پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:01:29 - شنبه 30 آذر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه رابر:
ساخت سالن همایش در طبقه دوم مصلی رابر/چشم و هم چشمی درد مشکلات اقتصادی را بیشتر می کند
امام جمعه رابر گفت: یکی از دردهایی که امروز به درد مردم اضافه شده؛ درد چشم و هم چشمی است،مردم از مشکلات اقتصادی رنج می برند؛ اما برخی از آنان گرفتار چشم و هم چشمی شده اند.

به گزارش ” صبح رابر”؛ به نقل از خبرنگار مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، امام جمعه رابر در جلسه طلاب و فضلای رابری مقیم قم که یک شنبه، اول دی ماه برگزار شد، به روایتی از نبی مکرم اسلام (ص) اشاره کرد و اظهار داشت: رسول گرامی اسلام در این حدیث فرمودند: «إنه سیصیب امتی داء الامم قالوا: و ماذا داء الامم؟ قال الاشر و البطر و التکاثر و التنافس فی الدنیا و التباعد و التحاسد حتی یکون البغی ثم یکون الهرج؛ به زودی بیماری امت ها، امت مرا فرا می گیرد؛ عرض کردند: بیماری امت ها چیست؟ فرمود: هوسرانی و عیاشی و فزون طلبی، مسابقه در دنیاپرستی، اختلاف و نفاق و حسد نسبت به یکدیگر و سرانجام به ظلم و ستم و سپس به هرج و مرج مبتلا می شوند».

وی ابراز داشت: خدای متعال نعمت هایی همچون عقل، حافظه، چشم، گوش، نفس کشیدن و .. به ما داده است که قدردان آن نیستیم و متوجه نیستیم که چه نعمت هایی از سوی حضرت حق به ما داده شده است.

امام جمعه رابر خاطرنشان کرد: یکی از دردهایی که امروز به درد مردم اضافه شده است، درد چشم و هم چشمی است؛ مردم از مشکلات اقتصادی رنج می برند؛ اما برخی از آنان گرفتار چشم و هم چشمی شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: باب حکمت بر روی قلبی که بغض، کینه، کبر، غرور، حسد و… دارد، باز نخواهد شد و باید این دردها را از قلب و جان خود دور نماییم.

وی در بخش دیگر از سخنان خود بیان داشت: مسائل سیاسی در خطبه های نمازجمعه رابر بر همگان واضح و آشکار است و در مباحث انتخابات هم تلاش کردیم مطابق با منویات رهبر معظم انقلاب به پیش برویم.

امام جمعه رابر اظهار داشت: تا قبل از ثبت نام مجلس شورای اسلامی، اسمی از انتخابات در خطبه های نمازجمعه نبرده ایم؛ چراکه نخواستیم ذهن مسئولان از موضوع خدمت به سمت انتخابات درگیر شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی ابراز داشت: پس از آغاز ثبت نام مجلس شورای اسلامی، تحلیل مباحث انتخاباتی را در خطبه های نمازجمعه آغاز کردیم تا بتوانیم ورودی بصیرتی در این مقوله داشته باشیم.

وی با اشاره به وظایف هیأت اجرایی شهرستان رابر در تأیید یا رد کاندیداهای نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: فقط به اطلاعات رایانه ای این اشخاص نباید بسنده کرد؛ این هیأت باید عقیده، فکر، سیاست، اخلاق و مدیریت اجرایی کاندیداها را مورد بررسی قرار می داد و با این کار، فقط فشارها بر روی شورای نگهبان خواهد بود تا این شورا به تأیید را رد اشخاص بپردازد و فشارها فقط بر روی این شورا باشد.

امام جمعه رابر تصریح کرد: یکی از کارهایی که پس از استقرار در رابر برای امامت جمعه انجام دادیم، تکمیل مصلای شهرستان رابر بود تا مردم بتوانند در فضای مناسب در نمازجمعه شرکت نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی بیان داشت: ساخت سالن همایش در طبقه دوم مصلی با هماهنگی مسئولان ذی ربط استان، از دیگر برنامه هایی است که پیگیر آن هستیم تا به نتیجه برسد.

وی اظهار داشت: ساماندهی مجموعه شهدای گمنام شهرستان رابر از دیگر برنامه هایی است که در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم فضایی مناسب برای مردم رابر مهیا نماییم.

امام جمعه رابر ابراز داشت: راه اندازی دفتر نیکوکاری در دفتر امام جمعه یکی از کارهایی بوده که انجام دادیم و در دو ماه گذشته، ۱۷۰ میلیون تومان سبد کالا برای مستمندان رابری تهیه و توزیع کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: ساخت خانه عالم در برخی از روستاهای شهرستان از دیگر کارهایی بوده است که در حال پیگیری و انجام آن هستیم.

وی تصریح کرد: جوانگرایی جزو برنامه های ماست و در معاونت های ستاد نمازجمعه، از جوان های انقلابی استفاده کرده ایم.

امام جمعه رابر در پاسخ به این سوال که برای سرکشی از روستاها و خانواده های شهدا چه برنامه ای دارید؟ بیان داشت: شهرستان رابر دارای ۳۵۰ شهید و بیش از ۴۰۰ جانباز دارد که در این راستا برنامه سرکشی از خانواده های شهدا را در دستور کار قرار داده و در سه ماه اخیر، در منزل ۵۵ خانواده شهید حضور پیدا کرده ام.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی به سؤالات برخی از طلاب و فضلا پاسخ داد.

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام کمیل شمس الدینی، نماینده طلاب رابر نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: از طلاب و فضلای رابری کمال تقدیر و تشکر را داریم که به صورت منظم در این جلسات شرکت می کنند.

وی ابراز داشت: از حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، امام جمعه رابر نیز کمال تقدیر و تشکر را داریم که در یک سال اخیر، دومین مرتبه است که در جلسه طلاب رابر شرکت می کنند که نشان دهنده اهتمام وی به طلاب و فضلای رابری مقیم قم است.

نماینده طلاب رابر از امام جمعه رابر خواستار شد: که رویکرد خود را درباره انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اعلام بفرمایند؛ چراکه در گذشته شاهد مشکلاتی پیرامون این موضوعات بوده ایم.

حجت الاسلام شمس الدینی تصریح کرد: رهبر انقلاب در جلسه ای که با ائمه جمعه کشور در تیرماه امسال داشتند، بیان کردند :«از صاحبان ثروت و قدرت فاصله بگیرند؛ یکی از چیزهای مهم این است که سر سفره اصحاب ثروت و قدرت ننشینید»؛ امروز نیز برخی از افراد در سطح منطقه حضور دارند که باید از این اشخاص دوری شود.

وی بیان داشت: امروز خوشبختانه حضور مردم در نمازجمعه رابر بسیار بهتر از گذشته شده و باید این حضور را غنیمت شمرده و آن را حفظ نماییم.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب