پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:33:08 - شنبه 9 فروردین 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کنترل ورودی و خروجی های شهر جهت حفاظت از جان مردم است / در حوزه رسانه هیچ خط کش گذاری قائل نیستم
حسین معروفی گفت: سپاه ثارالله استان کرمان در بستن گلوگاههای شهری وارد عمل شده است، کنترل ورودی و خروجی های شهر عین رحم و حفاظت از جان مردم است نه بی رحمی چون ما کنترل می کنیم تا جان مردم سالم بماند.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از راه آرمان؛ سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را پاسدار حقیقی خواند و گفت: فرمانده شهدا سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در ۸ سال دفاع مقدس، در تامین امنیت جنوب شرق و سپس تحکیم جبهه انقلاب جان خود را فدا کرد.

پاسدار انقلاب مکان، زمان و لباس نمی شناسد

وی ادامه داد: فلسفه وجودی و ویژگی سپاه پاسداران یک مثلث است که پایه اول مکتبی بودن، پایه دوم انقلابی بودن و پایه سوم مردمی بودن آن است از این رو پاسدار انقلاب مکان زمان و لباس نمی شناسد و در هر عرصه ای که نیاز باشد ورود می کند و از جان مایه می گذارد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به این که  سپاه یک نهاد انقلابی است که یک بخش آن نظامی و امنیتی است اما در هر عرصه ای که نیاز باشد ورود می کند، توضیح داد: سپاه؛ سپاه انقلاب است یعنی سپاه مردم و خط قرمز ما مردم است، همه رفتنی هستند آنچه باقی می ماند انقلاب و مردم و ولایت است.

وی تاکید کرد: در سپاه هیچ خط کش گذاری سیاسی وجود ندارد بلکه خط قرمز ما در این مسیر منافقان، معاندان، ضدانقلاب و فتنه است؛ سپاه نهاد انقلابی انعطاف پذیر است یعنی در هر عرصه ای که نیاز باشد ورود می کند.

معروفی بیان کرد:کرونا و سیل در استان کرمان دو امتحان سخت در این شرایط است؛ در حال حاضر۱۵۰ کارگاه دوخت ماسک با حضور گروههای جهادی و با نظارت صمت و دانشگاه علوم پزشکی در استان راه اندازی شده که ظرفیت آن تولید روزانه ۵۰ هزار ماسک است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: اولویت برنامه ریزی های انجام شد از سوی سپاه در خصوص ویروس کرونا پیشگیری با توجیه چهره به چهره مردم؛ تولید بروشور؛ اطلاع رسانی در فضای مجازی و آگاه سازی مردم تا مصونیت در جامعه ایجاد شود.

دوران قرنطینه را با توکل، توسل و اراده میتوان گذراند

وی با اشاره به این که با توکل، توسل و اراده میتوان دوران قرنطینه را گذراند، افزود: در خصوص بیماری کرونا باید آگاه سازی مردم بیشتر شود از این رو قرنطینه و ماندن در منازل باید جدی گرفته شود و بهترین زمان مطالعه و قصه گویی در خانواده هاست از این رو قرنطینه باید تبدیل به فرصت شود و بهترین زمان استفاده معنوی از روزهای ماه شعبان است.

معروفی توضیح داد: در خصوص ضدعفونی معابر و اماکن شهری؛ فراخوان مردمی زده شد مواد ضدعفونی کننده را ما در اختیار مردم قرار می دهیم و آنها همکاری می کنند برای ضدعفونی اماکن؛ هم اکنون ۲۵۰گروه در حال ضدعفونی کردن سراسر استان هستند؛ بحران را به وسیله مردم باید مدیریت کرد.

وی با تاکید بر این که استان کرمان جزء استان های موفق در کنترل بیماری کرونا است ،عنوان کرد: نیروهای علوم پزشکی استان کرمان و گروه های جهادی حضوری فعال در خصوص مبارزه با کرونا دارند و به فضل الهی کشورمان جزو کشورهای موفق در این حوزه است.

کنترل ورودی و خروجی های شهر جهت حفاظت از جان مردم است 

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان  افزود: در بستن گلوگاههای شهری ورود کردیم و کنترل ورودی و خروجی های شهر که عین رحم و حفاظت از جان مردم است نه بی رحمی چون ما کنترل می کنیم تا جان مردم سالم بماند.

معروفی تاکید کرد: مجموعه سپاه ثارالله استان کرمان توانست  ۱۸هزار لیتر الکل وارد استان کند و در اختیار علوم پزشکی قرار دادیم، همچنین به ۴۰۰ جانباز پاسدار شیمیایی در استان کرمان وجود دارد از این رو در گام اول بسته های بهداشتی در اختیا این افراد قرار داده شد چرا که بیشترین آسیب را در این شرایط خواهند دید.

وی افزود: قرارگاه زیستی در سپاه استان فعال است و یک روز در میان با فرمانده کل سپاه ویدئو کنفرانس داریم و گزارش می دهیم و در قرارگاه زیستی استان فعالیت جدی داریم ضمن آن که اعلام کرده ایم تمام سوله های ورزشی، پادگانها، اردوگاهها، ورزشگاههای سپاه استان برای ایجاد نقاهتگاه، مجهز شوند.

عرضه ۴ هزار بسته معیشتی به محرومان از اقدامات پیشگیرانه سپاه در خصوص بیماری کرونا

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: برای پیشگیری از بیماری کرونا سپاه استان کرمان ۴ هزار بسته معیشتی در اختیار محرومان قرار داد ضمن آن که گروه های جهادی نه تنها برای ضدعفونی شهر و یا دوخت لباس و ماسک اقدام می کنند بلکه آمادگی دارند تا در هر جایی نیاز باشد گام بردارند.

معروفی تاکید کرد: از مردم خواهش می کنیم از منزل خارج نشوند فقط در حین ضرورت با کمترین زمان و با خداقل افراد و رعایت مسائل بهداشتی از خانه ها خارج شوند چنانچه خانواده سردار شهید سلیمانی بخاطر سلامتی ما به استان نیامدند و همه عواطف خود را برای سلامتی مردم کرمان نگه داشتند.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان در خصوص اقدامات سپاه استان در سیلاب جنوب گفت:روز اول فروردین ۵ قرارگاه در سپاه استان تشکیل شد و فرماندهان قرارگاه زیستی را درگیر سیل نکردیم اما با نیروی زمینی سپاه، قرار گاه قدس نیروی زمینی، نیروی دریایی و قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء سپاه هماهنگ کردیم از این رو روز یکشنبه که سیل رخ داد ما غافلگیر نشدیم.

وی بیان کرد: در کهنوج  ۳ اولویت داشتیم یکی خروج آب از منازل، گام دوم لایه روبی و گام سوم ضدعفونی مناطق بود از این رو با سه دستگاه ماشین قوی و ۱۷ کوله متخصص ضدعفونی را انجام دادیم ضمن این که بسته های غذایی و معیشتی نیز در اختیار مردم قرار دادیم.

معروفی بیان کرد: کانون بحران منطقه زهکلوت بود که آب خانه ها را گرفت؛ دامها تلف شد و طبق آخرین آمار ۲۵۰۰ دام در این منطقه از بین رفته است ضمن این که  کشاورزی این منطقه و زمین های زراعی از بین رفته است.

وی افزود: طبق بررسی هایی که در لحظات اولیه انجام شد به این نتیجه رسیدیم که سیل بندها مربوط به تقریبا ۱۵ سال پیش بوده و تقویت نشده بودند از این رو در سیل اخیر شکسته شده اند همچنین لایه روبی رودخانه ها انجام نشده بود از این رو شهر را تقسیم کردیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد:  اولین موضوع قرق منطقه بود و نیاز به نیروی کار در رودبارجنوب و زهکلوت نداشتیم چون بومی های منطقه کفایت می کند چرا که اگر از شهرهای دیگر افرادی می آمدند که مبتلا به ویورس کرونا بودند آن گاه خسارت جانی داشتیم و شرایط حادتر می شد از طرفی در منطقه زهکلوت زیرساختی برای درمان و مراقبت بیماری کرونا نداشتیم.

معروفی توضیح داد: در روز اول ۱۶ هزار طبخ غذا انجام شد اما بعد از آن بخاطر ویروس کرونا از انجام این کار جلوگیری شد و تصمیم گرفتیم که به صورت خشکبار به مردم داده شود تا مردم خودشان طبخ کنند.

وی با بیان اینکه مرکز تجمع کمک های استانی در جیرفت است، عنوان کرد: تمامی کمک ها در سپاه ناحیه جیرفت ضدعفونی و بسته بندی و با ماشین کانکس دار به جلوی درب منازل مردم ارسال می شوند تا کرامت مردم حفظ شود.

۲ هزار و ۷۹۰ نفر خدمات دهی پزشکی رایگان در بیمارستان صحرایی سپاه طی ۳ روز

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تشریح کرد: در استان قرارگاه خدمات اجتماعی جبهه انقلاب اسلامی را راه اندازی کردیم یعنی تمام خیرین گروههای جهادی، سپاه، بسیج، بنیاد مستضعفین ستاد اجرایی امام(ره) و  خیرین امکانات را در این قرارگاه سازماندهی می شود.

معروفی افزود: شهر زهکلوت را به ۴ دسته تقسیم کرده ایم و ۴ فرمانده از جمله امام جمعه شهر، گروه های جهادی، بسیج دانشجویی برای آن در نظر گرفته شده است و کارهایی از جمله خروج آب توسط بچه های دانشجویی، لایه روبی ، ضدعفونی با دستگاهها، تعریف چندین کارواش که شستن فرش های ساکنین را بر عهده گرفته اند.

وی تشریح کرد: برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه طی  ۳ روز که ۲۷۹۰نفر خدمات دهی پزشکی رایگان به مردم داده شد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اظهار کرد: برای تامین دام مردم و همچنین تامین لوازم مورد نیاز منازل با ستاد اجرایی امام(ره) و فرماندهی کل سپاه هماهنگ شدیم تا در اختیار مردم منطقه قرار می گیرد.

معروفی توضیح داد: ۱۰۰ پارچه ظرف، ۶۰۰ قالی و ۲۰۰۰ گاز طرح فر که از هدایای مقام معظم رهبری است که توسط فرمانده کل سپاه داده شده است  ضمن این که دو سوله در منطقه آماده شده تا یخچال هایی که آسیب دیده شده است توسط مردم و اقدام جهادی آن ها تعمیر شوند.

وی تاکید کرد: ۲۴ دستگاه از سپاه وارد منطقه شده است تا بتوانیم سیل بندها تقویت و تعمیر می کنیم از این رو دستگاهها و ادوات موردنیاز را از منطقه خارج نمی کنیم تا زمانی که نیاز باشد و سعی ما این است به گونه ای سیل بندها ایجاد شود تا دیگر شاهد این حوادث نباشیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: منطقه دهرضای ریگان را با هماهنگی فرمانده کل سپاه به عنوان دهستان چهارم در چارچوب قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه معرفی کردیم  تا بتوانیم اقدامات خوبی انجام بدهیم و تا کنون توانسته ایم  ۱۰۰۰ بسته معیشتی و پتو به مردم این منطقه هدیه دهیم ضمن این که خیرین نیز در این عرصه ما راه همراه بودند.

وی با تاکید بر اینکه تا لحظه آخر سپاه در کنار مردم است و به سهم خودش به مردم سیل‌زده کمک و امدادرسانی می‌کند افزود: ۶۰ میلیون تومان پول امتیاز آب مردم یک روستا پرداخت شد تا انشعاب آب آشامیدنی مردم این روستا در شهرستان ریگان وصل شود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه در بازسازی منازل مردم که بر اثر سیل دچار آسیب شدند نیز اعلام آمادگی کردیم و سپاه پای کار است گفت: سرویس بهداشتی مردم در بعضی روستاها کاملا تخریب شده و چاه‌های فاضلاب آنها نیز خراب شده است که نیازمند بازسازی است.

در حوزه رسانه هیچ خط کش گذاری قائل نیستم

وی در پایان گفت: در حوزه رسانه هیچ خط کش گذاری قائل نیستم بلکه ما جبهه انقلاب هستیم و حرفمان را صریح و روشن می زنیم چرا که هدفمان کمک است و با هیچ کس مشکل نداریم بلکه به دنبال این هستیم که افکار عمومی را هدایت کنیم تا به مردم کمک کنیم.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب