پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

23:43:24 - دوشنبه 8 اردیبهشت 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:
شهید قاسم سلیمانی بزرگترین شخصیت فرهنگی جهان اسلام است
حسین معروفی گفت: شهید قاسم سلیمانی نگاه جهان اسلام را به اسلام ناب محمدی و انقلاب اسلامی عوض کرد، ایشان بزرگترین شخصیت فرهنگی تاریخ جهان اسلام است چرا که توانست جهان اسلام را شبکه سازی کند.

به گزارش “صبح رابر”؛ به نقل از  راه آرمان؛  سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان صبح امروز در دیدار با  محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان کرمان ضمن تبریک ورود به ماه ضیافت الهی گفت: ایام ماه مبارک رمضان نه تنها باعث دوری از آتش بلکه سبب نزدیکی، قرب، خشنودی حضرت حق و مصونیت دنیا و آخرت می شود.

معروفی ادامه داد: حوزه فرهنگ اصلی ترین حوزه  کشور است اما در بسیاری از جهات در این حوزه غفلت کرده و یا گاهی این حوزه را دستخوش حوادث سیاسی قرار داده ایم و این یک خطای استراتژیک است که مربوط به این دولت و یا آن دولت نیست.

امام(ره) برای تغییر نگرش گروه های سیاسی ۱۴ سال کار فرهنگی انجام داد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: در کشور ما متاسفانه حوزه فرهنگ و تبلیغ یکی شده است، در حالی که کار فرهنگی یعنی بوجود آوردن تغییر نگرش بدین معنا که هر کاری که نگاه ها را تغییر دهد فرهنگی است.

وی توضیح داد: کار فرهنگی  دقیق همان کاری که امام(ره) انجام داد، ایشان از سال ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۶ نگاه ها را عوض کرد، اگر امام (ره) در سال ۱۳۴۲ وارد عمل می شد مردم، دانشگاه ها و حتی شاید حوزه هم  او را همراهی نمی کرد اما امام(ره) ۱۴ سال کار فرهنگی انجام داد و آرام آرام نگاه ها را در همه گروه های سیاسی عوض کرد.

معروفی با بیان این که حوزه فرهنگ حوزه حاکمیتی است، افزود: از این رو نگاه ما به حوزه فرهنگی باید حاکمیتی باشد، فرهنگ از هنر نیزجدا نیست و هنر بخشی از آن است برای مثال می گوییم سبک ایرانی اسلامی که به معنای فرهنگ ما است.

نگاه به فرهنگ باید از نوع حاکمیتی باشد

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: اگر نگاه به فرهنگ از نوع حاکمیتی باشد هیچ گاه دستخوش حوادث قرار نمی گیرد اگر چه دولت ها می آیند و نگرش خاص خود را دارند اما وزارت فرهنگ همچون وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و … که مربوط به جناح و یا سیاست نیست بلکه حاکمیتی است و نباید در ابعاد محتوا و چینش نیرو دستخوش حوادث قرار بگیرد.

وی با بیان این که گاهی در برخی دستورالعمل های فرهنگی، تاکتیک، آینده نگری، فرآیند نادیده گرفته می شود و صرفا به عنوان یک کار انجام می شود، عنوان کرد: نیاز داریم که نگاه به فرهنگ یک نگاه حاکمیتی باشد و دو حوزه فرهنگ و تبلیغ را از هم جدا سازی کنیم، هزینه ها را نباید به سمت تبلیغ ببریم اگر چه برای معرفی و امید به جامعه نیاز به تبلیغ داریم اما حوزه فرهنگ اصل است.

معروفی اظهار کرد: برای مثال مقام معظم رهبری در سفری به بجنورد به سبک زندگی ایرانی اسلامی اشاره و تاکید کرد، ایشان به عنوان سکان دار انقلاب می دید که اگر کشتی انقلاب را مراقبت نکنیم به کوه یخی برخورد می کند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطر نشان کرد: بخشی از فرهنگ مربوط می شود به فرهنگسازی اما بخش عمده آن گفتمان سازی است که اگر این گفتمان سازی را بوجود نیاوریم در این حوزه شکست می خوریم.

وی با اشاره به مکتب حاج قاسم گفت: باید توجه کنم که منظور از مکتب حاج قاسم چیست و چه کسی متولی مراقبت از مکتب حاج قاسم در کرمان، کشور و … است، شهید حاج قاسم نباید به خاطره تبدیل شود چرا که این یک خطای استراتژیک است.

معروفی با تاکید بر سخنان مقام معظم (ره) در نماز جمعه و اشاره ایشان به  مکتب حاج قاسم توضیح داد: مکتب حاج قاسم همزمان با گام دوم انقلاب است از این رو باید توجه کرد که در این راستا چه فعالیت های فرهنگی باید انجام شود.

شهید قاسم سلیمانی بزرگترین شخصیت فرهنگی جهان اسلام است

فرمانده سپاه ثارالله استان بیان کرد: شهید قاسم سلیمانی بزرگترین شخصیت فرهنگی است و این شخصیت بر سایر شخصیت های این شهید برتری دارد چرا که حاج قاسم اگر نگاه مردم عراق، سوریه، لبنان، یمن، غزه و … را به اسلام ناب و انقلاب اسلامی عوض نمی کرد نمی توانست درجهان اسلام شبکه سازی کند.

وی تاکید کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی نگاه جهان اسلام را به اسلام ناب و انقلاب اسلامی عوض کرد، ایشان بزرگترین شخصیت فرهنگی تاریخ جهان اسلام است چرا که در حال حاضر غزه شیعه ندارد اما حتی سنی های غزه هم از شهادت ایشان متاثر شدند و بزرگ آنها در مراسم تشییع ایشان شرکت و تکرار کرد که شهید حاج قاسم شهید قدس است و این به معنای تغییر نگرش جهان اسلام در بعد فرهنگی است.

مکتب حاج قاسم یک رسالت است

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: مکتب حاج قاسم یک رسالت است و نباید طوری رفتار کرد که شهید حاج قاسم دست نیافتنی است بلکه مسئولیت ما این است که نشان دهیم شهید سلیمانی دست یافتنی است و همه می توانیم سلیمانی شویم از این رو باید شهید سلیمانی را الگو و راهنمایی جلوه دهیم که ما را به سعادتت برساند.

معروفی با اشاره به این که  اصل ماموریت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حفظ ارزش های اسلامی و ترویج فرهنگ این ارزش ها و عموم بخشی است، بیان کرد: تمام کاری که سپاه ثارالله استان در زهکلوت انجام داد فرهنگی بود از این رو ما باید نوکری مردم را کنیم چرا که این یک رسالت و جهاد است.

وی با تاکید بر این در ترویج فرهنگ جهاد و شهادت اید فرهنگ مصونیت را رواج داد، تشریح کرد: قطعا در استان کرمان با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و سپاه یادواره شهدایمان را باید در توسعه و کیفیت شکل و شمایلی جدید دهیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: اگر دعای مقام معظم رهبری در نماز بر پیکر شهید قاسم سلیمانی و طلب شهادت ایشان را با دید فردی نگاه کنیم خطا کرده ایم چرا که ایشان امام امت است و به واقع به دنبال ترویج  فرهنگ شهادت و به واقع جهت دهی امت اسلامی است.

معروفی افزود: مقام معظم رهبری سه کار فرهنگی از جمله راهیان نور، اردوهای جهادی و شجره ی طیبه صالحین را تایید کرده اند از این رو اگر راهیان نور را عالمانه مدیریت کنیم سبب هدایت جوانان می شود، اما معتقدم که راهیان نور در کرمان را باید بومی کرد.

وی تاکید کرد: باید تلاش کرد تا راهیان نور شهید حاج قاسم سلیمانی را در کرمان راه اندازی کنیم، همانطور که راهیان نور شمال غرب، غرب و جنوب وجود دارد باید راهیان نور کرمان را  راه اندازی، فضاسازی و گفتمان سازی کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خطاب به علیزاده مدیر کل ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: هر گاه در حوزه فرهنگ نیاز به کمک داشتید قطعا اولین کسی را که کنار خود می بینید من هستم، چرا که از نگاه من حوزه فرهنگ بسیار مهم است.

معروفی بیان کرد:  مهم ترین مشکل در انجام کارها در کشور این است که آن کار پیوست فرهنگی ندارد برای مثال بعد از ساختن یک شهرک مسکونی درمحله ای نبود یک مسجد احساس می شود.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب