین شناسی و دین آشنایی عمیق، حریت و آزادگی، استقلال شخصیت و رای، استعمار ستیزی و استکبار ستیزی، دشمن شناسی و شناخت نفوذیهای دشمن، ساده زیستی و مردم داری و زندگی با مردم دانست و عنوان کرد: مردم ما باید دقت کنند؛ کسانی را که سهم بیشتری از این ویژگی‏ها و خصائل شهید مدرس دارند، برای انتخابات مجلس انتخاب کنند.

امام جمعه رابر به به داوطلبان نمایندگی مجلس، سفارش کرد:  بین خود وخدای خود خلوت کنند وکالت و نمایندگی و منصب، امانتی است که ادای حق آن؛ بسیار سخت و دشوار است، بیش از توجه به هر توصیه و مشورت ازسوی همشهری‏‌ها ؛ به ندای تکلیف الهی خود توجه کنند و با دقت و وسواس شدید  وارد این میدان شوند.

وی افزود: طبیعی است از روز ثبت نام در دهم آذر تا روز اعلام نتایج در ۲۳بهمن ماه؛ هیات‏های اجرایی و مراجع چهارگانه تایید اعم از  قوه قضائیه و وزارت اطلاعات؛ به ویژه هیات‏های نظارت شهرستان و استان و مرکز و شورای محترم نگهبان، تحت انواع و اقسام فشارها و جوسازی‏ها وشبهه افکنی‏ها خواهند بود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه تأکید کرد: لازم است با قدرت، بدون در نظر گرفتن ملاحظات جناحی و گروهی، وظیفه مقدس خود را در بررسی صلاحیت داوطلبان، انجام دهند.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه انتخابات مجلس یازدهم چندویژگی خاص داردگفت: از روزی که انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۴ اسفند ۱۳۵۸برگزارشد تا دوم اسفند ۹۸، تقریبا چهل سال می‏‌گذرد.

وی عنوان کرد: انتخابات امسال به نوعی، جشن چهل سالگی انتخابات مجلس شورای اسلامی است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: با توجه به شرایط حساس مقطع کنونی و نقشه‏‌ها و توطئه‏‌های دشمنان با تشدید فشار حداکثری روانی و رسانه ای و اقتصادی و سیاسی، شرایطی مانند بمباران درسال ۶۶ توسط رژیم صدام را تداعی می‌‏کند، با این تفاوت که؛ در سال ۹۸ این بار این موشک باران، از نوع جنگ نرم و شناختی و ادراکی است .

وی ادامه داد: مردم با بصیرت آسیب ها را پشت سر گذاشتند و بصیرت مردم یکبار دیگر دشمنان را در دوم اسفند ۹۸مایوس خواهد کرد.

امام جمعه رابر همچنین یادآور شد: با توجه به شرایطی که در مجلس دهم داشتیم آنچنان که شایسته است انتظارات مردمی را برآورده نکرد؛ اکنون و در مجلس آینده، تمام تلاشها ؛ باید به سمت و سوی حاکمیت یک مجلس انقلابی باشد که از آرمانها و گفتمان انقلاب اسلامی و امامین انقلاب دفاع کند از این رو مجلس از حساسیت مضاعفی برخوردار است.

وی، با قدردانی از حضور باشکوه اقشار مختلف مردم شهرستان رابردر راهپیمایی سوم آذرماه گفت: در هفته گذشته مردم خوب به وظیفه خود عمل کردند الان نوبت به وظیفه مسئولین و مدیران ارشد جامعه است.

خطیب جمعه رابر ادامه داد: وقایع ۹۸ گر چه خیلی سریع  جمع شد اما  تلخی ها و سختی های زیادی بر جای گذاشت که توجه به عبرت ها و درس های  این فتنه ضرورت دارد.

وی با تاکید بر این‌که دشمن مانند مگسی است که بر زخم‌ها می‌نشیند، لذا سیاست‌گذاران و مدیران ارشد و میانی کشور نباید بگذارند، زخم‌های اقدامات نابه‌هنگام و سیاست‌گذاری‌های نسنجیده، موجب شود تا مگس‌های فرصت‌طلب فتنه، به طمع بیافتند، ادامه داد: انتظار این است؛دولت نقص اقدام خود را بپذیرند و در پی عذر خواهی از ملت و کوشش مضاعف برای رفع مشکلات معیشتی مردم،  کنترل قیمت کالا و حمل و نقل ضرورت دارد.

خطیب جمعه رابر در ادامه گفت: مسئولان مختلف کشور به جای فرافکنی و دوگانه‌سازی‌های فرصت‌سوز، زمان باقی‌مانده از خدمت را مغتنم بشمارند و شرایط را برای یک انتخابات باشکوه و با مشارکت حداکثری فراهم کنند.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب