پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:54:49 - پنجشنبه 14 آذر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گردهمایی شاعران انجمن های ادبی کرمان در رابر
گردهمایی شاعران انجمن های ادبی کرمان با حضور اسداللهی رئیس انجمن شاعران استان، حسین زاده معاونت امور فرهنگی ارشاد اسلامی استان و جمعی از مسئولان و شاعران استانی و شهرستانی به میزبانی شهرستان رابر برگزار شد.

به گزارش “صبح رابر”؛ گردهمایی یکروزه شاعران انجمن های ادبی کرمان با حضور امام جمعه رابر، اسداللهی رئیس انجمن شاعران استان، حسین زاده معاونت امور فرهنگی ارشاد اسلامی استان، مهندس امیرحیدری فرماندار رابر و جمعی از شاعران استانی و شهرستان در مدرسه رضوان رابر برگزار شد.

امام جمعه رابر در این گردهمایی، باتبریک میلاد سعادت امام حسن عسکری(علیه السلام)اظهار داشت: زبان شعر از یک سخنرانی نافذ تر است، افکار، نیت، قلم، زبانتان برای خدا باشد چرا که هر چه داریم از باری تعالی است.

وی افزود: وظیفه بندگی وتکلیف این است هر آنچه در اختیار داریم برای خدا صرف و خرجش کنیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان اینکه یادمرگ را در زندگی فراموش نکنیم، عنوان داشت: اگر یاد خدا و مرگ باشد شخصیت دیگران را حفظ می‌کنیم و قلم و زبان شعر به شخصیت دیگران لطمه نمی زند.

وی با بیان اینکه قرآن تربیت و هدایت انسان را تأمین و تضمین می‌کنند افزود: از این دفترچه راهنما بهره ببریم شعر ما باید مبنای قرآنی داشته باشد.

امام جمعه رابر گفت: اشعار ما باید مبنا، هدف و فلسفه داشته باشد بهترین مبنا و شاکله ای که می‌توان آن افکارشعری ما را تشکیل دهدهمین آیات قرآن است.

وی همچنین به شرایط خاص دوران امامت امام حسن عسکری (علیه السلام) پرداخت.

فرماندار رابر نیز در این گردهمایی با تبریک ولادت با سعادت امام حسن عسکری(ع) ، جمع شاعران را در این روزبه فال نیک گرفت و ضمن خیرمقدم اظهار داشت: شهرستان رابر محل علم و ادب و استعداد بزرگ مردانی است.

وی افزود: در بستر تاریخ تا به امروز تحول عظیم در افول پایداری بحث فرهنگ بود.

امیرحیدری، گفت : تحولات و اجرای برنامه ها در حوزه اقتصاد نیاز به پیش زمینه برنامه فرهنگی دارد چرا که اگر پیش زمینه فرهنگی انجام نشود قطعاً برنامه اقتصادی با شکست مواجه و موفقیتی حاصل نخواهد شد.

وی با اشاره به تمدن اسلامی گفت: فلسفه رسالت پیامبر اکرم (ص) بحث فرهنگ و تکمیل اخلاق بود.

امیر حیدری گفت: دشمنان دربستر تاریخ در جنگ سخت افزاری و هجومی نتوانستند ضربه ای وارد کنند درصدد از بین بردن شاخصه های خوب آن جامعه برآمدند.

وی افزود: امروز در بستر چهل ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی آنچیزی که مورد هجوم انواع ترفندها و دشمنی های جبهه استکبار قرار گرفته؛ بعد تهاجم فرهنگی و فرهنگی است.

فرماندار رابر برنده ترین سلاح در بعد فرهنگ را شعر دانست و اذعان داشت: هیچ سلاحی شاید به اندازه شعر برنده نیست برای اینکه در جامعه و خانواده بتوان فرهنگ و اخلاق را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه شعر دلنشین و با محتوا عظیم خیلی اثر گذار است افزود: وظیفه شاعران علم و ادب مهمتر از سایر افراد درحوزه های دیگراست؛ چرا که دشمن در جبهه امروز فرهنگ اصیل دینی، مذهبی ایران در جامعه را مورد هدف قرار داده است.

وی با اشاره به گستردگی فضای مجازی گفت: در فضای امروز جامعه بین المللی که در لحظه آنی تمام اطلاعات دنیا را از یک نقطه ای به نقطه دیگر مخابره می‎کند توزیع و نشر اشعار در فضای رسانه بسیار حائز اهمیت است که دشمن نتواند سوءاستفاده و یا حاشیه سازی ایجاد کند.

فرماندار رابر به نقش شاعران علم و هنر در این حوزه بسیار پر اهمیت اشاره کرد و گفت: شاعران نقش مهمی را در جامعه و کشورمان رقم خواهند زد و در بین مردم جایگاه فرهنگ را ایجاد ‌کنند چرا که تمدن زبان فارسی نتیجه تلاش ادیبان بزرگی چون فردوسی است.

معاون امور فرهنگی ارشاد اسلامی استان کرمان ، این روز را به یادمانی در جمع شاعران فعال استانی و شهرستان رابر خواند و گفت: استان ما چهره های علمی و فرهنگی فاخری دارد که این انجمن های فعالان چراغ شعر و ادب را همیشه روشن می کند.

حسین زاد، همچنین به کمبودهای حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: امیدواریم اعتبارات حوزه  فرهنگ و  ارشاد اسلامی به سمتی رود که ما شرمنده اهالی  فرهنگ و هنر نباشیم.

وی با اشاره به کلید خوردن مجتمع فرهنگی و هنری در سال های گذشته خاطرنشان کرد: حضور وزیر فرهنگ ارشاد در شهرستان بافت و پیگیری های صورت گرفته شده امید است هر چه زودتربه شکل مطلوبی به نتیجه برسد که از حضور شاعران در جایگاه فرهنگ و هنر استفاده کنیم.

حسین زاده در پایان از همه شاعران حاضر در این گردهمایی قدردانی کرد.

شایان ذکر است؛ در این نشست ادبی شاعران سرودهای خود را خواندند و از جمعی از شاعران تجلیل شد.

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب