پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:12:39 - یکشنبه 27 بهمن 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حاج قاسم شاگرد لایق مکتب امام (ره) و رهبری بود/ قلم عدالت باید تن مفسدان و مجرمان را به لرزه درآورد
رئیس قوه قضائیه گفت:حاج قاسم در مکتب امام رحمت الله علیه و مکتب جانشین به حق ایشان رهبر معظم انقلاب درس ایستادگی و مقاومت می گرفت و حقیقتا شاگرد لایقی بود.

به گزارش ” صبح رابر”؛ به نقل از  راه آرمان،پیش از ظهر امروز آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با قضات و کارمندان دستگاه قضایی استان کرمان ضمن گرامیداشت یاد سپهبد شهید قاسم سلیمانی گفت: حقیقتا شهید سلیمانی مصداق آیه ۲۹ سوره فتح « مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ وَ الَّذینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَماءُ بَیْنَهُمْ تَراهُمْ رُکَّعاً سُجَّداً یَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللهِ وَ رِضْواناً سیماهُمْ فی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ …» است.

وی با بیان این که اخلاص شهید سلیمانی در صدر ویژگی ها و شاخص های مکتب سلیمانی است، تاکید کرد: شهید سلیمانی چهره ای بود که در وجود و اخلاص برای خدا اندیشه و عمل برای خدا آشکارا و پنهان مجاهدت کرد.

رئیسی بااشاره به آیه ” سیماهم فی وجوههم من اثر السجود” ادامه داد: آثار بندگی در چهره، سلوک و سیرت شهید سلیمانی نمایان بود.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد:  شهید قاسم سلیمانی در مجاهدت، مردم داری، ایستادگی در برابر دشمن و در برابر موانع سر خم نکردن به عنوان یک الگو است.

نگاه سردار سلیمانی در انجام ماموریتها به چهره مصمم رهبری بود/ حاج قاسم شاگرد لایق مکتب امام (ره) و رهبری بود

وی اظهار کرد: موانع پیش روی همه وجود دارد حاج قاسم نیز در در حرکت عظیم پاکسازی منطقه از لوث وجود خناسان با موانع و مشکلاتی روبرو بود اما ایشان معتقد بود و در انجام ماموریت ها نگاهش به چهره  مصمم رهبری و فرماندهی معظم کل قوا بود و از ایشان نیرو می گرفت.

رئیسی تاکید کرد: حاج قاسم در مکتب امام رحمت الله علیه و مکتب جانشین به حق ایشان رهبر معظم انقلاب درس ایستادگی و مقاومت می گرفت و حقیقتا شاگرد لایقی بود.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: انجام وظیفه در مکتب ولایت بر عهده همه است از این رو نباید دچار سستی شده و یا متوقف شویم بلکه باید با ایستادگی، مقاومت و پشتکار آن هم با نگاه به اهداف مهم انقلاب اسلامی برای اجرای عدالت، مبارزه با فساد گام برداشت.

وی مطرح کرد: حاج قاسم در عمل اخلاص و دلدادگی نسبت به مردم داشت ایشان حقیقتاً نوکری برای مردم  و کار برای شما را بزرگترین سند افتخار برای خود می دانست.

رئیسی گفت: همه ما و شما باید تلاش کنیم تا گره از کار مردم باز کنیم، مشکلات آن ها را حل کنیم تا همه مردم با تمام وجود اجرای عدالت  را احساس کنند.

دادگستری باید پناهگاه مردم باشد

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: اگر دادگستری به عنوان پناهگاهی برای مردم باشد، ملت ما هیچگاه احساس نمی کنند که مورد ظلم قرار گرفته اند، و مطمئن خواهند بود حق آن ها در جای جای کشور گرفته می شود.

وی یادآور شد: در این صورت است که مشکلات و موانعی یاد شده در گزارش رئیس کل دادگستری استان بر طرف شده و موفقیت‌های بزرگی حاصل می شود البته ما منکر وجود کاستی ها و مشکلات نیستیم.

رئیسی خاطرنشان کرد: مجموعه نیروی انسانی ما در استان کرمان اعم از قاضی و کارمند نیازمند تقویت و حمایت است، منابع انسانی ما محدود است و در تلاش هستیم تا مجموعه نیروهای قضایی را تقویت کنیم.

رئیس قوه قضائیه افزود: تلاش ها، اقدامات و زحماتی که همکاران ما در دستگاه قضا متحمل می شوند، کاستی در نیروی انسانی، کمبود بودجه و اعتبارات، نبودن امکانات و تجهیزات کامل را با کار مضاعف جبران می کنند.

وی ابراز کرد: اگر من امروز به شما بگویم همه مشکلات فردا حل می شود، درست نیست و این اتفاق نخواهد افتاد، البته کمبودها بررسی می شود و تلاش می کنیم در حد توان خود آن ها را برطرف کنیم.

رئیسی بیان کرد: روز گذشته چندین گزارش در ارتباط با وضعیت استان کرمان مطالعه کردم، البته پیش از این از وجود برخی مشکلات آگاه بودم، تلاش ما این است که از شما حمایت کنیم.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: در شکایات مطرح شده نقش شورای حل اختلاف کمرنگ جلوه داده شده و برخی قصد تخریب این مرکز را داشتند در صورتی که اساس قوه قضائیه صلح، سازش  وحل اختلاف است، بارها بر وجود این اصل مهم در آیات و روایات تاکید شده است.

وی تصریح کرد: پرونده‌های بسیاری همچون مشکلات مالی و اختلافات خانوادگی هستند که قبل از رسیدن به دادگاه در شورای حل اختلاف حل و فصل می شوند.

رئیسی در ارتباط با وضعیت شغلی کارکنان شورای حل اختلاف گفت: لایحه ای توسط قوه قضائیه تهیه شده و اکنون در اختیار دولت است، امیدواریم با تصمیم گیری دولت و مجلس به زودی وضعیت کارکنان این شورا روشن شود.

رئیس قوه قضائیه تاکید کرد: ما به هیچ عنوان نمی‌توانیم اجازه دهیم که امنیت مردم خوب ما در این استان، روستاها،  شهرها، جاده ها و در مرکز استان تهدید شود، تحت هیچ شرایطی مسئولان امر همچون نیروهای انتظامی، برادران عزیز ما در سپاه، بسیج و نیروهای مسلح اجازه شکل گیری ناامنی را نخواهد داد.

شرایط امنیتی منطقه جنوب شرق کشور مطلوب است

وی ادامه داد: تحت هیچ شرایطی نباید به قاچاقچیان مواد مخدر، جرایم خشن و جرایم سازمان یافته اجازه داد که در استان نا امنی ایجاد کنند، امروز شرایط ما در استان کرمان و منطقه  جنوب شرق کشور وضعیتی مطلوب است.

رئیسی اظهارکرد: از این رو لازم است شورای تامین استان با همکاری شورای امنیت کشور تمهیداتی اندیشیده و با عواملی که مسبب ایجاد ناامنی هستند، برخورد کنند.

رئیس قوه قضائیه یادآور شد: سرعت و دقت در پیگیری امور از اهمیت بالایی برخورد است و لازم است که امنیت مردم در مقابل قاچاقچیان مواد مخدر و افراد شرور حفظ شود.

وی گفت: استان کرمان قطب معدنی و یکی از قطب های مهم کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی است از این رو باید به کار کشاورزی، صنعتی، معدن و از همه مهمتر نیروی متراکم انسانی به ویژه جوانان این خطه توجه داشت این مهم می تواند در کارآمدی نظام اقتصادی کشور موثر باشد.

رئیسی بیان کرد: معادن بسیار خوبی در استان کرمان داریم اما ذخیره و نیروی انسانی کارآمد بهترین سرمایه است که در این استان وجود دارد و باید مورد توجه قرار می‌گیرد.

بررسی وضعیت مناطق محروم استان در جلسه با کارکنان دستگاه قضایی استان

رئیس قوه قضائیه با اشاره به قرار دادن برخی از مناطق استان کرمان در فهرست نقاط محروم کشور، خاطرنشان کرد: بعضی از نقاط در استان کرمان می‌توانند مشمول طرح مذکور شوند و در جلسه خصوصی امروز با کارکنان دستگاه قضا مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: در استان کرمان اقامتگاه های موقتی برای نگه داری مجرمان تهیه شده که امری پسندیده است، در قوه قضائیه همواره تاکید ما بر قرارهای تامینی تلاش برای جلوگیری از زندان رفتن برخی افراد بوده است از این رو ساخت چنین اقامتگاه هایی به تحقق این امر کمک می کند.

رئیسی یادآور شد: ناهنجاری‌های اجتماعی، آسیب های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد و آسیب های دیگری از این قبیل زیبنده نظام اسلامی نیست.

رئیس قوه قضائیه ابراز کرد: سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی یک‌پارچه اخلاص، صفا و دلدادگی به خدا بود، پیام ایشان به ما این است که جامعه‌ای سالم، صالح، در پرتو ولایت و برخوردار از اخلاق و معنویت داشته باشیم، این جامعه را باید ما همه رقم بزنیم.

وی گفت: فقر در همه جوامع پدیده ای محسوب می شود که محصول بی عدالتی های اجتماعی است از این رو باید تلاش کرد تا فقر از خانواده‌های فقیر رخت بربندد، این مهم با تصمیمات دقیق اقتصادی، مالی و پولی محقق می شود و باید در جلسات تصمیم سازی و تصمیم گیری مطرح شود.

رئیسی با اشاره به آسیب های فضای مجازی اذعان کرد: فضای مجازی فضایی است که می‌تواند بسیار ظرفیت خوبی باشد در حالیکه دسترسی به آن سبب افزایش سرعت و  پیشرفت در کارها می شود.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: اما استفاده از این فضا مشکلات و موانعی را نیز به دنبال دارد، برای آنکه آسیب های این فضا جامعه را فرا نگیرد باید مدیریت شود.

امر به معروف و نهی از منکر یکی از پشتوانه های اجرای عدالت و قانون است

وی مطرح کرد: طرح نظارت ملی بر اجرای عدالت و قانون در حال اجرا است، امروز نظارت همگانی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به عنوان یکی از پشتوانه های مهم اجرای عدالت و اجرای قانون در کشورمحسوب می شود.

رئیسی خاطرنشان کرد: ما باید به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک نعمت نه به عنوان یک نقمت نگاه کرد، امروز مردم ناظران ما هستند، می‌بینند و تذکر می‌دهد.

رئیس قوه قضائیه در خصوص تاثیر اعلام متخلفان دستگاه قضا در جامعه گفت: به عنوان مثال در دستگاه هزار نفری قضا در استان کرمان اگر ۲ نفر مرتکب جرمی شدند اعلام جرم نه تنها باعث تضعیف نمی شود بلکه بیان کننده صحت و سلامت آن است.

وی تشریح کرد: بازرسی نقش بسیار مهمی نسبت به پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه‌های اداری دارد، نباید برای انجام بازرسی منتظر وقوع تخلف ماند، این نظارت همواره باید وجود داشته باشد.

رئیسی تاکید کرد: من به دنبال مچ‌گیری نیستم بلکه واکنش نشان دادن نسبت به تخلفات، کاستی ها و خلاف قانون عمل کردن است، در صورت مواجه شدن با متخلفان باید شجاعت در راستای رسیدگی به آن پیگیر باشیم.

رئیس قوه قضائیه  در پاسخ به علت حذف زندان برای مطالبه مهریه گفت: در رابطه با کسانی که بدهی مهریه یا بدهی دیگری دارند باید گفت اگر که بدهکاری در زندان بماند توان پرداخت پول را ندارد بنابراین بهتر است آزاد باشد، کسب درآمده کرده و طلب خود را پرداخت کند.

خون مطهر شهید سلیمانی در ایجاد امید نقش بسیار کلیدی داشت

وی ادامه داد: همکاران گرامی امروز امید به دستگاه قضایی امید به اجرای عدالت امید و احقاق حق است، خون مطهر شهید سلیمانی در ایجاد امید نقش بسیار کلیدی داشت، امروز در جامعه ما مقاومت، ایستادگی و روحیه مبارزه با فساد در راستای ارتقاء کشور در حوزه‌های مختلف در جامعه بسیار افزایش پیدا کرده است.

قلم عدالت باید تن مفسدان و مجرمان را به لرزه درآورد

رئیسی تاکید کرد: از موضع قانون حرکت کنید به نحوی که مجرمان احساس خطر کنند، مفسدان احساس امنیت نکنند و از طرف دیگر مظلوم احساس امنیت و آرامش کنند، ما باید پناهگاهی برای مظلومان باشیم یعنی قلم شما باید تن مفسدان و مجرمان را به لرزه درآورد.

رئیس قوه قضائیه  توضیح داد: فردی که به مجموعه شما مراجعه می کند و با زبان محلی خود درخواستش را بیان می کند سواد حقوقی و زبان قانونی ندارد اما از شما انتظار برقراری عدالت (ع) را دارد.

وی ادادمه داد: ما جلوه های پیروزی حاج قاسم سلیمانی در جبهه های مختلف را دیدیم در حالی که این فرمانده عزیز در پشت پرده اقدامات و کارهای بسیاری برای پیروزی جبهه حق علیه باطل انجام داد، اعلام خبر نابودی داعش توسط سردار رشید اسلام، هماهنگی ها و اقدامات زیادی لازم داشت.

رئیسی یادآور شد: حاج قاسم با وجود همه مشغله هایی که داشت هرگز فرزندان شهدا را فراموش نکرد، همواره  به منزل آنان رفته و با آن ها درد و دل می کرد، مسائل آن ها را همچون پدر مهربان حل می کرد.

رئیس قوه قضائیه در پایان بیان کرد: بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی نگاه نسبت به کرمان متفاوت شده، اکنون انتظارها از شهری که امروز جایگاه بدن مطهر حاج قاسم سلیمانی و ۶ هزار و ۵۰۰ شهیدعالیقدر است بیشتر می شود.

انتهای پیام/ 

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب