پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:26:46 - سه شنبه 12 آذر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بلاتکلیفی پروژه بر زمین مانده مجتمع بعثت رابر
حکایت پروژه‌ نیمه‌تمام مجتمع فرهنگی بعثت عجیب است، در مرحله بیش از۵۰ درصد تکمیل متوقف شده‌، بلاتکلیف رها شده است.

به گزارش ” صبح رابر”؛ حکایت تنها مجتمع فرهنگی و هنری بعثت رابر قدری دردناک‌تر است. این پروژه که درجوارمنطقه زیبا وسرسبزچشمه عروس ورودخانه رابرودر محیطی بسیار مناسب با زیربنایی ۲۲۰۰ مترمربع و اعتبار حدود  ۱۵ میلیارد ریال  همزمان با عید مبعث سال ۹۰ کلید خورد، اما هنوز بعد از گذشت هشت سال بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و خیلی‌ها نمی‌دانند که آخر و عاقبت این پروژه چه می‌شود.

پروژه‌های نیمه تمام  شبیه حرف‌های نیمه‌تمام‌اند، این مجتمع فرهنگی و هنری از پروژه های بر زمین مانده که ستون‌های ایستاده‌ آن مدت‌هاست منتظر میلیارد‌ها تومان اعتبار برای تکمیل ساختمان است.

شهرستان رابر نام‌آور خاکی حاصل‌خیز در عرصه فرهنگی هنری است اما تراژدی پر پیچ خم سالها اعتبارات مجتمع بعثت این شهرستان هنرمندان را در حسرت یک مکان فرهنگی منتظر نگه داشته است.

معاون فرماندار رابر با بیان اینکه این پروژه مجتمع از سال ۹۰استارت خورده، گفت:  در سال ۹۱و ۹۲ به دلیل عدم تخصیص اعتبارات در زمره پروژه های دارای قابلیت واگذاری به بخش خصوصی قرار گرفته است.

حمید امیرتیموری اشاره کرد:  سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اصرار بر واگذاری این پروژه به بخش خصوصی دارد که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان مخالف این قضیه است.

 وی با بیان اینکه این پروژه بیش از  ۴۷درصد پیشرفت  فیزیکی دارد افزود: این مجتمع از نظر مکانی در حریم رودخانه واقع شده و نیاز به اخذ ماده ۹دارد.

معاون عمرانی فرماندار رابر گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی  حاضر به تخصیص اعتبار برای تکمیل آن نیست این پروژه بالغ بر ۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل نیاز دارد و چاره ای جز واگذاری پروژه به بخش خصوصی نیست.

وی ادامه داد: بخش خصوصی هم چند نفر تاکنون مراجعه کردند اما موفق به اخذ تفاهم نامه با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نشده است.

بسیاری از اهالی هنر بار‌ها تاکید کرده‌اند که مسئولان فرهنگی و هنری باید  برای تکمیل این پروژه نیمه تمام آستین همت را بالا بزنند.

 منتظری یکی از شاعران و هنرمندان شهرستان با اشاره به قابلیت های  این مجتمع فرهنگی که می توان  در زمینه های مختلف برای بالا بردن فرهنگ بسیار موثرباشد گفت: آن کسانی  که در این مسیر قرار می‌گیرند  دست نسل جدید امروزی را بگیرند و در راستای فرهنگ بالنده بچه ها را رشد و کمال دهند.

وی با بیان اینکه این مجتمع در برد فرهنگی جامعه بسیار اثر گذار خواهد بود افزود: در شهرستانی مثل رابر که خواستگاه فکرش بسیار مقدس و ارزشمند است، می تواند تاثیرات بسزایی در این روند عالی و آسمانی داشته باشد.

دکتر منتظری از خیرین خواستار شد: کسانی  که در امر مدرسه سازی کمک می کنند در این مسیر هم  گام بردارند حال روند این مجتمع روی زمین مانده را تکمیل کنند؛ چرا که هم در منطقه بسیار زیباچشمه عروس در  فضای خیلی خوبی قرار گرفته است رابر این  پتانسیل دارد این همه استعداد در مجمتع  فرهنگی بزرگ شکل دهد.

وی افزود: خدا خیر دهد آنهایی که می توانند در این مسیر گام بردارند، حتی می توان گفت تکمیل این مجتمع در جامعه امروزی از مسجد سازی ارزش آن بیشتر باشد.

این هنرمند رابری اذعان کرد: نبود مکانی برای حضور هنرمندان و شاعران در برگزاری انجمن‌ها و همایش ها مشکلی برای شهرستانی مانند رابر بوده که دارای مفاخر و هنرمندان بزرگ کشوری است.

زرین کلاه یکی از شاعران رابری در این باره گفت: من معتقدم نسبت به این مسائل در کل کشور یک بی تفاوتی است اگر ما بتوانیم هنر شعر، تئاتر و هنر موسیقی را حاکم کنیم در جامعه ما دیگر خشونت کمرنگ می شود.

وی با اشاره به گفته محمدحسین جعفریان شاعر و فیلمساز دفاع مقدس  که اگر این ادبیات بود آن عملیات نبودعنوان کرد: اگر ما بتوانیم هنر را در جامعه به هر شکل  پیاده  کنیم؛ دیگر نه اعتیاد، نه خشونت و جنگ  و جنایت است.

با توجه به نبود فرهنگسرا و سالن آمفی تئاتر در شهر ستان رابر و اهمیت چنین فضاهایی برای رونق اندیشه های اسلامی و ایرانی بسیار مهم  است.

شایان ذکر است؛ این شهرستان دارای هنرمندان موفق در عرصه های فرهنگی ،ادبی و هنری می باشد که همچنان در کشور و استان می درخشند.

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب