پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

5:20:24 - دوشنبه 15 مهر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سرطان ریه شایع‌ترین سرطان در ایران
رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سطح هر کشور و در هر منطقه به دلیل تفاوت در شرایط محیطی سرطان‌های متفاوتی وجود دارد اما شایع‌ترین سرطان در کشور سرطان ریه، پستان، مری و مثانه است.   به گزارش” صبح رابر”رهام سالک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: […]

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سطح هر کشور و در هر منطقه به دلیل تفاوت در شرایط محیطی سرطان‌های متفاوتی وجود دارد اما شایع‌ترین سرطان در کشور سرطان ریه، پستان، مری و مثانه است.

 

به گزارش” صبح رابر”رهام سالک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار کرد: مواد شیمیایی همچون آلودگی‌ هوا و آلودگی‌های زیست محیطی از عوامل بروز سرطان محسوب می‌شود.

وی افزود: شایع‌ترین علت سرطان در دنیا مواد شیمیایی است، به همین دلیل در کشورهای صنعتی افراد مبتلا به بیماری سرطان زیاد هستند و سیگار به دلیل داشتن انواع مواد شیمیایی سبب بروز سرطان در افراد می‌شود.

سالک با اشاره به عوامل فیزیکی بروز سرطان در افراد گفت: بعضی از عوامل فیزیکی مثل پرتوهای ایکس سبب سرطان می‌شود، این پرتوها در بیشتر مراکز درمانی و پزشکی و حتی در کارخانه‌ها برای ضدعفونی کردن مواد پیدا می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: امواج مخابراتی و الکترومغناطیس که در فعالیت‌های روزمره از آنها استفاده می‌شود ممکن است سبب بروز سرطان شود هرچند که هنوز این موضوع اثبات نشده است.

سالک در ارتباط با سرطان‌های شایع در کودکان تصریح کرد: شایع‌ترین سرطان‌ها در اطفال شامل انواع تومورها در کلیه، چشم، مغز و سرطان خون است.

وی عنوان کرد: در سطح هر کشور و در هر منطقه به دلیل تفاوت در شرایط محیطی سرطان‌های متفاوتی وجود دارد اما شایع‌ترین سرطان در کشور سرطان ریه، پستان، مری و مثانه است.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به داروهای ضد سرطان گفت: داروهای مقابله با سرطان هنوز در مرحله تحقیقات هستند و از آنها برای بهره‌برداری دارویی استفاده نشده است.

سالک افزود: بعضی از این داروها از قبل شناخته شده بودند اما اکنون تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شده که امیدواریم در آینده از آنها بتوان برای درمان بیماری استفاده کرد.

انتهای پیام/ آ

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب