پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

10:12:11 - شنبه 23 آذر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انحراف از بودجه دولت به خاطر عدم تحقق درآمدهای نفتی
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: اگرچه عدم تحقق درآمدهای نفتی را داشتیم اما دولت همچنان ارز ۴۲۰۰ تومانی را در اختیار برخی از واردکنندگان نظیر واردکنندگان دارو و برخی از مواد اولیه قرار داده است و بخش های ضروری از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کرده اند.

به گزارش “صبح رابر”؛ مهرداد بائوج لاهوتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص انحراف از بودجه مصوب مجلس در سال جاری اظهار داشت: دولت گزارش های سه ماهه را به مجلس ارائه کرده است اما به خاطر عدم تحقق درآمدهای نفتی انحراف بودجه وجود داشته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به لزوم افزایش درآمدهای مالیاتی برای جبران کسری بودجه عنوان کرد: درآمدهای مالیاتی در سال جاری به خاطر عدم تحقق بودجه نفتی به طور کامل محقق شد و متناسب با درآمدهای نفتی و مالیاتی، سایر هزینه های کشور نظیر هزینه‌های عمرانی و … در حال پرداخت است.

بائوج لاهوتی در خصوص تحقق درآمدهای مالیاتی هم گفت: تجربه ثابت کرده است که در ۶ ماه دوم میزان وصول درآمدهای مالیاتی بسیار بیشتر است؛ اما در سال جاری آنچه که برای درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده بود، توسط دولت اخذ شده است.

وی در خصوص ۱۴ میلیارد دلار یارانه کالاهای اساسی و نحوه اختصاص آن هم بیان داشت: ۱۴ میلیارد دلار در گرو تحقق ۳۳ میلیارد دلار درآمد نفتی بود که این رقم محقق نشد؛ اگر این رقم محقق می شد به کسر ۲۰ درصد دولت، ۲۱ میلیارد دلار برای دولت باقی می ماند که قرار شد از این ۲۱ میلیارد دلار، رقم ۱۴ میلیارد دلار به صورت یارانه به کالاهای اساسی اختصاص پیدا کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در پایان تصریح کرد: اگرچه عدم تحقق درآمدهای نفتی را داشتیم اما دولت همچنان ارز ۴۲۰۰ تومانی را در اختیار برخی از واردکنندگان نظیر واردکنندگان دارو و برخی از مواد اولیه قرار داده است و بخش های ضروری از ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده کرده اند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب