پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:59:09 - سه شنبه 24 دی 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سنگ نوشته سرباز ولایت ساده اما جاودانه
سنگ نوشته مزار «حاج قاسم» ساده اما جاودانه سند افتخاری که هزاران هزار حرف ناگفته را دل حک کرده چه عنوانی بالاتر از سرباز ولایت شهید حاج قاسم سلیمانی.

به گزارش “صبح رابر”؛ بسم رب الشهدا و الصدیقین سرباز ولایت شهید حاج قاسم سلیمانی، این نوشته سنگ مزار سردار بزرگ و پرافتخار جهان اسلام است، سربازی که حافظ امنیت و خط شکن، مخلص بود. حاج قاسم نام یک شخص نبود یک مکتب و اعتقاد و باور یک امت بیداراست، نامی که به سردار دلها شهرت یافت، به دلها و روح ها نور، حرارت عشق ، نشاط و ایمان و استحکام بخشید و  لرزه بر اندام ابر قدرت ها و جنایتکاران جهان انداخت اگر تا دیروز حاج قاسم علمدار بود؛ خود امروز یک علم است.

رمز جاذبه حاج قاسم

جاذبه و محبت در درجات بالا عشق نامیده می‌شود حاج قاسم محبوب دلها و معشوق انسان هابود، عشق ها را برانگیخته و دلها را به خود شیفته ساخته و رنگ حیات جاودانگی گرفته و برای همیشه زنده است چرا که دلها همه خود را با او آشنا می بیند.

ملاک دوستی او جسم او نیست زیرا او اکنون در بین ما نیست، و ما آن را احساس نکرده ایم و با محبت حاج قاسم از نوع قهرماندوستی که در همه ملتها وجود دارد نیست. هم اشتباه است که بگوییم محبت حاج قاسم از راه محبت فضیلت های اخلاقی و انسانی است و حب حاج قاسم حب انسانیت است. درست است حاج قاسم مظهر انسان کامل بود و درست است که انسان های نمونه های عالی انسانیت را دوست می دارد اما اگر حاج قاسم همه این فضایل انسانی را که داشت می‌داشت : آن فداکاریها و از خودگذشتگی ها، آن تواضع و فروتنی، آن ادب، آن مهربانی و عطوفت ، آن ضعیف نوازی ، آن عدالت، آن آزادگی و آن آزادیخواهی، آن احترام به انسان، آن ایثار، آن شجاعت ، آن مروت و مردانگی نسبت به دشمن و به قول مولوی :

در شجاعت شیر ربانیستی     در مروت خود که داند کیستی؟

آن سخاوجود کرم و اگر حاج قاسم همه اینها را که داشت می داشت اما رنگ الهی نمی داشت، مسلماً این قدر که امروز عاطفه انگیز و محبت خیز است نبود.

حاج قاسم از آن نظر محبوب دلهاست که پیوند الهی دارد. نقطه های روشن در وجود حاج قاسم بسیار است از توسل به اهل بیت (ع) و ائمه اطهار اما آنچه برای همیشه او را درخشنده و تابان قرار داده است ایمان و اخلاص اوست و آن است که به وی جذبه الهی داده است.

تاریخ افراد سر از پا نشناخته زیادی را می شناسد که جان خود را در راه ولایت فدا کرد، رهبر انقلاب اسلامی درباره شهید سلیمانی فرمودند: هر زمانی که این شهید عزیز گزارشی ارائه می کرد من قلباً و زباناً او را تحسین می کردم اما اکنون در برابر برکات شهادت او و آنچه این شهادت برای کشور و منطقه ایجاد کرد، سر تعظیم فرود می آورم.
حضرت آیت الله خامنه ای، این برکات عظیم و قیامتی را که در تشییع جنازه آن شهید گرانقدر و همراهانش به پا شد نتیجه معنویت او برشمردند.

سردار دلها یعنی امنیت، اقتدار. این امنیت امروز را مدیون سرباز سلیمانی ها هستیم، به قول سردار دلها از مهمترین شئونات عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با حکیمی است که امروز سکان دار انقلاب است.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب