پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:08:19 - جمعه 13 دی 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» سرباز ولایت
سابقه درخشان سپهبد سلیمانی در یک دهه بعد از دفاع مقدس که در مرز‌های شرقی کشور به مبارزه با اشرار و باند‌های مواد مخدر در مرز‌های ایران و افغانستان می‌پرداخت، باعث شد که در سال ۱۳۷۶ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا مسئولیت نیروی قدس سپاه را به او واگذار کنند.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از خبرگزاری میزان؛ بامداد امروز جمعه ۱۲ دی‌ماه و در پی حمله نیرو‌های متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، سرباز ولایت و امت اسلامی سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی فرمانده فداکار، شجاع و بی نظیر نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از عمری مجاهدت، فداکاری و نقش آفرینی‌های ماندگار و پر افتخار در راه اعتلای اسلام و دفاع از قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و سرافرازی ایران عزیز، به شهادت رسید.

سردار سپهبد «قاسم سلیمانی» در سال ۱۳۳۵ در روستای کوهستانی «قنات‌ملک» شهرستان رابر در استان کرمان به دنیا آمد. او در ۱۲ سالگی روستای زادگاه خود را ترک کرد و مشغول به کار بنایی در کرمان شد و چندی بعد نیز به عنوان پیمانکار در سازمان آب مشغول به کار شد و در همان ایام فعالیت‌های انقلابی خود را آغاز کرد.

قاسم سلیمانی

سپهبد سلیمانی با پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و با شروع جنگ تحمیلی و بر عهده گرفتن فرماندهی دو گردان از نیرو‌های کرمان و سپس فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله که به لشکر «خط شکن» معروف بود و متشکل از نیرو‌های سه استان  کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان بود، نقش بسیار زیادی در پیروز‌های دوران دفاع مقدس داشت.

فرماندهی نیروی قدس سپاه
سابقه درخشان سپهبد سلیمانی در یک دهه بعد از دفاع مقدس که در مرز‌های شرقی کشور به مبارزه با اشرار و باند‌های مواد مخدر در مرز‌های ایران و افغانستان می‌پرداخت، باعث شد که در سال ۱۳۷۶ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا مسئولیت نیروی قدس سپاه را به او واگذار کنند.

سهم بسیار قابل توجهی از قدرت گرفتن نیرو‌های حزب‌الله لبنان و گروه‌های مبارز فلسطینی که پیروزی این گروه‌ها در نبرد‌های ۳۳ روزه و ۲۲ روزه غزه بر رژیم صهیونیستی را در پی داشت، متوجه حضور و نقش‌آفرینی‌های گسترده سپهبد سلیمانی و نیروهایش در نیروی قدس سپاه است.

وفای به عهد به سبک حاج قاسم
حاج قاسم سلیمانی ۳۰ شهریور ۹۶، در مراسم اربعین شهادت مدافع حرم شهید مرتضی حسین پور، گفته بود: «من در پیامی که برای شهادت شهید حججی دادم، گفتم ما انتقام خواهیم گرفت؛ ما باید به وعده خودمان صادق باشیم؛ انتقام ما این است که کمتر از ۳ ماه دیگر، اعلام پایان حکومت داعش در این کره خاکی خواهد بود. سعی می‌کنیم این ۳ ماه را به ۲ ماه تبدیل کنیم و عمر این شجره خبیثه و این غده سرطانی خطرناک ساخته شده به دست آمریکا و اسرائیل را به پایان برسانیم و جشن آن را در ایران و در بین همه منطقه اعلام کنیم». فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، یک روز قبل از موعد مقرر به وعده خود عمل کرد و روز ۲۹ آبان ۹۶ پایان حکومت داعش را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

قاسم سلیمانی

بیشتر بخوانید:

نشان ذوالفقار و دعای رهبر انقلاب برای شهادت حاج قاسم
در پی مجاهدت‌ها و افتخار آفرینی‌های سردار سرلشکر پاسدار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده معظم کل قوا در اسفندماه سال ۱۳۹۷ نشان عالی ذوالفقار را به وی اعطا کردند.

حاج «قاسم سلیمانی» اولین فرماندهی بود که نشان ذوالفقار را از دستان فرمانده معظم کل قوا دریافت می‌کرد. فرمانده نیروی قدس سپاه پیش از این نیز به واسطه فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله در سال‌های دفاع مقدس ۳ نشان فتح دریافت کرده بود.

نشان «ذوالفقار» ٬ عالی‌ترین نشان نظامی است که به پاس رشادت‌ها و موفقیت در فرماندهی از سوی فرمانده معظم کل قوا اعطاء می‌شود. این نشان طبق «آئین نامه اهدا نشان‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران»، به «فرماندهان عالی‌رتبه و روسای ستاد‌های عالیرتبه در نیرو‌های مسلح» اهدا می‌شود که «تدابیر آن‌ها در طرح ریزی و هدایت عملیات‌های رزمی موجب حصول نتایج مطلوب شده باشد».

اما پس از دریافت نشان عالی ذوالفقار، از دستان مبارک ولی امر مسلمین جهان و فرماندهی معظم کل قوای جمهوری اسلامی ایران، بسیاری از فعالان در فضای مجازی با اشاره به تکمیل کلکسیون افتخارات حاج قاسم سلیمانی، اعلام کردند که ویترین افتخارات این فرمانده سلحشور، تنها فیض عظیم شهادت را کم دارد.

مقام معظم رهبری نیز در جلسه اعطای نشان عالی ذوالفقار به سرلشکر سلیمانی برای این فرمانده سلحشور سپاه اسلام، از درگاه باری‌تعالی طلب شهادت کردند؛ البته معظم‌له تاکید داشتند «نه حالا. هنوز سال‌ها جمهوری اسلامی با ایشان کار دارد. امّا بالاخره آخرش ان‌شاءالله شهادت باشد».

قاسم سلیمانی

بیشتر بخوانید:

فرماندهی حاج قاسم به روایت سیدحسن
«سیدحسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان ۲۹ آبان ۹۶ در خصوص فرماندهی میدانی سردار سلیمانی در نبرد «البوکمال» که باعث فروریخته شدن سازمانی داعش شد، اظهار داشت: «اجازه دهید از فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حاج قاسم سلیمانی که نه‌فقط در نبرد اخیر بلکه در بسیاری از نبرد‌ها حضور داشت نیز تشکر فراوان کنم. ژنرال سلیمانی از همان ابتدای نبرد البوکمال در خطوط مقدم حضور داشته و در معرض شهادت قرار داشت. وی فقط چند روز به‌دلیل وفات پدرش در این نبرد حضور نداشت و پس از آن بار دیگر به البوکمال بازگشت. واجب است که از سلیمانی و رهبر ایران و مقامات این کشور تشکر کنیم و تشکر از آن‌ها کمترین وظیفه است، چون این ایران بود که کنار سوریه، عراق و لبنان ایستاد».

قاسم سلیمانی

جمله به یاد ماندنی آذر ۹۴
«این‌ها چیز‌هایی است که دشت‌ها و کوه‌هایی را برای پیداکردنش پیموده‌ام»؛ این بخشی از مصاحبه کوتاه سردار قاسم سلیمانی با پایگاه خبری «الوقت» لبنان بود که در پاسخ به سوالی پیرامون شایعات مطرح شده در باب شهادتش در آذر ۹۴، ایراد شد. سخنی قاطع و مرصوص که از ایمان و اخلاص یک مجاهد فی سبیل‌الله نشات می‌گرفت؛ مجاهدی که به تاسی از مولای مقتدر و مظلومش امیرالمومنین علی علیه‌السلام، مرگ در راه خدا را فوز عظیم و وسیله نظر به وجه الله می‌دانست.

قاسم سلیمانی

اولین سپهبد سپاه
با شهادت حاج قاسم سلیمانی، ایشان سومین سپهبد تاریخ جمهوری اسلامی ایران و اولین سپهبد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند؛ سپهبد شهید «محمد، ولی قرنی» رئیس ستاد مشترک ارتش، سپهبد شهید «علی صیاد شیرازی» فرمانده نیروی زمینی ارتش و عضو شورای دفاع ملی، دو سپهبد پیشین جمهوری اسلامی ایران بودند که هر دو از نیرو‌های ارتش بودند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام مهمی شهادت سردار بزرگ و پرافتخار اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهان ایشان بویژه مجاهد بزرگ ابومهدی المهندس را تبریک و تسلیت گفتند و با تأکید بر اینکه انتقام سختی در انتظار جنایتکاران حادثه دیشب خواهد بود، خاطرنشان کردند: خط جهاد و مقاومت با انگیزه مضاعف ادامه خواهد یافت، همه دلبستگان مقاومت خونخواه شهید سلیمانی هستند و ادامه مبارزه و دست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام/

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب