پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:47:51 - جمعه 2 خرداد 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر؛
روز قدس یوم القدر مسلمانان است/ شهید سلیمانی راهبر مبارزه به جای مذاکره را پیاده کرد
امام جمعه رابر گفت: روز جمعه هفته آخر ماه مبارک رمضان که در هم‌جواری شب‌های قدر است به‌عنوان یوم القدر مسلمانان، روز رقم خوردن سرنوشت تقابل اسلام و استکبار با محوریت قدس و فلسطین نام گرفت.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های دشمن شکن روز قدس گفت: خداوندمتعال را شاکریم بعد از ۱۳ هفته  نماز جمعه به خاطر ویروس منحوس کرونا دوباره شاهد برگزاری خطبه های نماز جمعه در سطح شهرستان رابر با همان شور و نشاط با رعایت  پروتکل های بهداشتی هستیم.

وی افزود: از خداوند تبارک و تعالی در این روز های پایانی ماه مبارک رمضان  می خواهیم که ریشه این  ویروس را در تمام جهان از بین ببرد.

علیدادی سلیمانی با گرامیداشت روز قدس تصریح کرد: امروز روز قدس است، یادگار بزرگ  امام (رضوان الله تعالی علیه) است.

وی افزود: امسال روز  قدس در شرایطی برگزار می شود که همه گیری ویروس کرونا مانع از برگزاری مراسم  پرشور در این روز شده است، اما از طرفی محدودیت می تواند موجب تأمل برای برجسته سازی مسئله  اصلی فسطین و قدس شود.

امام جمعه رابر  با بیان اینکه سرزمین فلسطین ریشه در زمین باورها و اعتقادات مسلمانان دارد، گفت: فلسطین طبق آموزه‌های قرآنی بلد مبارکه است که به مدال «بارکنا حوله» نائل آمده است و مهد ادیان آسمانی و پیامبران الهی و ابراهیمی بوده است.

امام جمعه رابر افزود : مسجدالاقصی و شهر بیت‌المقدس، سرزمین آرزوها و رؤیاهای بلند مسلمانان جهان در گذشته و حال و آینده است، در گذشته قبله اول مسلمین دنیا  بود و محل معراج پیامبر اعظم (ص) و در حال حاضر نیز مهم‌ترین غصه و اولین دغدغه مسلمانان است.  

حجت الاسلام  علیدادی  سلیمانی  بیان کرد: آینده متعلق به اسلام است و سرانجام روز خواهد آمد که شاهد برپایی بزرگ‌ترین نماز جمعه هستی به امامت مقتدایمان امام زمان  و به اقتدای حضرت مسیح و مستضعفان جهان خواهد بود.

وی تصریح کرد: حضرت امام  در سال ۵۸ ، مسئله قدس را از یک مسئله فلسطینی و عربی تبدیل به مسئله اول جهان اسلام و بشریت کرد.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی ادامه داد:  روز جمعه هفته آخر ماه مبارک رمضان که در هم‌جواری شب‌های قدر است به‌عنوان یوم القدر مسلمانان، روز رقم خوردن سرنوشت تقابل اسلام و استکبار با محوریت قدس و فلسطین نام گرفت.

وی اظهار کرد: این اولین روز قدس است که بدون حضور ظاهری شهید قدس، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود، اسماعیل هنیه در مراسم تشییع جنازه این شهید عزیز در دانشگاه تهران، او  را شهید قدس نامید؛ چراکه شهید سلیمانی بود که راهبرد دفاع را تبدیل به راهبرد هجوم کرد و مقاومت اسلامی را از پرتاب سنگ به پرتاب موشک های نقطه زن سوق داد و با حضور مستقیم در جنگ‌های،۸روزه، ۲۲ روزه و۲ روزه فرماندهی عملیات مقاومت اسلامی بر عهده گرفته بود.

 امام جمعه رابر مبارزه به جای مذاکره را سیاست اصلی شهید سلیمانی خواند و افزود: سردار سلیمانی راهبرد مبارزه به جای مذاکره را عملا پیاده کرد وبا طرح‌های شهید سلیمانی  بود که افسانه شکست‌ناپذیری صهیونیسم باطل شد و زنگ نابودی اسرائیل پلید و رژیم  صهیونیستی به صدا درآمده است.

وی خاطر نشان کرد: امید دارم با نگاه و دعای امام زمانمان و عنایات شهدای بیت المقدس، شهدای غزه و فلسطین، شهدای  قدس و مقاومت به زودی در دنیا شاهد نابودی این غده سرطانی باشیم.

خطیب جمعه رابر با گرامیداشت سوم خردادماه سال ۱۳۶۱ سالروز فتح خرمشهر گفت: فتح خرمشهر، نتیجه تغییر یک رویکرد جنگ به سمت تفکر انقلابی و اقدام جهادی با جوانان مؤمن و انقلابی بودکه یکی ازپرافتخارترین وموثرترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به دستاوردهای این تفکر افزود: تاریخ هشت دفاع مقدس به دو قسم تقسیم می شود در زمان قبل و بعد از شهید حسن باقری این است که مقام معظم رهبری از این شهید به عنوان معجزه انقلاب یاد می کند.

خطیب جمعه رابر همچنین یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای فتح  خرمشهر را نیز گرامی داشت.

وی درادامه با تبریک پیشاپیش فرارسیدن عیدسعید فطر گفت:  نمازعیدفطرامسال باتوجه به شیوع کرونا نسبت به سالهای قبل متفاوت خواهد بود و اگرامسال بخواهیم این ویروس را درراستای سلامت شماعزیزان مدیریت کنیم نمی توانیم اجتماع داشته باشیم وبه همین منظور نماز عید فطر شهرستان رابر در  ۴نقطه شهر رابر حسینیه جامع، مسجدالرضا، مسجدجامع روستای سیه بنوییه ومسجد امام حسین (ع) شهرهنزا درساعت ۷و۱۵ دقیقه صبح روزعید برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی درادامه سخنانش با اشاره به تعطیلات عید سعید فطر و طبیعت گردشگری وخوش آب وهوای رابر و حضور گردشگر دراین ایام گفت: با همه احترامی که به مهمانان وگردشگران قائل هستیم در راستای پیشگیری از ویروس کرونا وحفظ سلامت مردم از پذیرش گردشگر معذور و ازمدیران شهرستان واعضای ستاد مبارزه با کرونای شهرستان رابر خواهشمندیم تمهیدات محکم وسخت گیرانه دردوبخش مرکزی وهنزا در نظر گیرند که بتوان این ویروس را مدیریت کرد.

امام جمعه رابر درپایان سخنان خود از اعضای ستاد مبارزه باکرونا در شهرستان رابر،  مدیر، کارکنان شبکه بهداشت وپزشکان وپرستاران بیمارستان رابر در مدیریت کرونا ویروس قدردانی کرد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب