پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:06:09 - شنبه 10 اسفند 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رابر:
استفاده از ماسک برای عموم نیست /مهمترین راه پیشگیری از بیماری کرونا شستشوی دست هاست
فرح بخش مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رابر تأکید کرد: استفاده از ماسک برای عموم مردم نیست بلکه بیشتر برای افرادبیمار و کسانی که در کادر درمانی هستند و شغل های پر خطری که با بیمار سر کار دارند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان  رابر در گفت و گو با خبرنگارصبح رابر؛درباره نگرانی مردم از ورود همشهریان رابری که از استان های درگیر کرونا به رابر آمدند گفت: جلسه ای با بخشداران برگزار میکنیم، این افراد در شهر و روستا دوره کمون به مدت ۱۰یا ۱۲ روز  را در خانه بگذارند اگر علائمی مانند تب، سرفه و تنگی نفس را در خود احساس کردند فورا به پزشک مراجعه کنند.

وی، با بیان اینکه در استان کرمان هیچ مورد مثبتی مبنی بر وجود کرونا ویروس گزارش نشده است و با تأکید بر رعایت بهداشت فردی افزود: استفاده از ماسک برای عموم نیست بلکه بیشتر برای افراد بیمار و کسانی که در کادر درمانی هستند و شغل های پر خطری که با بیمار سر کار دارند.

دکتر فرح بخش توصیه کرد: مردم از افراد مبتلا به ویروس  آنفلوانزا و سرما خوردگی  فاصله یک متر و نیم را رعایت کنند و از دست دادن، روبوسی کردن خوداری نمایند و  دستان خود را به طور مرتب با آب صابون حداقل ۲۰ثانیه و با آب معمولی ۳۰ثانیه بشویند.

وی با بیان اینکه در محیط عادی ممکن است این ویروس از یک تا ۹روز زنده بماند، گفت: افراد از تماس دست‌ها با چشم، بینی و دهان که همان منطقه T بپرهیزید چرا که دست‌ها با سطوح مختلفی در تماس هستند و ممکن است ویروس را جذب کنند وبه راحتی می‌توانند ویروس را به چشم‌ها، بینی و دهان انتقال دهند و از این طریق ویروس وارد بدن شما شود، با شناخت علائم کرونا و رعایت نکات بهداشتی، از سلامت خود و دیگران محافظت کنید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان رابر مهمترین راه پیشگیری از بیماری کرونا را شستن دست ها با آب صابون  دانست و تصریح کرد:  اثر ماسک معمولی ۳تا۴ساعت است آنهایی که بیمارند در مدت ۲۴ ساعت باید مرتب آن را تعویض کند.

وی مهمترین اقدامات مرکز بهداشت درمان شهرستان رابر را در پیشگیری از بیماری کرونا بحث آموزش عنوان کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رابر، ضد عفونی محیط مسجد جامع، مصلی، ادارات شهر و فرمانداری و همچنین نظارت بر نانوایی های سطح شهرستان و تعطیلی عرضه قلیان را از مهمترین اقدامات این مرکز نیز برشمرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مردم نکات بهداشتی و توصیه پنجگانه را رعایت کنند؛ مانند خودداری از دست دادن، روبوسی کردن، حفظ فاصله با بیمار و مهمتر از همه شستشوی دست ها را رعایت نمایند.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب