پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

13:20:39 - جمعه 27 دی 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
«حاج قاسم» امید را در گروههای مقاومت خلق کرد/ سفیر انگلیس «عنصر نامطلوب»دیگر حق ورود به ایران را ندارد /اگر رد صلاحیت ها جناحی است چگونه رییس جمهور از جناح های مختلف بر صندلی ریاست جمهوری تکیه می زند
خطیب جمعه رابرگفت: از دستگاه دیپلماسی کشور جمهوری اسلامی ایران می خواهیم با برخورد قاطعانه تر از این سفیر که به عنوان عنصر نامطلوب در جمهوری اسلامی شناخته شده و از کشور جمهوری اسلامی ایران گریخته است دیگر به جمهوری اسلامی ایران حق ورود ندارد .

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های دشمن شکن این هفته رابر،  ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با اشاره به موانع حیا و آسیب های آن اظهار داشت: از عوامل موانع حیا اصرار بر گناه و معصیت، کثرت گفتار انسان، عادی شدن گناه، جهل و نادانی است.  

وی با بیان اینکه قبح گناه در جامعه  امروزی شکسته شده است گفت: ریش تراشی حرام است، بدون پوشش جوراب، طلا پوشیدن پسرجوان مذهبی گناه عادی تلقی شده است، سستی انسان، سبب بی حیایی می شود، قلب انسان با نبود حیا می میرد و  انسان جهنمی می‌شود.

خطیب جمعه رابر تصریح کرد: بنا به روایتی از امام صادق (ع)؛ اگر خدا را ناظر بر اعمال خود بدانیم در زندگی دنیا موفق و سعادتمند هستیم.

وی، در بخش دیگر سخنان خود با گرامیداشت ۲۹دیماه روز غزه و نقش بی بدیل شهید سپهبدحاج قاسم درغزه و فلسطین گفت:  شهید سپهبد سلیمانی از مسئولین عالی رتبه کشور است که در همان سال‌های نخستین فرماندهی سپاه قدس، شخصاً به سرزمین اشغالی سفر کرد و از نزدیک با مشکلات و مسائل غزه آشنا شد و دنبال راه حل تاکتیکی بود.

امام جمعه رابر افزود: کرانه باختری و زیرزمین هایی برای نوار غزه محاصره شده از ابتکارات حاج قاسم است.

خطیب جمعه رابر با بیان اینکه حاج قاسم در گروه های مقاومت امید آفرینی کرد تأکیدکرد: «حاج قاسم»  امید را در گروههای مقاومت خلق کرد، گروههای که تنهابا سنگ در مقابل دشمن صهیونیسم مبارزه می کردند با وجود این سردار عزیز نه تنها صاحب سلاح شدندبلکه خود در ساخت سلاح، موشک به تجهیزات دفاعی مجهز شدند هم اکنون غزه؛ غزه ایست که اگر موشکی دریافت کند متقابل به مثل با موشک پاسخ اسرائیل را می دهد، اینها از برکات خون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی با اشاره به سخنرانی هنیه در مراسم تشییع سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی که  این فرمانده بزرگ را شهید قدس نامید، گفت: ریختن خون سردار شهیدسپهبد حاج قاسم آزادی قدس را به همراه خواهد داشت،  در پی شهادت حاج قاسم سلیمانی؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک سیلی سخت به آمریکایی‌ها زد.

خطیب جمعه رابر با اشاره به بخشی دیگر از این سیلی سخت یادآور شد: عملیاتی که به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی نام گرفته بود،  از ویژگی های خاصی برخوردار بود.

امام جمعه رابر با بیان اولین ویژگی عملیات شهید قاسم سلیمانی گفت: این حمله بی نظیر پس از ۸۷سال اتفاق افتاد، از یک‌سو نماد «ما می توانیم»در راستای علمی، فناوری، اطلاعاتی، نظامی و سیاسی و از سوی دیگر ضعف و افول آمریکا را در پی داشت؛ دیگر جرأت پاسخ گفتن به جمهوری اسلامی ایران را نداشتند کشورهای منطقه عجز و ناتوانی از استکبار دیدند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی عنوان داشت: به رخ کشیدن قدرت اطلاعاتی، اشراف اطلاعاتی جمهوری اسلامی روی پایگاه های آمریکا، چگونه انبار های مهمات و  پهبادهای ارتش آمریکا را نشانه گرفتند؛ این نشان از قدرت و اشراف اطلاعاتی  بی بدیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

وی ادامه داد: جنگ الکترونیکی سپاه منجر به این شد تمام سامانه‌ی دفاعی آمریکا از کار افتاد، موشک های ما مثل یک سلاح تک تیر انداز عمل کردند همان آشیانه هایی که مد نظر و انبارهایی که پر از موشک بود؛ هدف قرار داده بودند و این خبر بسیار بد برای آمریکا شکل گرفت.

خطیب جمعه رابر عنوان داشت:  موشک های جمهوری اسلامی ایران نیاز به ماهواره و هدایت ماهواره ای ندارد، وقتی موشکی نیاز به ماهواره و هدایت ماهواره ای ندارد ضریب خطای آن صفر است این فن آوری مختص جمهوری اسلامی ایران است، حتی کشورهایی مثل چین و روسیه  از جمهوری اسلامی ایران در این زمینه ضعیف تر اند.

وی آبروزی که برای آمریکا به وجود آمد از ویژگی های دیگر دانست و بیان داشت: این آبرور ریزی رسانه ای را از قاب تصویر دیدید تنها به رسانه ها اجازه داده شده بود که یک موشک از ساختمان را تصویر بگیرند و به بقیه رسانه اجازه ندادند که تصویری از مابقی ساختمان های منهدم شده؛ بمباران عین الاسد بگیرند.

وی افزود: صبح همان روز دستور خروج نظامیان آمریکایی صادر شده بودند از قاب تصویر دیدید آمریکایی ها  از پایگاه عین الاسد خارج می شدند آن نظامی دانمارکی که از قاب تصویر جمهوری اسلامی ایران هم پخش شد جمله ای گفت: ما نیاز به روان شناس داریم،  آرزو می کنم در طول عمرم هیچ وقت موشک های بالستیک جمهوری اسلامی  ایران را تجربه نکنم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین از سردار سرافراز حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به حادثه هواپیمای مسافربری اوکراینی گفت: مواضع ما همان مواضع اعلام شده از طرف فرماندهان  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سلامی و سردار حاجی زاده است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با ابراز تأسف و تاثر از سقوط سانحه هوایی،  به بازماندگان و خانواده داغدار شهدای سانحه هوایی تسلیت گفت.

وی با بیان اینکه این سانحه هوایی در اثر خطای انسانی رخ داد افزود: تحسین و تشکر می کنم از توضیحات صادقانه و شجاعانه  سردار حاجی زاده رییس هوا فضا و سردار سلامی رییس سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی.

خطیب جمعه رابر بیان کرد: با این سانحه یک موج سواری از عناصر شکست خورده و عصبانی از دست ملت ایران در تشییع باشکوه سردار دلها  که دوباره دنبال فتنه بودند، عده ای ضد انقلاب در دانشگاه شریف و امیرکبیر درصدد حوادث تلخ آبان ماه بودند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به حضور غیر قابل توجیح سفیر گستاخ، بی شرم ، بی حیا وسفیر خبیث انگلیس در این تجمعات به همراه برخی از هنرمندان فریب خورده و فرصت طلب، گفت: این افراد با حمایت آمریکایی ها و برخی از کشورهای اروپایی، رژیم صهیونیستی و عناصر مفلوکی از خاندان پهلوی و منافقین پلیدبود.

وی افزود: از دستگاه دیپلماسی کشور جمهوری اسلامی ایران  می خواهیم با برخورد قاطعانه تر از این سفیر که به عنوان عنصر نامطلوب در جمهوری اسلامی شناخته شده آن عنصر نامطلوبی که  از کشور جمهوری اسلامی ایران گریخته است دیگر به جمهوری اسلامی ایران حق ورود ندارد .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خطاب به سبزپوشان  پاسدار گفت:  جمله امام رضوان الله تعالی علیه، بهترین جمله ای که می توانم در وصف شما توصیف کنم که  اکرسپاه نبود کشور هم نبود.

وی ادامه داد: پاسداران عزیزی که  لباس عفت و تقوا  را به تن کرده اند، ۴۱سال قدم در راه جهاد و شهادت  و شجاعت گذاشته اند بیش از ۴۱هزار شهید سپاهی تقدیم این نظام کرده اند اعلام میداریم شما جان برکفانی که  جان خود در طبق اخلاص گذاشته اید ما هم  از جان ناقابلمان به حمایت از  شما پاسداران قیام می کنیم و تا خونی که در رگ داریم از شماپاسداران حمایت می کنیم.

خطیب جمعه رابر با اشاره به راهپیمایی امروز  بعداز خطبه های نماز جمعه عنوان کرد: از شهدای مقاومت در رأس آنها شهید حاج قاسم سلیمانی حمایت می کنیم  پاسداران عزیزی که از هر خدمتی دریغ نورزیدند.

وی با اشاره به سیل اخیر درسیستان بلوچستان و کمک رسانی های سپاه پاسداران و حضور فرمانده کل سپاه پاسداران در این استان سیل زده افزود: ما خدمات سپاه  را هیچ وقت فراموش نمی کنیم  و از مردم تقاضا دارم جمعیت هلال احمر شهرستان رابر را در جمع آوری کمک به سیل زدگان استان سیستان بلوچستان یاری کنندتا این کمک ها  از درد مردم مظلوم و بی‌پناه سیل زده بکاهد.

خطیب جمعه رابر، در پایان سخنان خود با اشاره به یک شبهه انتخابانی خاطر نشان کرد: با اعلام نتایج تایید و رد صلاحیت داوطلبان مجلس شورای اسلامی توسط شورای نگهبان، انتخابات وارد یک فاز جدید شد.

وی ادامه داد:  بسیاری از جریانات و کسانی که رد صلاحیت شدند می خواهند شورای نگهبان را  زیر سوال ببرند عده ای گفتند: ردصلاحیت ها جناحی است، در پاسخ به آنها بگویم؛ اگر رد صلاحیت ها جناحی است؛ چگونه بیش از صد نماینده در مجلس دهم، اکنون در روی صندلی ها مجلس تکیه زده اند، چگونه از صد نماینده از همان جریانات در مجلس نهم، ششم، سوم  از همان جناح ها است.

خطیب جمعه رابر گفت: اگر رد صلاحیت ها جناحی است چگونه رییس جمهور از جناح های  مختلف تأیید می شود و بر صندلی ریاست جمهوری تکیه می زند، حقیقتاً ناراحت شدیم از اینکه بخواهند به ناحق شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند، این حق شورای نگهبان نیست.

وی از شورای نگهبان  به خاطر وظیفه شناسی و عمل به وظیفه تقدیر و تشکر کرد و افزود: ما از شورای نگهبان یک روحیه و رویش انقلابی دیده ایم خاطرات خوشی در این ۴۱ سال ازشورای نگهبان دیدیم و از اینکه با صلابت در رد یا تایید صلاحیت های مجلس یازدهم با اقتدار وارد شده؛ صمیمانه از رییس و اعضای این شورای نگهبان تقدیر و تشکر دارم.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب