پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

8:43:33 - شنبه 31 خرداد 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماینده مردم شهرستان های بافت رابر و ارزوئیه:
پروژه شهرستان رابر، جزو اولویت های نخست پروژه های فرهنگی استان است
نماینده مردم شهرستان های بافت ، رابر و ارزوئیه گفت: : حضور و مشارکت بنگاه ها و موسسات اقتصادی، حمایت های خیرین فرهنگی و بخش خصوصی و البته دیدگاه دولت و حمایت های دولتی ، در تکمیل پروژه های فرهنگی را مدنظر داریم. در این زمینه پروژه شهرستان رابر، جزو اولویت های نخست پروژه های فرهنگی استان است.

به گزارش “صبح رابر“؛ بنا به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، در این دیدار که اعضای شورای معاونان این اداره کل نیز حضور داشتند، ابتدا وضعیت حوزه های فرهنگی و هنری این سه شهرستان، شامل فعالیت ها، منابع و اعتبارات، نیروی انسانی و سایر موارد از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مطرح شد.

علیزاده در سخنانش ضمن بر شمردن فعالیت های انجام شده، طی سال های اخیر در سه شهرستان مذکور تصریح کرد: ایجاد نهادهای فرهنگی  و هنری غیر دولتی از جمله مواردی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به تبع آن ادارات کل ارشاد در استان ها بر گسترش آن – به جهت حضور بخش خصوصی و نیروهای تخصصی در حوزه فرهنگ و هنر – تاکید دارند، بر اساس آمار موجود در استان در تعدادی از شهرستان ها روند شکل گیری و گسترش فعالیت این موسسات قابل توجه بوده است، اما در بعضی شهرستان ها هنوز تا تعداد مورد نظر فاصله داریم.

وی همچنین به توجه و تمرکز بر زیر ساختارهای فرهنگی و هنری در سراسر استان اشاره کرد و افزود: حضور و مشارکت بنگاه ها و موسسات اقتصادی، حمایت های خیرین فرهنگی و بخش خصوصی و البته دیدگاه دولت و حمایت های دولتی ، در تکمیل پروژه های فرهنگی را مدنظر داریم. در این زمینه پروژه شهرستان رابر، جزو اولویت های نخست پروژه های فرهنگی استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر یکی از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری است. بنابراین همه در این زمینه سهم دارند و بر همین اساس همه باید پای کار حوزه فرهنگ حاضر باشند.

در این جلسه صمد الله محمدی ،نماینده شهرستان های بافت، ارزوئیه و رابر در مجلسه شورای اسلامی نیز در سخنانی گفت: شهرستان بافت مزیت های نسبی فوق العاده ای در همه حوزه ها دارد. این ظرفیت ها و مزیت ها باید بیش از پیش  فعال شوند و طی یک برنامه میان مدت با شناسایی نقاط ضعف و قوت؛ نسبت به تقویت حوزه های فرهنگی و هنری به صورت پیوسته و هدفمند اقدام گردد.

وی از اقتصاد هنر به عنوان یکی از شاخص های مهم در این زمینه نام برد و افزود: برای رونق حوزه های فرهنگی و هنری در سه شهرستان، لازم است که حوزه های  اقتصادی منطقه نیز سهمشان را در این زمینه به میدان بیاورند.

محمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی گفت: این مرد بزرگ یک الگوی مناسب برای همه آزادیخواهان و حق جویان جهان و یک ظرفیت بی بدیل برای کشور و استان است، بنابراین می توان با محوریت سیره عملی، اخلاقی و رفتاری این شهید والامقام برنامه ها و جشنواره های فاخر فرهنگی و هنری ملی را برنامه ریزی کرد.

در این دیدار معاونین و اعضای شورای معاونین اداره کل نظرها و پیشنهادهای خود را در حوزه های مرتبط کاری مطرح کردند.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب