پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:03:38 - جمعه 6 تیر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
مذاکره با آمریکا محکوم است / ترور بزدلانه سردار سلیمانی نقض آشکار حقوق بشر است
حجت الاسلام و المسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت : مباشرت در ترور بزدلانه در نیمه شب از سردار مقاومت سردار حاج قاسم سلیمانی عزیز و یارانش، تحریم های ظالمانه ای که بر کشور ما در ۴۱ سال تحمیل کرد بخشی از نقض حقوق بشر امریکایی در کشور جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام علی علیداد سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های دشمن شکن این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا در زنده بودن جامعه  و مردم تاثیر به سزایی دارد هدف سیره رسول خدا زنده کردن جامعه و مردم است.

وی افزود: قرآن کریم می فرماید: یکی از روش ها و سیره پیامبر، زنده کردن جامعه و مردم بود چهار نوع حیات وجود دارد: حیات گیاهان، حیات حیوانی،  حیات اخروی و حیات طیبه است .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت : هر کس کار شایسته انجام دهد این حیات طیبه مانند ابوذر، مقداد و سلمان  حیات طیبه دارند و  ابوجهل ، ابولهب و ابوسفیان این حیات طیبه ندارند.

خطیب جمعه رابر راه رسیدن به حیات طیبه و معنوی  را کسب علم دانست وبیان کرد: راه زنده ماندن برقرارکردن تحلیل فهم و درک است.

حجت الاسلام علی علیداد سلیمانی به مناسبت ششم تا دوازدهم تیرماه که هفته حقوق بشر آمریکایی نام  دارد، گفت: تیر ماه برای ما خاطراتی تلخ و دردناک است، حوادثی از ترورو جنایت و کشتار توسط آمریکا و مزدورانش از ترور رهبر عزیز انقلاب اسلامی تا فاجعه دردناک هفتم تیر، شهادت شهید مظلوم آیت الله بهشتی  و ۷۲ نفر از خادمان ملت تا ترور ناجوانمردانه شهید محراب آیت  الله صدوقی (ره) است.

وی با اشاره به حوادث ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران  در  12 تیرماه سال۶۷  با ۲۹۰ مسافر افزود: این اقدام در روز روشن و به طور آشکار انجام و با عرض تاسف منجر به شهادت زن و مرد، کودک  بیگناه شد.

خطیب جمعه رابر با اشاره اینکه  رژیم تروریست آمریکا مدتی بعد به  فرمانده ناو مدال افتخار داد گفت:  این  کار یکی از بارزترین، آشکارترین مصدایق حقوق بشر آمریکایی در جهان بود.

وی عنوان کرد: دنیای غرب با این حرکت سقوط کرد و بسیاری از کشورها هم به تبع غرب سقوط کردند جنایت های آمریکا به این جنایت محدود نمی شود روشن ترین آن نمونه جنایت های آمریکایی وضعیت کنونی آمریکا بر علیه سیاه پوستان است .

امام جمعه رابر با بیان اینکه  ۱۲درصد مردم  کشور آمریکا را سیاه پوستان  تشکیل می دهند افزود: سیاه پوستان اکنون ۴۰ درصد در بند زندانی ها آمریکایی ها به سر می برند از امکانات بهداشتی، تفریحی، رفاهی و آموزشی با تبعیض شدید روبرو هستند.

وی یاد آور شد:  سیاه پوست هایی که ۹ برابر بیشتر متعرض  شکنجه، رنج آزار و  اذیت در کشور آمریکا هستند این  نشانه ای از نقض حقوق  بشر در داخل  جامعه آمریکایی است.

امام جمعه رابر با اشاره به  آمار سرکوب کردن مردم ، معترضان و سیاه پوستان گفت:  در هر ۲۸ دقیقه  یک  سیاه پوست توسط پلیس ملعون آمریکایی کشته می شود از این گذشته تبعیض اقتصادی در آمریکا موج می زند بهره مندی یک درصد از  ثروتمندان آمریکایی در مقابل  99 درصد جامعه ضایع  کردن  حقوق  کودکان و  خانواده و ترویج  فرهنگ بی بند و باری و غربی، انحطاط خانواده را در آمریکا شاهد هستیم .

وی با نگاه گذرا به پنج قاره با حقوق بشر آمریکایی در سطح  جهان و منطقه  در این ۲۰۰سال تأسیس کشور آمریکا افزود:  نقطه ای از جهان نیست که از جنایت مستقیم دخالت  آمریکا در امان  باشد آنچه که از داخل  کشور آمریکا از نقض حقوق بشر گفتن ضمیر آن  را ده برابر نسبت به  سطح بین الملل و منطقه  نقض حقوق بشر آمریکا را در جهان شاهد هستیم.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی گفت: امروز  سفارت خانه های آمریکا در هر کشوری مرکز دخالت و تجاوز به حقوق بشر در آن کشور است، امروز  پایگاه های نظامی آمریکا لانه فساد و ترویج  فرهنگ غرب و بی بندو باری در آن کشور است.

وی تأکید کرد: امروز حامی  شماره یک  تروریسم صهیونیستی؛ آمریکای جنایت کار است، تشدید گروه  جنایتکار تکفیری در منطقه جهانی که منجر به یک جنگ  نیابتی  در سوریه و عراق شد این ها از مصادیق بارز نقض حقوق  بشر آمریکایی در دنیاست.

امام جمعه رابر با بیان اینکه  حقوق بشر آمریکایی در  کشور ما به  ۶ تا ۱۲ تیرماه خلاصه نمی شود گفت:  حمایت از منافقین در کشتار مردم مظلوم و  شهید شدن ۱۷ هزار نفر به دست منافقین دست نشانده آمریکا حمایت از رژیم بعث صدام در جنگ هشت ساله منجر به شهادت عزیزان بی بدیلی از این میهن اسلامی و خسارت های مادی هنگفتی که به کشور ما تحمیل  شد،  دخالت  در ترور ناجوانمردانه مسئولان، نخبگان به ویژه اندیشمندان هسته ای عزیزانی که رهرو مردم بودند در طول  سالیان گذشته شاهد این شهادت  ها بودیم .

وی افزود: مباشرت در ترور بزدلانه در نیمه شب از سردار مقاومت سردار حاج  قاسم  سلیمانی عزیز و یارانش،  تحریم های ظالمانه ای که بر کشور ما در ۴۱ سال تحمیل کرد بخشی از نقض حقوق بشر امریکایی در کشور جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه رابر گفت : از این  تحریم ها می توانم به  شدید ترین  تحریم ها دراین دو سال اخیر اشاره کنم  اهم آن تحریم عدم ورود  دارو  به کشور جمهوری اسلامی به سبب آن  ده ها هزار بیمار از نبود این دارو  رنج می برند و ده ها نفر به شهادت رسیدند این ها گوشه ای از نقض حقوق بشر آمریکایی است.

وی  خطاب به مردم افزود: کشوری مثل آمریکا که گذشته ای پلید دارد مذاکره کردن با چنین کشوری هم  جایز نیست .

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی خاطر نشان کرد: مذاکره  کردن با چنین کشوری که حق کشور ایران و کشورهای مظلوم  را نقض می کند،  حقوق بشر را نقض می کند  هر گونه  مذاکره ای و اندیشه ای در چنین مذاکره ای را با شدت محکوم می کنیم .

خطیب جمعه رابر با اشاره به روز گذشته  سفر وزیر  جهاد کشاورزی  به شهرستان رابر گفت:  مشکلاتی از مدیران ارشد این شهرستان در جهت رفع و بهبود کشاورزی در شهرستان ارائه شد امید دارم در این  یکسالی که از دولت  باقی مانده است وزیر  جهاد کشاورزی به وعدهای خود  وفا کنند.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب