پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

2:23:05 - دوشنبه 8 اردیبهشت 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در راستای رزمایش همدلی و کمک مومنانه ؛
خیرین رابری برای حمایت از خانواده های آسیب دیده از کرونا ونیازمندان پای کارند
گروه‌های مردمی و خیرین در شهرستان رابر، این روزها صحنه‌های کم نظیری از همدلی، نوع دوستی و مهربانی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش “صبح رابر”؛ در حاشیه رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه که توسط دفتر امام جمعه برگزار شده بود، در جمع خیران رابری حاضر شدیم و با تعدادی از این خیرین رابری به گفت و گو نشستیم که در ادامه می خوانید:

پور چنگیز یکی از خیرین رابری، انگیزه خود در این امر خداپسندانه را رضایت پروردگار دانست و گفت: در این وضعیت کرونایی در راستای حمایت از نیازمندان و آسیب دیدگان جامعه، در اجرای رزمایش مواسات، درحدّ وسع و توان به همنوعان خود کمک کنیم.

وی، همچنین با اشاره به اینکه تعدادی از آشنایان خود را به مشارکت در این امرخیر ترغیب کرده، ادامه داد: برای جذب افراد به این امر خداپسندانه از خودمان شروع کنیم و با کمک به همدیگر کرونا را شکست دهیم.

طاهره پورچنگیر، خدمت به خلق خدا را عبادت خواند و افزود: این فرصت را در ماه مبارک رمضان غنیمت بشماریم چرا که سهم انسان از دنیا چیزی جز کار برای آخرت نیست و این کار بسیار ارزشمند است.

حسینی یکی دیگر از خیرین رابری با اهدا کمک مالی به بسته معیشتی نیازمندان گفت: خیران برای کمک به آسیب دیدگان جامعه  بیشتر همت کنند تا نیازمندان بیشتری بتوانند از کمک خیرین بهره گیرند.

یحیی شمس الدینی دیگر خیر رابری درخصوص فعالیت ها انجام شده گفت: تا آنجایی که در حد توان ما بود کمک هایی به مردم فقیر و بی بضاعت آماده کردیم همچنین در دفتر امام جمعه مبلغی را جهت این کار خیر اختصاص دادیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کمک های خود را ناچیز نشمارید چرا که این موضوع مفهوم ضرب المثل قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود را آشکار است، عنوان کرد: بیشتردوستان و آشنایان را از طریق فضای مجازی و تماس تلفنی جهت مشارکت در این کارخداپسندانه تشویق کردم.

شمس الدینی از همه آنهایی که به اصطلاح دستشان به دهانشان می رسد، تقاضا کرد: توفیق شرکت دراین رزمایش مواسات در حقیقت همدردی با نیازمندان جامعه را از خداوند متعال بخواهید و در حد توان کمک کنید.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رابر خیرین زیادی ندارد، افزود: مردم در حد توانشان کمک کنند این شرایط قطعا می گذرد و اثر خیرآن باقی می ماند که در این برهه از این خیرات بی نصیب نمانند.

وی با بیان داستان کوتاه و آموزنده گنجشک و حضرت ابراهیم (ع) گفت: وقتی همه نگاه ها هراسان به آتش و ابراهیم بود؛ در این میان گنجشکی به آتش نزدیک می‌شد و بازگشت. پرسیدند : چه می کنی؟ پاسخ داد : در این نزدیکی چشمه آبی هست و من مرتب نوک خود را پر از آب می کنم وآن را روی آتش می ریزم، گفتند : حجم آتش در مقایسه با آبی که تو می آوری بسیار زیاد است! و این آب فایده ای ندارد! گفت: شاید نتوانم آتش را خاموش کنم ، اما آن هنگام که خداوند می پرسد: زمانی که بنده ام را بدون گناه در آتش انداختند تو چه کردی؟، می گویم: هر آنچه از من بر آمد، کردم.

شمس الدینی ابراز کرد: امیدوارم مردم  در این کار خیر شرکت داشته باشند و به این امر اهتمام جدی بورزند.

محمد تاج الدینی  بازنشسته  آموزش و پرورش یکی دیگر از خیرین رابری است که در این خصوص گفت: از  گذشته تا کنون خیلی کارهای زیادی از جمله احداث کتابخانه عمومی شهر رابر، تربیت بدنی این منطقه،  تأمین زمین  مدرسه بلوار کشکوئیه، زمین مدرسه خیابان خامنه ای، مدرسه حضرت فاطمه (س)، خانه معلم، پیر باباشاهی، اهدا و یا خرید زمین برای ساخت مدرسه در دیوران، ده دیوان، ننوک ، تذرج ، موردوئیه انجام داده ام.

وی با اشاره به اینکه زمان زیادی می گذرد و افراد زیادی را به این کار ترغیب کرده افزود: مردم خودجوش این  کمک ها را انجام  دادند در هر حال مردم را تشویق به  کار خیرکردم، آنچه برای انسان باقی می ماند همین است.

این فرهنگی ۸۱ سال دارد و باعشق و امید به این کار ادامه می دهد و درماه  مبارک رمضان  تصمیم دارد این کمک ها را در قالب بسته های غذایی میان نیازمندان و مستمندان توزیع کند.

وی در پایان با بیان انگیزه کاری خود خاطر نشان کرد: انسان  باید به  طرف  خداوند برود و از خدا یاری بخواهد و سعی کند اجتماع از افراد ناباب پاک شود.

انتهای پیام/

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب