پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:09:04 - یکشنبه 27 بهمن 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آیت الله رئیسی در مراسم اربعین سیدالشهدای مقاومت در کرمان:
پیام امروز حاج قاسم به ما دشمن شناسی، دشمن ستیزی و مقاومت در راه هدف است
آیت الله رئیسی در مراسم اربعین سیدالشهدای مقاومت در کرمان گفت: شخصیت حاج قاسم را نباید تحریف کرد اگر او کار دیپلماسی کرده است در راستای راهبرد مقاومت و ایستادگی فعال بوده است.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  راه آرمان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در مراسم اربعین سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار شهید حسین پور جعفری اظهار کرد: شهادت سردار رشید اسلام که افتخار مجاهدان جهان اسلام است را به مردم عزیز کرمان و به ملت شریف اسران اسلامی تسلیت عرض می کنم و آسمانی شدن روح بلند او را که با ارواح مطهر شهیدان کربلا و با روح بزرگ نبی مکرم اسلام و با ارواح مطهر صدیقین و صالحین محشور شد مبارک باد می گویم.

رئیس قوه قضائیه با نثار درود به روح بلند و ملکوتی سردار سلیمانی و همرزمان شهید او افزود: چهلمین روز شهادت این سردار سرافراز سپاه اسلام است و در حقیقت شهادت او قیامتی برپا کرد و با اراده پرودگار متعال دل ها در سراسر ایران و جهان اسلام متوجه او شد و او متوجه وجه الله شد.

آیت الله رئیسی بیان کرد: شهید به وجه الله نظر می کند و همه چیز و همه اشخاص به جز وجه الله هلاک شدنی هستند  و بقا متعلق به وجه الله است، حاج قاسم سلیمانی شهید زندگی کرد تا به شهادت رسید، کریم زندگی کرد تا به کرامت رسید و کرامت، انسان را داری یک روحیه و ظرفیتی می کند که فقط به خدا می اندیشد و در زندگی رضایت خدا برای او مطرح است و محور او در زندگی خداست.

وی ادامه داد: همه جوارح انسان کریم به خدا می اندیشد و می خواهد انچه از مال، امکانات، ظرفیت ها و تمکنی که خداوند به او مرحمت کرده در مسیر خداوند متعال استفاده کند و جان خود را تقدیم او کنند، کریم به کسی نمی گویند که فقط اهل  بخشش باشد، بلکه کرامت ظرفیتی است که انسان را از روحیه و جایگاهی برخوردار می کند که  انچه دارد پای رضایت، امر و اراده خداوند قرار می دهد و جز او را نمی بیند.

رئیس قوه قضائیه اخلاص را از مهم ترین شاخصه های مکتب حاج قاسم سلیمانی برشمرد و گفت: مهم ترین خصیصه حاج قاسم اندیشه کردن و برای خدا عمل کردن است، فی الله، بالله و فی سبیل الله گام برداشتن است و رمز بقای  او اخلاص اوست.

آیت الله رئیسی عنوان کرد: اولین شاخصه حاج قاسم اخلاص و دلدادگی او به خداست و رمز اینکه قلوب مردم بزرگ ایران و جهان اسلام متوجه او شد توجه به خدا بود و خدا هم دل ها را متوجه او کرد بنابراین جز خدا را ندیدن و جز به خدا نیاندیشیدن اولین نکته در باب مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

وی ولایت مداری را دومین عنصر مکتب حاج قاسم سلیمانی عنوان و اذعان کرد: اگر وصیت نامه حاج قاسم هم نبود ، مشی و سلوک او نشان دهنده ولایت مداری ایشان است، حاج قاسم یک ولایتمدار واقعی بود و بین انسان ولایت مدار با انسان ولایت شعار خیلی فرق است، خیلی ها ممکن است سخن از ولایت به زبان آن ها جاری شود ولی ولایت مداری فرق می کند.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: وقتی سخن از ولی است جای چون و چرا ندارد و سخن حاج قاسم از اول تا آخر وصیت نامه،  ولایت نامه است لذا ای بازماندگان، زنان و مردان لشکر ثارالله و ملت ایران و جهان اسلام  بدانید که عزت شما در تبعیت از ولی فقیه است.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: حاج قاسم سلیمانی سعادت را در ولایتمداری می دانست و ولایت مداری او در زمان امام خمینی(ره) نسبت به امام و در زمان جانشین به حق امام، به مقام معظم رهبری بود.

وی خاطر نشان کرد: مکتب حاج قاسم سلیمانی مکتب باور داشتن مردم بود و در عالمی که  سیاست مداران دم از مردم می زنند و دکان داری می کنند اما در حقیقت مردم را باور ندارند، او مردم را باور داشت و تبعیت از امام، رهبری و حرف مردم و نظر آن ها را تشریفاتی نمی دانست.

رئیس قوه قضائیه در ادامه بیان کرد: تواضع و فروتنی حاج قاسم سلیمانی و توجه او به مردم مصداق این آیه است که او رحماء بینهم بوده و نسبت به مردم عشق می ورزید، منظور از مردم نه فقط مردم کرمان و ایران است بلکه به مظلومان عالم و همه کسانی که مصداق بینهم باشند،هستند از جمله لبنانی، افغانی، پاکستانی و یمنی عشق می ورزید.

آیت الله رئیسی افزود: سردار سلیمانی به مظلومان عالم می اندیشید و به آن ها عشق می ورزید و دلداگی او به نحوی افزون بود که بچه های مدافع حرم او را پدر دوم خود می دانستند و در سوگ او اشک می ریختند که ملجا و پناه خود را از دست داده اند، حاج قاسم سلیمانی با مردم بود و دلیل محبوبیت او هم همین توجه به مردم است.

وی توجه به فقرا، مستمندان ومظلومان را از ویژگی های برجسته حاج قاسم سلیمانی برشمرد و اظهار کرد: حاج قاسم یک تار موی ستمدیدگان را بر همه داشته های کاخ نشینان ترجیح می داد و سخن او این بود که اشرافیت یکی از روحیه های زشت و آفت انسان سالک الی الله است و روحیه اشرافی گری مورد پسند او نبود.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: ویژگی بعدی حاج قاسم عقلانیت و انقلابی بودن بود، برخی فکر می کنند انقلابی یعنی کارهای زودگذر و احساسی در حالی که در دورن اندیشه انقلابی بصیرت، عقلانیت ونگاه به آینده وجود دارد لذا انقلابی بودن و نگاه انقلابی مهم است.

وی ادامه داد: حاج قاسم خوب دشمن را می شناخت، اسرائیل و آمریکا را می شناخت  و زبان آن ها را می دانست و می دانست زبان آن ها زبان زور است و تنها راه مقابله در برابر آن ها مقاومت است.

کوتاه آمدن در مقابل دشمن در قاموس حاج قاسم راه نداشت

آیت الله رئیسی با بیان اینکه شخصیت شهید سلیمانی نباید تحریف شود عنوان کرد: جوانان ما مواضع وسلوک او را دیدند حرف  های او را شنیدند، بچه های ثارالله مواضع او را خوب می شناسند و اگر او کار دیپلماسی در انجام ماموریت هایش کرده است در راستای راهبرد مقاومت و ایستادگی فعال بوده است و هرگز روحیه تسلیم و کوتاه امدن در مقابل دشمن در قاموس حاج قاسم و در مکتب او راه نداشته است.

رئیس قوه قضائیه گفت: حاج قاسم بیک انقلابی بود که انقلاب را با همه وجود خود دوست داشت، به انقلاب و به توسعه پیام های انقلاب اسلامی می اندیشید و تلاش می کرد از همه تهدیدهای اطراف ما فرصت و قدرت بسازد.

آیت الله رئیسی افزود: وقتی حزب الله در لبنان تشکیل شد دشمن آرام نداشت اما حاج قاسم در همه کشورها از جمله عراق، سوریه، لبنان و …حزب الله ایجاد کرد؛ به دست افغان ها افغانستان را قدرتمند و به دست یمنی ها از یمن قدرتی برای حفظ یمن ساخت که برای حفظ تمامیت یمن و ایستادگی در مقابل دشمن محکم ایستاد و نیروهای آماده و مستعد را به قدرت تبدیل کرد.

شهیدسلیمانی یک استراتژیست به معنی واقعی کلمه بود

رئیس قوه قضائیه شهیدسلیمانی را یک استراتژیست به معنی واقعی کلمه خواند و اظهار کرد: دیپلماسی به معنی کوتاه آمدن نیست بلکه زبانی از موضع قدرت است همان قدرتی که ناشی از خون از شهداست و در کرمانش ۶۵۰۰ شهید به خون خفته داریم و خون آن ها قدرت برای این استان و کشور ما قدرت ایجاد کرده است لذا دیپلماسی باید در پرتو این قدرتی که به دست توانای مجاهدان راه خدا، سپاهیان بسیجیان و ارتشی ها و نیروهای مردمی ساخته شده است باشد.

وی تاکید کرد: این نظام مقتدر برآمده از خون شهدا برای عالم سخن و پیام هایی دارد و پیام آن این است که باید منطقه بدون حضور آمریکایی ها زندگی کند و ما به برکت خون حاج قاسم منطقه را از حضور آمریکایی ها پاکسازی خواهیم کرد.

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: روزی که شهید بهشتی در ۷ تیر سال ۶۰ به شهادت رسید خیلی ها نگران بودند و بچه های حزب اللهی در رنج بودند اما هیچ خونی مثل خون شهید بهشتی در آن زمان نتوانست جریان نفاق را برملا  و کشور را بیمه کند خون این شهید عظمت آفرید.

با شهادت سردار سلیمانی مردم بیشتر از هر زمان دیگر به آمریکا خشم دارند

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: خون سردار سلیمانی قیامتی برپا کرد و این تشییع جنازه یوم اللهی را رقم زد که دل ها را به هم نزدیک تر کرد و دل های به هم نزدیک شده با همه وجود به آمریکا و سیاست های استکباری آمریکا نفرت می ورزند و مردم بیشتر از هر زمان به آمریکا خشم دارند.

وی بیان کرد: امروز پیام مقاومت ملت ایران به جهان مخابره شد و آمریکایی ها و اروپایی ها کاملا فهمیدند اگر بخواهند درمنطقه خطایی بکنند نتیجه این است که باید دست به سر و سر به زیر، تسلیم نیروهای جمهوری اسلامی شوند که از این حرکت جلوه ای را درخلیج فارس دیدید و این وضعیت برای همه کسانی است که می خواهند به این آب و خاک چشمی داشته باشند در انتظار آن ها خواهد بود.

آیت الله رئیسی اظهار کرد: امروز حضور مردم و حرکت های افتخار آمیز نیروهای مسلح سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زدن پایگاه آمریکایی این قدرت را ایجاد کرده است و امیدواری مردم به انقلاب و نظام و کارامدی ارکان نظام شده است ومردم بیش از هر زمانی به پاکی و طهارت این نظام، انقلاب و ارزش های الهی که حاج قاسم بر آن پافشاری کرد معتقد هستند.

رئیس قوه قضائیه در ادامه مطرح کرد: امروز انقلاب اسلامی در ایران  و منطقه رونق دارد، بازار  وارادتمند و طرفدار دارد واگر در گوشه و کنار اهنگی از فساد، آلودگی و کجی را می شنوند با همه وجود می دانند که انقلاب اسلامی فساد رانمی پذیرد و دست قدرتمند انقلاب به تبعیت از مقدایمان اجازه نمی دهد در هیچ گوشه ای ازمنطقه فساد لانه کند.

وی اذعان کرد: امروز پرچم مقاومت و مبارزه با فساد در دست مقتدای بصیرت آفرین ماست و ما سربازان ولایت در این مسیر هستیم و ایمدورایم که با کمک شما مردم، چنان عمل کنیم که رضای روح مطهر حاج قاسم و شهدای این کشور است.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: امروز قدرت به وجود آمده با حرکت مقتدرانه نیروهای مسلح و با حضور آگاهانه مردم در صحنه و در سایه این اقتدار الهی که دست قدرت خدا رقم زده است برای همه مدیران و مسئولان زمینه اصلاح امور اساسی جامعه را فراهم کرده است.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: نسخه حل مشکلات کشور همان است که رهبری فرمودند که هیچ مشکلی نداریم مگر اینکه راهکار حل مشکل در درون کشور وجود دارد لذا راهکار به دست توانا ی مردم ایران و جوانان برومند این کشوراست.

وی خاطر نشان کرد: کسانی که رفع مشکل را در دستان یبیگانگان و در اخم و لبخند آن ها می دانند سخت در خطا هستند و بدانند که دست قدرت الهی و این قدرتی که این ایام الله رقم زده بسیاری از مسائل و مشکلات که راهکارش در درون و در دستان جوانان شکور است به برکت خون حاج قاسم گشوده می شود.

آیت الله رئیسی بیان کرد: از همین جا به ولی فقیه خود عرض می کنیم هم سخنان شما و هم وصیت بلند و پر مغز سردار سپاه اسلام را شنیدیدم و فراز های بلند این وصیت نامه برای همه ماست  وهمه مخاطب آن هستیم و آنچه که به خانواده شهید سلیمانی مربوط می شود در نظر ملت ایران قرار دادند.

رئیس قوه قضائیه با بیان این سوال که شهید سلیمانی از ملت ایران،نخبگان،سیاسیون، علما و مسئولان چه می خواهد، عنوان کرد: شهید سلیمانی از ما می خواهد که با میثاق وخون مطهرش پیمان ببندیم و دست اندرکاران و همه کسانی که به نظام اسلامی خدمت میکنند برای خدا کار کنند  که تلاش برای خدا و گره گشایی از مردم برای رضای خدا شکر گذاری به درگاه خداست.

پیام امروز حاج قاسم به ما دشمن شناسی، دشمن ستیزی و مقاومت در راه هدف است

وی بیان کرد:مهم ترین شکر این نعمت خدمت خالصانه به مردم به ویژه آن هایی که به دلایل مختلفی دچار  محرومیت در معیشت هستند است، امروز پیام حاج قاسم دشمن شناسی، دشمن ستیزی،مقاومت در راه هدف و امید به آینده و هر گز مایوس نشدن در مسیر مجاهدت و ایستادگی است.

آیت الله رئیسی افزود: حرکت مجاهدانه می تواند موجب گره گشایی از زندگی ما وجامعه شود و ایثار، صبر، توکل  و رضا و تسلیم درس هایی است که می شود از حاج قاسم گرفت و گمان نکنید راه برای حاج قاسم هموار بود و هرچه اراده می کرد تحقق پیدا می کرد، بروید بپرسید از کسانی که کنار حاج قاسم در لشکر ثارالله نشسته بودند و یا از کسانی که در دفاع از حرم اهل بیت با او بودند بپرسیدچه مشکلات و مسائلی داشته است.

رئیس قوه قضائیه در ادامه بیان کرد: حاج قاسم چون در راه خدا حرکت می کرد و اهل ایستادگی بود مانع را مانع نمی دید و دچار سستی در برخورد موانع نمی شود و اراده فولادین او موجب پیروزی می شد چرا که او شاگرد مکتب خمینی کبیر و بزرگی چون امام خامنه ای حکیم بود.

وی خاطر نشان کرد: در تشریح مقام حاج قاسم سلیمانی بزرگی مثل سید حسن نصرالله می گوید من به عزرائیل می گفتم جان من را بگیر ولی جان حاج قاسم را نگیر چرا که او کسی است که منطقه به دست با کفایت او اداره می شود را نگیر و من جان حاج قاسم را برای اسلام مفید تر از خود می دانم.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: کرمان عزیز در دامن خود کسی را پروراندی که منطقه را متحول کرد، سربازی که سلحشوری وایستادگی را ایجاد کرد لذا کرمان به خود ببالد که چنین سرداری رابه اسلام تحویل داده است و این افتخار نه  فقط برای کرمانی ها وایرانی ها و اسلام است بلکه افتخاری برای جهان است چرا که حرکت او موجب نجات بشریت شد و یهودی ها و مسیحی  ها نیز به او عشق می ورزند و عزادرای ان ها را برای حاج قاسم دیده ایم.

رئیس قوه قضائیه گفت: امروزدیپلمات های دنیا فهمدند که در عالم دیپلماسی یک گام جدید ایجا شده است و آن پیوند بین معنویت و سیاست است در حالی که در سیاستمداران جهان از معنویت خبری نیست و نتیجه سیاست بدون معنویت ۷۰ سال ظلم به فلسطین و کلاهک های هسته و ظلم به ملت های عالم است.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی شاگرد مکتب امام و رهبری است که پیوند بین سیاست و معنویت را به او یاد داده است و وقتی کاری می کند می گوید کار من نبود کار خدا و دست قدرت لایزال الهی بود.

آیت الله رئیسی عنوان کرد:  مخاطب شهید حاج قاسم سلیمانی همه شما هستید کرمان و کرمانی را به ولایت مداری می شناسیم و حاج قاسم بر ولایت مداری بسیار تاکید کرد و امروز خیمه ولایت برپاست این خیمه، خیمه حسین بن علی، امیرالمومنین است و دشمنان اراده کردند این خیمه برپا نماند اما همانطور که مقام معظم رهبری فرومودند می دانیم دشمن خواست و نتوانست اما ما خواستیم و توانستیم.

رئیس قوه قضائیه افزود: دشمن می خواهد این خیمه رفیع و بلندی که خدا آن را بلند مرتبه قرار داده است خراب کند ولی حاج قاسم و رهبری مردم را امیدوار کردند لذا هر قدمی که در جهت امیدواری مردم برداشته شود راهبرد نظام اسلامی است  و هر مسئول  که در جهت ایجاد یاس حرکت کند بخواهد یا نخواهد بداند یا نداند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه انتخابات آزمون مهم  پیش روی مردم ایران است مطرح کرد: حضور با بصیرت مردم می تواند مجلس انقلابی را رقم بزند و حضور مردم مثل همه صحنه ها تعیین کننده و سرنوشت ساز است.

آیت الله رئیسی در پایان بیان کرد: امیدواریم مردم در این آزمون شرکت گسترده  داشته و با انتخاب اصلح، رضای خدا و رهبری را با شکل دادن مجلسی دغدغه مند و انقلابی تامین کنند و ما در اینجا میثاق می بندیم که در اجرای وصیت نامه و سخن از دل برآمده که با قلم نورانی حاج قاسم نوشته شده است را با همه وجود اجرا کنیم.

انتهای پیام/

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب