پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:42:07 - چهارشنبه 21 اسفند 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سپاه پاسداران تمام قد برای حفظ جان مردم ایستاده است/تولید ۳۰ هزار ماسک در روز توسط گروه های جهادی کرمان
فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان گفت: در هفته های آتی روزانه ۳۰ هزار ماسک در این کارگاه ها تولید کرده و برای توزیع در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد.

به گزارش“صبح رابر”؛ به نقل از راه آرمان، سرتیپ دوم حسین معروفی پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح کارگاه های تولید ماسک بسیج سازندگی استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فلسفه وجودی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مثلثی است که در ضلع های آن مکتبی بودن، انقلابی بودن و مردمی بودن قرار دارد.

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان مطرح کرد: مردم خط قرمز سپاه محسوب می شوند، انقلاب اسلامی با مردم تعریف می شود، بدون حضور مردم انقلاب اسلامی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: سپاه برای اینکه سد بلای مردم، انقلاب، ارزش ها، تمامیت ارضی و ولایت شود تاسیس شده است، هر کجا که مردم نجیب ما نیازمند یاری باشند ما بلاگردون آن ها خواهیم شد.

سپاه پاسداران تمام قد برای حفظ جان مردم ایستاده است

سرتیپ دوم معروفی ابراز کرد: در یک دوره جنگ اتفاق می افتد و وظیفه ما دفاع است، در دوره ای دیگر نیاز به حضور در مرزها و جبهه مقاومت است، در زمان دیگری مردم گرفتار سیل و زلزله می شوند، امروز هم ویروس منحوس کرونا است که جان مردم را تهدید می کند، سپاه پاسداران تمام قد برای حفظ جان مردم ایستاده است.

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان بیان کرد: مقابله با کرونا نیازمند جهادی همگانی است، شاید این جهاد پیچیده تر از میدان های نبرد سخت باشد، سپاه، مسئولان و مردم همه با هم برای حل این بحران باید کمک کنند.

وی یادآور شد: سپاه پاسداران برای مقابله با کرونا هفت اقدام با هماهنگی مسئولان آغاز کرده است، راه اندازی قرارگاه شفا در همه مراکز استان ها و عضویت در قرارگاه زیستی که جانشین این قرارگاه سپاه است، از جمله اقدامات سپاه محسوب می شوند.

سرتیپ دوم معروفی تصریح کرد: راه اندازی کارگاه های تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده از مهم ترین اقدامات پیشگیرانه سپاه برای مقابله با این بیماری است، با توجه به تجربی مدیریتی بنده در سپاه استان گلستان به مسئولان استانی پیشنهاد راه اندازی این کارگاه ها داده شد.

راه اندازی ۴ کارگاه تولید ماسک در کرمان تبا به کارگیری ۱۹۰ چرخ خیاطی

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان عنوان کرد: در حال حاضر در شهر کرمان نواحی بسیج حضرت رسول اکرم (ص)، حضرت امیر المومنین (ص) و ناحیه دانشجویی استان کرمان با همکاری یک دیگر ۴ کارگاه تولید ماسک با به کارگیری ۱۹۰ چرخ خیاطی راه اندازی کرده اند.

وی تاکید کرد: بخشی از این امکانات توسط بسیج سازندگی و بخش دیگر به واسطه  همکاری مردم و خانواده های بسیجی تامین شده است، با هماهنگی سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان نطارت تخصصی بهداشتی بر روند تولید این ماسک ها وجود دارد.

تولید ۳۰ هزار ماسک در روز توسط گروه های جهادی کرمان

سرتیپ دوم معروفی ادامه داد: پیش بینی می شود در هفته های آتی روزانه ۳۰ هزار ماسک در این کارگاه ها تولید کرده و برای توزیع در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می گیرد.

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان بیان کرد: سپاه ثارلله این آمادگی را دارد تا در سراسر استان کارگاه های شهرستانی را نیز در صورت نیاز فعال کرده و به مردم کمک کنیم چرا که این بیماری به یکباره شیوع آن همه گیر می شود از این رو باید آمادگی لازم به جهت پیش برد بازدارندگی از شیوع آن را داشته باشیم.

وی اذعان کرد: سپاه در گام دوم به گندزدایی و ضدعفونی کردن شهرها و معابر شهری پرداخته است، از این رو سپاه پاسداران جنوب استان را که قطب مرکبات کشور محسوب می شود و همچنین مناطق شرقی و غربی را به واسطه وجود باغات پسته توسط سیستم کشاورزی گندزدایی شده است.

سرتیپ دوم معروفی یادآور شد: با توجه به این که استان کرمان دارای سیستم کشاورزی مردمی قدرتمندی است، تصمیم گرفته شد در اجرای این مهم از مردم با همکاری بسیج و نواحی مقاومت منطقه کمک گرفته شود.

گندزدایی ۷۰ روستا و معابر شهری توسط سپاه در راستای پیشگیری از شیوع کرونا

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان تشریح کرد: تاکنون گندزدایی ۷۰ روستا در سطح استان انجام شده و معابر شهری بسیاری از شهرهای استان ضدعفونی شده است، حاشیه های شهر کرمان گندزدایی شده و سپاه قصد دارد این اقدام را به عنوان رزمایشی بزرگ با همکاری مردم در سطح استان اجرا کند چرا که مهم ترین اقدام پیشگیری از شیوع این ویروس در جامعه است.

وی یادآور شد: سپاه در اقدامی دیگر به بسته بندی مواد ضدعفونی کننده و توزیع این مواد با به کارگیری ۱۴۰ گروه جهادی کمک کرده است و آمادگی کمک به جهادگران علوم پزشکی را دارند از این رو نباید نگران تامین نیروی انسانی برای بسته بندی و توزیع اقلام بهداشتی داشته باشند چرا که سپاه تا آخرین نفس در کنار این مجاهدان ایستاده است.

سرتیپ دوم معروفی گفت: یکی از مهم ترین اقدامات پیشگیرانه از شیوع این بیماری توجه به آگاه سازی مردم است از این رو لازم است رسانه ها واقعیت این موضوع را برای مردم بازگو کنند و به واسطه گفتگو با متخصصان حوزه سلامت راهکارهای پیشگیری از این بیماری را در اختیار عموم مردم قرار دهند.

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان مطرح کرد: سپاه  در فضای مجازی و حقیقی با انتشار بروشورهای آموزشی و با مراجعه حضوری به صورت جدی به حیطه آموزش راهکارهای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس وارد شده است.

وی ادامه داد: در استان کرمان حدود ۷۰ هزار نفر به صورت چهره به چهره به آموزش افراد پرداخته چرا که آموزش رو در رو اثرگذاری بیشتری دارد.

برخورد قهری سازمان اطلاعات سپاه با محتکران اقلام بهداشتی

سرتیپ دوم معروفی خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور ما با کمبود اقلام بهداشتی رو به رو است برخی افراد با سودجویی خود با جان مردم بازی کرده و دست به احتکار اقلام بهداشتی می زنند، در این خصوص سپاه پاسداران با هماهنگی سیستم جامع اطلاعاتی و دستگاه قضا، سازمان اطلاعاتی سپاه با اشراف اطلاعات مردمی به شدت این موضوع را پیگیری می کند.

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان ادامه داد: سپاه پاسداران با هماهنگی دستگاه قضا ابتدا محتکران اقلام بهداشتی را در گام نخست رسوا کرده سپس برای سیر مراحل قانونی در اختیار دستگاه قضا قرار می گیرد چرا که جان مردم برای ما مهم است.

وی عنوان کرد: اقدام دیگری که توسط سپاه ثارلله به شهرستان ها و شورای تامین استان ابلاغ شده آمادگی سپاه برای کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها و انجام تست ابتدایی این بیماری است.

سرتیپ دوم معروفی تشریح کرد: انجام این اقدام مشروط بر این است که درخواست شورای تامین شهرستان ها ارسال شود، پس از آن نیروی لازم برای کنترل ورودی و خروجی شهرها در اختیار مسئولان قرار می گیرد.

سالن های ورزشی سپاه ثارلله در اختیار دانشگاه علوم پزشکی

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان یادآور شد: سپاه ثارلله استان کرمان دارای ۴۵ سالن ورزشی صالحین و ۱۳ سالن ورزشی بزرگ با نام ۹ دی دارد از این رو دستورات لازم به فرماندهان ارسال شده تا در زمان نیاز همه این سالن ها برای قرنطینه احتیاط در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار گیرد.

وی ابراز کرد: در این راستا سپاه به اندازه توان خود تخت های بیمارستانی را تهیه کرده و در اختیار سیستم بهداشتی استان قرار می دهد، سپاه شعار نمی دهد و در واقعیت کنار مردم ایستاده است.

سرتیپ دوم معروفی تصریح کرد: مردم کرمان، میزبانان سردار دلاور اسلام شهید سپبد حاج قاسم سلیمانی هستند، اکنون دنیا کرمان را با نام این شهید بزرگوار می شناسد، مقیاس استان ما مقیاس ایران نیست بلکه مقیاسی جهانی است از این لازم است مردم ما در راستای حفظ دو نعمت سلامتی و امنیت اقدامات اولیه ای را انجام دهند.

رعایت بهداشت فردی و ماندن در منازل فتوای مقام عظمای ولایت است

فرمانده سپاه ثارلله استان کرمان تاکید کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب رعایت بهداشت امری نیکو و عدم رعایت آن سیئه محسوب می شود با توجه به این که سخنان رهبری فتوا به شمار می روند لازم است مردم ما بهداشت فردی خود را به شدت رعایت کرده و به جز موارد ضروری از منازل خود خارج نشوند.

وی افزود: خروج از منزل در صورتی که با ابتلا به بیماری همراه باشد تبعات سنگینی برای فرزندان، خانواده و جامعه دارد، مردم باید صبور باشند به زودی از این بحران هم عبور می کنیم.

سرتیپ دوم معروفی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای کاهش این بحران علاوه بر مردم، مسئولان ما به ویژه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به سختی تلاش می کنند اما عبور از این بحران نیازمند یاری و همکاری مردم است.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب