پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:31:10 - شنبه 20 مهر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پوشش بیمه ای ۳ قلم داروی بیماران ام اس
رئیس سازمان غذا و دارو از برطرف شدن مشکل ارز دارو از سوی بانک مرکزی خبر داد و گفت: مدیران بانک مرکزی امروز اعلام کردند که این مشکل برطرف شده است. به گزارش” صبح رابر “‌به نقل از مهر، دکتر رسول دیناروند با بیان این مطلب که امروز به ما اعلام کردند مشکل ارز داروهای […]

رئیس سازمان غذا و دارو از برطرف شدن مشکل ارز دارو از سوی بانک مرکزی خبر داد و گفت: مدیران بانک مرکزی امروز اعلام کردند که این مشکل برطرف شده است.

به گزارش” صبح رابر “‌به نقل از مهر، دکتر رسول دیناروند با بیان این مطلب که امروز به ما اعلام کردند مشکل ارز داروهای وارداتی از سوی بانک مرکزی برطرف شده است، افزود: با توجه به حل مشکل ارز دارو، تامین و تدارک دارو طبق روال گذشته و بدون وقفه انجام می شود.

وی با اشاره به استفاده دارو از ارز مبادله ای، گفت: تا شهریور ماه مشکلی در درون تخصیص ارز دارو وجود نداشت اما در مهر ماه تامین ارز دارو دچار وقفه شد که با جلسات و پیگیریهای که داشتیم، این مشکل نیز برطرف شد و مدیران بانک مرکزی قول دادند نیاز ارزی مهر ماه طی روزهای آینده برطرف شود.

دیناروند از تخصیص ۱۰۰ میلیون دلار ارز مورد نیاز در هفته جاری خبر داد و افزود: ۱۰۰ میلیون دلار دیگر نیز در هفته آینده تخصیص داده می شود و به این ترتیب، نیاز ارزی دارو در مهر ماه تامین می شود.

معاون وزیر بهداشت همچنین از برگزاری جلسه با مدیران بیمه ها برای حمایت بیشتر از داروهای بیماران خبر داد و گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بیمه ها اختصاص داده شده که اعتبار مورد نیاز ۱۲۰۰ میلیارد تومان است که امیدواریم تا پایان سال این میزان اعتبار تامین شود.

رئیس سازمان غذا و دارو در ارتباط با وضعیت داروهای بیماران ام اس نیز اظهارداشت: هر ۳ داروی اصلی بیماران ام اس که تولید داخل است، تحت پوشش بیمه ای قرار دارند به طوریکه سهم بیمار حداکثر ۱۰ درصد قیمت دارو است که ماهانه ۵۰ هزار تومان می شود. البته این وضعیت برای بسیاری از بیماران به صفر می رسد، چون توسط بیمه های تکمیلی نیز حمایت می شوند و در نتیجه تهیه این ۳ قلم دارو کاملا رایگان می شود.

دیناروند به داروهای خارجی بیماران ام اس اشاره کرد که مشابه داخلی دارند و گفت: به رغم اینکه مشابه داروهای خارجی در داخل تولید می شود و مورد مصرف بیماران است، اما دولت و وزارت بهداشت نیز قبول کرده اند که سهمی از هزینه های داروهای خارجی بیماران ام اس را تامین کنند. به طوریکه بیماران بدون حمایت وزارت بهداشت، می بایست یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کنند که بخشی از هزینه ها توسط دولت و وزارت بهداشت تامین می شود و بیمار، رقمی در حدود ۶۰۰ هزار تومان را پرداخت می کند.

انتهای پیام/ن

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب