پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:03:37 - جمعه 29 آذر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر؛
شرکت حداکثری و انتخابات سالم زمینه پیروزی جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمنان خارجی و ویروس های داخلی خواهد بود/ نخبگان رابری نیاز به مدارس خاص دارند
خطیب جمعه رابر گفت: از پنج مقامی که استان کرمان کسب کرده؛ سه مقام آن متعلق به شهرستان رابر است، از این رو می طلبد مدیر کل آموزش و پرورش استان نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشد چرا که این حق دانش آموزان است.

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت  تقوای الهی، با بیان اینکه مشارکت حداکثری  در انتخابات راهبرد مقابله با فشار حداکثری است، گفت: تمام تلاش دشمن بویژه در دو سال اخیر جنگ های چند ضلعی در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی، از تحریم های ظالمانه گرفته تا گرانی‌های تصنعی، حملات امنیتی و روانی و  تشدید محاصره اقتصادی  ملت جمهوری اسلامی ایران را در همین راستا عنوان کرد و افزود: قطعه‌ای از جورچین آشوب های اخیر کشاندن اغتشاشات به انتخابات با ۲ هدف تاخیر انتخابات از موعد قطعی خود(دوم اسفند) و کاهش مشارکت وعدم حضور حداکثری مردم پای صندوق های رأی بود.

خطیب جمعه رابر افزود: اگر چه وظیفه هیات‌های اجرایی به پایان رسیده است اما توجه به این نکته لازم است که موضوع مهم و حیاتی احراز صلاحیت داوطلبان، باید بیشتر مورد دقت و حساسیت خاص قرار می گرفت، در حال حاضر هیات‌های اجرایی به حداقل شرایطی بسنده کردند بیش از ۱۶هزار نفر نام نویسی کردند از ناحیه هیات اجرایی ۹۱درصد تایید شدند.

وی، تصریح کرد: فلسفه تشکیل هیات‌های اجرایی از میان منتخبین و معتمدین مردم، اِشراف منطقه‌ای و بومی بر افراد است، بررسی صلاحیت و مقبولیت، از طریق اِشراف محلی به دست می‌آید و در غیر اینصورت اگر قرار بر نظر کتبی مراجع چهارگانه بود سیستم رایانه‌ای موجود به خوبی حداقل شرایط را که بیشتر ناظر به عدم سوء پیشینه قضایی، سیاسی، صحت مدارک هویتی و تحصیلی است را انجام می داد و نیازی به تشکیل جلسات متعدد بررسی صلاحیت‌ها نبود.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: در این شرایط ضروری است که همگان بدانند برخی ثبت نام‌های فلّه ای، به قصد تشدید فشار بر شورای نگهبان است، از این رو سهل انگاری و تسامح اعضای هیات‌های اجرایی و بررسی‌های حداقلی، مصداق زیر پا نهادن حق الناس است. 


امام جمعه رابر، افزود: اعتماد مردم به نهادهای اجرایی، نظارتی و واگذاری این مسئولیت، امانتی است در دستگاه های هیأت اجرایی  تساهل و تسامح در آن نمونه خیانت در امانت است.

وی، با بیان این مطلب که هیات های نظارت استان و مرکزی شورای نگهبان در تمامی برهه‌ها به ویژه در این مقطع زمانی خاص، وظیفه سترگی را برعهده دارند، یادآور شد: از سالیان قبل، برخی عناصر و رسانه هایی که همواره نگران این مرحله اند با جوسازی‌ها و فضاسازی‌های رسانه‌ای درصدد هستد تا با مغالطه و با ترویج نگاه تقلیل انگارانه، بررسی صلاحیت‌ها را محدود به جنبه سلبی  کنند. 

 خطیب جمعه رابر در ادامه گفت: جنبه سلبی یعنی این که یک داوطلب سوابق سوء امنیتی ندارد، در تایید صلاحیت او کفایت می‌کند، در حالی که در کنار جنبه سلبی ، جنبه ایجابی داریم، صلاحیت هر فرد، ۲ وجه فقدان سوابق سوء و وجود و اثبات صلاحیت اخلاقی، سیاسی، فکری و حتی صلاحیت کارهای اجرایی یک داوطلب انجام داده مهم است شورای نگهبان هم جنبه سلبی و ایجابی در نظر دارد که باید داوطلبان از این شرایط برخوردار باشند.

وی خاطر نشان کرد: امید داریم شورای نگهبان همچون گذشته با صلابت و قدرت در سی و پنجمین انتخابات برخورد کنند یک نماینده باید تمام شرایط سلبی و ایجابی را داشته باشد از این رو حمایت ما از شورای نگهبان دفاع از حق، منطق و قانون است.


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی، اشاره کرد: بیانات رهبرحکیم انقلاب اسلامی، در جمع ائمه جمعه کشوردر سال ۹۴ که فرمودند: انتخابات حق الناس است، برخی حق الناس بودن انتخابات را سوق به شمارش آراء می دهد.

وی، با اشاره به این که مصادیق حق الناس مختلف و متعدد است، اظهار داشت: یکی از مصادیق حق الناس، تأیید و رد صلاحیت یک داوطلب است،  وقتی یک داوطلب صلاحیت ندارد مصادیق حق الناس که  او را رد دهد.

خطیب جمعه رابر بیان کرد: ما تشخیص  شورای نگهبان را دیده و بارها امتحان کرده ایم،  شورای نگهبان به صلاحیت ایجابی ، فکری، سیاسی، ‌اخلاقی و مدیریتی تمام داوطلبان  توجه ویژه ای دارد.

وی با اشاره به سه کلید واژه مهم انتخاباتی گفت: در انتخابات شرکت حداکثری، انتخابات سالم و یک انتخابات رأی زمینه پیروزی برای جمهوری اسلامی ایران در مقابل دشمنان خارجی و ویروس های داخلی خواهد بود.

امام جمعه رابر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به افتخار آفرینی دانش آموزان نخبه شهرستان رابر ابراز داشت: به دست آوردن پژوهشگر برتر دانش آموزی، مقام دوم و سوم در جشنواره جوان خوارزمی جای تبریک و خرسندی به مجموعه آموزش و پرورش شهرستان و خانواده آنها دارد.

وی افزود: از پنج مقامی که  استان کرمان کسب کرده؛ سه مقام آن متعلق به شهرستان رابر است، از این رو از مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تقاضا دارم؛  این دانش آموزان تیزهوش و با تلاش به مدارس خاص، مدرسه تیزهوشان و نمونه در شهرستان نیازدارند.

خطیب جمعه رابر گفت: با اینکه مدارس خاص شهرستان رابربه تعداد دانش آموزان بستگی دارد اما پنج مقام استانی که سه مقام آن از شهرستان رابر است می طلبد مدیر کل استان نگاه ویژه ای به این شهرستان داشته باشد چرا که این حق دانش آموزان است.

وی با اشاره به  اینکه دانش آموزان تیز هوش شهرستان رابر در مدرسه شهرستان مجاور با مشکلات جوی، برف و باران و سرمادست و پنجه نرم می‌کنند افزود: برای  قدردانی و سپاسگزاری از این دانش آموزان توجه این شهرستان حق این دانش آموزان نخبه است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی ازسفر اخیر مدیر کل آموزش و پرورش استان به شهرستان در هفته جاری خبر داد و گفت: می طلبد  مدیر کل استان به پژوهش سرا و مدارس ما با این همه نخبه علمی که از مدارس خاص محروم است توجه ویژه ای داشته باشد.

وی با ابراز تأسف از کاهش  50 درصدی بودجه عملی و فرهنگی افزود: هر جا به مشکلی برمی خوردند از هزینه علمی و فرهنگی می زند این همان مصداق زیر پا گذاشتن حق الناس است.

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب