پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:22:09 - دوشنبه 18 فروردین 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گفتگوی اختصاصی؛
آمادگی برگزاری کلاس حضوری در مدارس روستایی فاقد اینترنت را اعلام میکنیم / بیش از ۷۰ درصد آموزش ها راکد نمانده است
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رابر گفت: به محض اینکه به ما مجوز از سمت ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا و اداره کل آموزش و پرورش داده شود مدارس روستایی ما شروع به فعالیت می کنند، این آمادگی را هم داریم ضمن حفظ شرایط بهداشتی لازم و آماده کردن بستر بهداشتی دانش آموزان این کار راانجام دهیم .

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رابر در گفت وگو با خبرنگار صبح رابر؛ دررابطه با اقدامات و تمهیدات اداره آموزش و پرورش رابر با توجه به تعطیلی مدارس و تمهیدات انجام شده، گفت: تا کنون بسته های آموزشی به صورت کار برگ توسط راهبرهای آموزشی در اسفندماه آماده شد ودر اختیار خانواده ها  قرار گرفت.

وی افزود: کسانی که در شهر بودند؛ ولی امکانات  استفاده ازاینترنت فضای  مجازی مثل گوشی های  هوشمند را نداشتند حتی مدارس داخل شهر نیز مدیران و آموزگاران ما جزوه ها و  بسته های آموزشی را تهیه  کردند و توسط مدیران تکثیر ودر اختیار خانواده  قرار گرفته شد که دانش آموزها ازآموزش عقب نمانند.

مدیر اداره آموزش و پرورش رابر افزود: با توجه به اینکه کنترل نسبی از وضعیت بیماری کرونا انجام شده و  چشم انداز مثبتی پیش  روی ماست به  احتمال  بسیار زیاد از هفته های آینده  به بعد ستاد ملی مبارزه با کرونا این مجوز را به مدارس  روستاهای کم  جمعیت خواهد داد که با حفظ رعایت فاصله اجتماعی و رعایت مسائل بهداشتی زمینه و بستر سازی مدیران در مدارس  ما برای این آموزش روستایی که اینترنت ندارند کلاس حضوری برگزار کنیم. هم اکنون منتظر خبر از سوی  ستاد ملی مبارزه با  کروناهستیم.

وی با اشاره به پیشنهادات ارائه شده در جلسه ویدیو کنفراس که با حضور مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان و همکاران برگزار شد و مورد استقبال هم قرار گرفت، گفت: مدارس روستایی که شرایط  برگزاری کلاس با حفظ رعایت نکات بهداشتی و حفظ  فاصله را دارند؛ امکانپذیر است این کلاس ها با مجوزستاد ملی مبارزه با کرونا دایرمی شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رابر با اعلام  آمادگی همکاران برای مدارس روستایی ضمن تلاش وهمکاری که تاکنون داشته اند افزود: اعلام آمادگی می کنیم به محض ابلاغ  دستور العمل کارهای آن انجام شود بسته های آموزشی  آماده می کنند یکسری  کارها  انجام می شود.

وی تصریح کرد: به محض اینکه به ما مجوز از سمت ستاد ملی  مبارزه با شیوع کرونا و اداره  کل آموزش و پرورش داده شود مدارس  روستایی ما شروع به فعالیت می کنند، این آمادگی را هم داریم ضمن حفظ  شرایط بهداشتی لازم  و آماده کردن  بستر بهداشتی دانش آموزان این کار راانجام دهیم و این امر شدنی است با دادن مجوز کلاس های حضوری در روستا به صورت چند پایه و روزانه برگزار شود در غیر این صورت همکاران  کار آموزشی با بسته های آموزشی مثل ماه اسفند را ادامه می دهند.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان رابر با بیان اینکه آموزش حضوری در شهر رابر امکانپذیر نیست، افزود:  اگر جایی با  مشکل  اینترنت مواجه  باشیم، مدیران مدارس با دانش آموزان در ارتباط هستند، حجم  قابل  توجهی از دانش آموزان  از نعمت  فضای مجازی بی بهره باشند تدبیری بیندیشند در خصوص  بسته های آموزشی  با دبیران و همکاران  هماهنگ  کنند باید در اختیارشان  قرار  گیرد این  جزو برنامه کاری ما است .

وی با بیان اینکه هر تصمیمی از سوی ستاد ملی مبارزه با شیوع کرونا و اداره کل آموزش و پرورش ابلاغ شود ما اجرا  میکنیم، تشریح کرد: در اسفندماه  به  اذعان همه  اولیاء و دانش آموزان و مسئولین اعضای  شورای آموزش و پرورش  شهرستان، فرماندار، امام جمعه، مسئولین نظامی و  انتظامی، همکاران  در حوزه ستادی آموزش و پرورش می رسانیم  فضای آموزشی  اسفند ماه در بستر  فضای مجازی اگر بیشتر از آموزش های حضوری نبود کمتر هم  نبود.

شمسی با اشاره به اینکه با آغاز فعالیت  شبکه اجتماعی دانش آموزان شاد همکاران ما کار را به  شدت بیشتر ازاسفندماه انجام خواهند داد، یادآورشد: کار معلمان بیشر از زمان حضوری در کلاس شده، در جلسات حضوری معلمان از صبح تا ظهر کارش تمام می شد و می رفت  ولی اکنون  معلم چهار کلاس دارد و دو سه پایه تحصیلی تدریس کند، برای هر پایه تحصیلی  یک گروه فضای مجازی تشکیل دهد وقت زیادی برای هر کلاس وتولید محتوا و حضور برای پاسخگویی به سؤالات دانش آموزان در فضای مجازی لازم است از این رو تلاش همکاران بیشتر شده، کمتر نشده و این ایثار معلمان ما ستودنی است.

وی با بیان اینکه برخی  دانش آموزان ما اینترنت ندارند این مشکل صرفا  مخصوص  شهرستان ما نیست بسیاری از نقاط کشور نیز درگیر این موضوع هستند، گفت:  تجربه ای که در اسفند ماه داشتیم با  توجه به اینکه داستان کرونا غافلگیرمان کرد و امسال به خاطر یخبندان، برف و باران، سیل  تعطیلات زیادی داشتیم و یک مقداری از نرم معمولی  سال های تحصیلی عقب تر بودیم ولی در اسفنده ماه همکاران کاری ستودنی  انجام دادند با همان شرایط و امکانات حداقلی که داشتیم،کسانی با مشکل اینترنت مواجه بودند همکاران با مراجعه حضوری در خانه دانش آموزان و دادن بسته های آموزشی و جزوه آموزشی مشکل آنها را رفع می کردند، همکاران کم نمیگذارند.

رئیس اداره آموزش و پرورش رابر با بیان اینکه  بسیاری از دانش آموزان  به ما مراجعه  کردندکه گوشی هوشمند، تبلت، کامپیوتر، لب تاپ  و اینترنت نداریم  به فراخور مشکلاتی که داریم  با این  موارد هم مبارزه می کردیم  به اصل آموزش بپردازیم دنبال رفع  موانع تا جایی بتوانیم  وضعیت  کرونا به سمتی رود  کلاس های حضوری داشته باشیم چرا که اگر این امر محقق نشود ما باید برای این قشر دانش آموزان  فکر هایی کنیم به صورت  بسته های آموزشی  با ملاحظه رعایت  شرایط  بهداشتی برخی  دانش آموزانی که با مشکل مواجه هستند  کلاس حضوری با شرایط خاص برای آنها بگذاریم.

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای گسترش شبکه اینترنت و ارتقای پهنای باند در بستر کاردر فضای مجازی گفت: دوستان مخابرات و فرماندار مجدانه پیگیر باشند و موانع برطرف کنند چه بسا  لازم باشد امتحانات و آزمون های  آنلاین  باشد اگر این قضیه باشد؛ ناگریزیم همه دستگاه های اجرایی به کمک بیایند.

شمسی ادامه داد: در این شرایط برای رفع مشکل ناچار باشیم از ظرفیت کارگاه کامپیوتری مدارس برای آزمون ها آنهایی که  با مشکل مواجه هستند استفاده کنیم و دانش آموزان حضوری و با رعایت فاصله، آزمون های  مجازی را انجام  دهند در هر صورت ما تابع  شرایط هستیم.

وی با اشاره به اینکه آخر هفته مشکلات  شبکه اجتماعی شاد برطرف می شود گفت: با رفع مشکلات شبکه اجتماعی شاد همکاران ما به شدت و سرعت بیشتر به سمت آموزش مجازی می روند و برای کسانی مشکل اینترنت دارند فکر های هم  اندیشه شده است باید ببینیم چه شرایطی  پیش می آید.

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان از برطرف شدن زیرساخت های اینترنتی مدارسی که  شماره تلفن دارند خبر داد و گفت : مدارسی که با  مشکل مواجه باشند با راه اندازی  کارگاه کامپیوتری اگر بنا بر برگزاری آزمون  مجازی باشد شهرستان این ظرفیت را  دارد.

تاج الدینی معاون آموزشی  اداره آموزش و پرورش شهرستان رابر نیز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: همه مدارسی که مشکل اینترنت دارند؛ رصد شدند از طریق راهبرهای آموزشی در روستا هایی مثل روستای قدرودخانه، ننوک، ده دیوان، تذرج  بخشی از اسکر با مشکل  اینترنت مواجه هستند برنامه ریزی کردیم از طریق فرستادن بسته آموزشی ماه اسفند را کاملا  پوشش دهیم و ایام  عید با عید و داستان دیده  شود.

وی با اشاره به اینکه  اسفند ماه سه چهار مرحله بسته آموزشی مدارس  در خانه ها تحویل دادند  کار آموزشی دانش آموزان انجام  شده  و برای برنامه جدید بهتر از سال گذشته انجام می شود.

اباذر تاج الدینی اظهار کرد: علارغم  اینکه  هنوز سامانه شاد راه اندازی  نشده همکاران کار آموزشی را در سامانه سروش، ایتا، بله ، این  چهار پیام رسان داخلی و  گپ و ای گپ شروع  کردند، مدارس رها نیستند، هم بسته های آموزشی جدید توسط  راهبرهای آموزشی طراحی شده و به  مناطقی که اینترنت  جواب  نمیدهد؛ تحویل دانش آموزان داده شود.

وی با اشاره به اینکه حضور معلم نعمتی بوده تا حالا داشتیم  و بیش از ۷۰درصد تاکنون نگذاشتیم آموزش راکد باشد همکاران علارغم اینکه گوشی و اینترنت شخصی  بوده با ایثاری که  داشتند بیشتر از قبل تا ساعت  ۱۰ شب درخدمت دانش آموزان بودند من بعد نیز به همین شکل  ادامه پیدا می کند.

معاون آموزشی  اداره آموزش و پرورش شهرستان رابر با اعلام اینکه قبل از مناطق استان، رابر اولین شهرستانی بود کاردر بستر فضای مجازی را  شروع کرد، دو روز بعد ازتعطیلی  مدارس شورای اداره به این  نتیجه رسید از  طریق پیام رسان های داخلی سامانه فضای مجازی این کاررا شروع کردیم و  روز اول به عنوان پیشنهادی به اداره کل فرستادیم که مورد استقبال  کل استان این  طرح  قرار گرفت.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب