پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

20:20:11 - پنجشنبه 29 خرداد 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در راستای محرومیت زدایی صورت گرفت؛
افتتاح نخستین کارگاه آموزشی و تولیدی صنایع دستی بانوان در روستای گنجان
شریف رئیس سد صفا رود رابر از افتتاح کارگاه آموزشی و تولیدی صنایع دستی بانوان باهدف محرومیت زدایی وتوانمندسازی جوامع محلی پیرامون پروژه‌های در دست ساخت موسسه در روستای گنجان شهرستان رابر خبر داد.

به گزارش “صبح رابر”؛ شریف رئیس سد صفارود رابر در افتتاحیه کارگاه آموزشی وتولیدی صنایع دستی ( پته دوزی) بانوان گفت: این کارگاه باهدف محرومیت زدایی و توانمندسازی جوامع محلی پیرامون پروژه‌های در دست ساخت مؤسسه در روستای گنجان شهرستان رابر افتتاح شد.

شریف با بیان اینکه موسسه سپاسدعلاوه برکارهای عمرانی و ساخت وساز درحوزه فرهنگی و اشتغالزایی و کمک به همنوعان فعالیت های چشمگیری انجام داده است، افزود: این کارگاه به منظور اشتغالزایی برای ۷۰ زن سرپرست خانوار با ارائه تجهیزات اولیه به مبلغ ۵۰۰میلیون ریال آغاز به کار می کند.
وی عنوان کرد: افرادی که در این دوره آموزشی کارت مهارت دریافت می‌کنند پس از دوره نیز طی دومرحله تجهیزات ازسوی موسسه به آن‌ها ارائه می‌شود تا بنوعی روی پای خود بایستند و بعد ازآن به صورت مشاغل خانگی فعالیت وکسب درآمد کنند.

شریف گفت:با هماهنگی میراث فرهنگی و فرمانداری وبخشداری شهرستان مقرر شده بازار خرید نیز برای صنایع دستی این افراد فراهم شود.

نماینده ولی‌فقیه درسد صفارود رابر نیز دراین آیین با بیان اینکه خیلی از فعالیت های قرارگاه خاتم و موسسه سپاسد در راستای محرومیت زدایی اطلاع رسانی نشده است، افزود: با بهره برداری سد صفارود رابردر یکسال آینده امیدواریم شاهد رونق وشکوفایی در عرصه گردشگری ، اشتغال و تامین آب شرب مردم شود.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی یادآور شد: قرارگاه خاتم الانبیاء وموسسه سپاسد درراستای محرومیت زدایی درحوزه اشتغالزایی در محدوده ساخت پروژه ها نیز گام های جدی برداشته است.

وی ادامه داد: این کارگاه پته دوزی که با پیگیری و رایزنی های متعدد از مسئولین شهرستان در گنجان برگزارمی شود به برکت خون شهدا واولیا درآینده ای نزدیک باعث برکت ودرآمدزایی خانواده ها خواهد شد.

فرماندار رابرنیز دراین مراسم با قدردانی ازهمراهی وهمکاری موسسه سپاسد و ادارات شهرستان گفت: این موسسه بانگاه مثبت درزمان بحران به کمک شهرستان درجهت رفع مشکلات مردمی پیشگام بوده است.

کرامت امیر حیدری، فعالیت این موسسه در راستای محرومیت زدایی درحوزه مشاغل خانگی روستایی را بسیار حائز اهمیت خواند و افزود: یکی از راههای توانمندسازی جوامع محلی آموزش صنایع دستی است که می تواند برمعیشت و بهبود اقتصاد خانواده ها تاثیر به سزایی داشته باشد.
وی با اشاره به نقش قابل توجه هنر صنایع دستی در منطقه گردشگری شهرستان رابر افزود: هنر صنایع دستی رابر نیازی به بازار فروش در خارج از رابر ندارد چرا که توسط گردشگران خریداری خواهد شد.
فرماندار رابر همچنین از اعطای تسهیلات ویژه برای صنایع دستی وکسانی که تمایل به خریداری این صنایع دارند خبرداد.
وی درادامه با اشاره با اینکه روستای گنجان بواسطه تقدیم ۷۰شهید درراه انقلاب مانند نگینی برتارک تاریخ می درخشد ومورد توجه مقام معظم رهبری است گفت؛ رونق این کارگاه وایجاد درآمدخانگی همت وتلاش کارآموزان را می طلبد.
امیر حیدری همچنین ازکارآموزان خواست با توجه به شیوع بیماری کرونا بهداشت فردی را در حین برگزاری کلاس ها بااستفاده ازماسک و فاصله گذاری اجتماعی رعایت کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رابر نیز در این مراسم با قدردانی ازکارکنان قرارگاه خاتم وموسسه سپاسد گفت: فلسفه وجودی تاسیس سپاه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی ازامنیت تا برطرف کردن مشکلات است.
علیرضا خواجه حسنی، قرارگاه خاتم وموسسات پیرامون را بازوان سپاه پاسداران دانست و افزود: امروز ورود قرارگاه وموسسه سپاسد در حوزه اشتغالزایی با محوریت محرومیت زدایی از برکات مهمی است که مورد توجه مقام معظم رهبری است.

وی با بیان اینکه امروز دشمن ازاقتدارکشور ما مستاصل شده است تصریح کرد: دشمن می خواهد از طریق تحریم و فشارهای اقتصادی به نظام ما ضربه بزند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر گفت: سپاه درراستای محرومیت زدایی کمک کار دولت است و موسسات سپاسد، امین و قرارگاه همگام باسپاه بدون هیچ چشم داشتی به مردم خدمت می کنند.

وی افزود: امروز با تلاش موسسه سپاسد در رابر شاهد ساخت جاده روستایی دره بید هستیم که تا حدودی از مشکلات مردم را حل کند.

سرهنگ خواجه حسنی ادامه داد: موسسه سپاسد صفارود در زمان سیل با تیم تخصصی در شهرزهکلوت خدمت رسانی شایانی به سیل زدگان داشته که قابل تقدیر است.

وی گفت: امروز موسسات سپاسد و امین در روستاها با استفاده از ماشین آلات خود به عمران روستاها درجهت رفع مشکلات مردمی می پردازند.

این فرمانده ناحیه مقاومت در پایان با بیان اینکه قرارگاه خاتم وموسسات وابسته در بیشتر مکان ها حتی فراتر از وظایف ذاتی خود کار می کنند خاطرنشان کرد: با فرمان مقام معظم رهبری قرارگاه ها وموسسات وابسته درمحرومیت زدایی ورود پیدا کرده و یاریگر همه اقشار جامعه و پشتوانه دولت در اجرای طرح های مختلف بوده است.

شایان ذکر است؛ این کارگاه آموزشی وتولیدی صنایع دستی (پته دوزی) بانوان به همت سپاسد و باهمکاری فرمانداری، بخشداری مرکزی، میراث فرهنگی، ناحیه مقاومت بسیج و دهیاری در روستای گنجان راه اندازی شد.

انتهای پیام /


بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب