پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:58:03 - جمعه 23 خرداد 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
دولت یک نظارت فعال و کارآمد بر بازار داشته باشد/مجلس یازدهم راهکارهای موثر و کارگشا در رفع مشکلات معیشتی مردم ارائه دهد
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: عدم نظارت باعث سو استفاده فرصت طلبان خواهد شد دولت نباید به گونه ای عمل کند که تلقی رهاشدگی کارها در سال پایانی دولت در اذهان و افکار عمومی شکل گیرد، اذهان عمومی قضاوت کند که دولت کار و مسئولیت را رها کرده است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی با تسلیت شهادت جانسوز رئیس مذهب شیعه امام جعفر صادق (ع) گفت: از خداوند منان می خواهم ایمان عارفانه و عمل صادقانه به همه عنایت بفرماید.
وی، با اشاره به سالروز شکل گیری جهاد سازندگی به فرمان حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) در ۲۷خردادماه سال ۵۸و گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی ضمن قدردانی ازپرسنل جهاد کشاورزی و کشاورزان زحمت کش عرصه تولید عنوان کرد: کشاورزان فداکار سربازان عرصه تولید هستند چرا که نقش موثری در عرصه تولید دارند.
امام جمعه رابر با اشاره به گرانی های افسارگسیخته اخیر گفت: در هفته های اخیر شاهد نابسامان و افسارگسیخته بازار هستیم، در ماه های اخیربه خصوص در ابتدای سال ۹۹موجی از گرانی های افسار گسیخته بازار ما را فرا گرفته‌است.
وی با بیان اینکه بازار ارز، طلا، مسکن و خودرو در این زمینه پیشتازند یادآورشد: در ماه های اخیر بسیاری از کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم با گرانی دوچندان مواجه شده‌ و آنچه موجب نگرانی است، فشار مضاعف گرانی بر خانواده آسیب دیدگان وضعیت کرونایی که باید شرایط دشوارتری را تحمل کنند؛ سؤال این است چرا گرانی؟.
خطیب جمعه رابر با اشاره به وجود مافیای اقتصادی به ویژه در بازار ارز، طلا، مسکن و خودرو گفت: نمونه‌ گرانی را در کشف انبارهای مختلف خودرو دیدیم، باعث گرانی است، تلاش این باندهای مافیای اقتصادی در این شرایط سخت برای تقویت منافع بادآورده خود باعث به هم زدن شرایط موجود و گرانی های افسار گسیخته بازار شدند.
وی با این سؤال که با گرانی های افسار گسیخته بازار چه باید کرد تصریح کرد : برای اینکه شاهد گرانی های افسار گسیخته نباشیم شرایط ملتهب و نابسامان اقتصادی نیاز به تقسیم وظایف درست و مدیریت جهادی به معنای واقعی کلمه دارند؛ اولا همه در این مسئله مسئولند،اما به طبع مسئولیت دولت خطیر تر و گسترده تر است انتظار می رود دولت یک نظارت هوشمند، فعال و کارآمد داشته باشد.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: عدم نظارت باعث سو استفاده فرصت طلبان خواهد شد دولت نباید به گونه ای عمل کند که تلقی رهاشدگی کارها در سال پایانی دولت در اذهان و افکار عمومی شکل گیرد، اذهان عمومی قضاوت کند که دولت کار و مسئولیت را رها کرده است.
وی افزود: از مجلس انقلابی یازدهم انتظار می رود رویکرد اصلی خود را اقتصاد و معیشت مردم معرفی کرده است در رفع مشکلات و معیشت مردم راهکارهای موثر و کارگشا ارائه دهد.
امام جمعه رابر ادامه داد: انتظار می رود این مجلس انقلابی از دولت در مورد وضعیت بازار مطالبه گری کند، مردم از مجلس یازدهم انتظار دارند گره های از معیشت زندگی باز کنند مسلما انتظار به سوی دستگاه قضا خصوصا دادستان در مواردی مانند بازار خودرو ورود کردند به عنوان مدعوین عموم متخلفان، سهل انگاران به جزای عمل خویش برساند و با قاطعیت در این زمینه برخورد کند.
وی گفت : بخشی از این وظایف مهم هم به عهده خود مردم است باید بپذیریم بین گرانی و گرانفروشی فاصله است بسیاری از گران فروشی ها مربوط به زیادیخواهی ما مردم است، اسراف در خرید و فروش ، عدم رعایت الگوی مصرف، حریص بودن، تبهکار بودن ، دنبال احتکار و انبار کردن اموال باید در ذهن و دل و نگاه مردم این افراد مطرود بماند سبک زندگی در این شرایط تاثیر بسزایی دارد.
خطیب جمعه رابر با بیان اینکه شهرستان رابر زادگاه سردار سپهبد شهید حاج قاسم عزیز است تأکید کرد: آغاز مکتب سردار دلها از زادگاه سردار سلیمانی شروع شود باید در این زمینه از نگاه سردار شجاع و بصیر و همیشه در صحنه سپاه، سردار معروفی تقدیر و تشکر کنم که به عنوان مکتب سردار دلها در زادگاه سردارسلیمانی توجه ویژه ای دارد.
وی با اشاره به جلسه ای که در هفته گذشته در دفتر فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد خاطر نشان کرد: چهار کار اساسی در استان صورت می گیرد که هریک خلاصه آن در زادگاه سرداردلها آغاز می شود، مراحل اجرایی آن در دستور کار است.
خطیب جمعه رابر افزود: حق همین است کسانی که در مکتب سردار نفس کشیدن و زندگی کردند باید مجری مکتب سردار بود، سردار عزیزی که عدالت را بین شهرستان ها رعایت می کرد، دین خود را به شهرستانی که، زادگاه سردار دلها ادا کند از اینکه وظیفه شناس اند از سردار وظیفه شناس که نگاه ویژه ای به شهرستان رابر دارد صمیمانه و خالصانه تقدیر و تشکر دارم .
انتهای پبام

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب