پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:14:31 - شنبه 7 تیر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سیر تفکر حاج قاسم دنیایی نبود/برای مکتب حاج قاسم کتاب ها باید نوشت
امین شمس الدینی یکی از پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: دلش از دنیا کنده بود سیر تفکر حاج قاسم دنیایی نبود در همه امور خودش عامل بود و از دیگران عمل می خواست در جنگ جلو دار بود، او به دنبال ریاست جمع آوری مال دنیا و اسم و رسم دنیایی نبود.

امین شمس الدینی یکی از پیشکسوتان دفاع مقدس در گفت وگو با خبرنگار صبح رابر؛ در رابطه با ترویج مکتب حاج قاسم در جامعه، گفت: روش، منش حاج قاسم ولایتمداری بود آنچه انجام می داد ذوب در ولایت بود، همه چیز را در ولایت می دید تفکرسردار سلیمانی اسلام، انقلاب، ولایتمداری و دینداری بود ایشان در همه چیز رضایت ولایت فقیه را سرلوحه کارش داشت، دنبال رفاه طلبی، دنیا پرستی نبود وفاداری نسبت به انقلاب و ولایت در همه شئونات زندگی اش بود.
وی افزود: اگرشهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان یک چهره ملی و جهانی مطرح شد و تمام آزادیخواهان برای ایشان ضجه و فریاد زدند برای این بود که رضایت خدا را بر رضای خلق ترجیح می داد و مکتبش شهادت، ایثار، فداکاری، مردمداری، انقلابی گری بود .
شمس الدینی گفت: دلش از دنیا کنده بود سیر تفکر حاج قاسم دنیایی نبود در همه امور خودش عامل بود و از دیگران عمل می خواست در جنگ جلو دار بود، او به دنبال ریاست جمع آوری مال دنیا و اسم و رسم دنیایی نبود.
وی عنوان کرد: روحیه فداکاری و تقوایش زبان زد بود رمز موفقیت حاج قاسم این که پیرو محض ولی فقیه زمان خود بود در واقع امام زمان وقت خودرا شناخته بود.
شمس الدینی گفت: مکتب، روش، منش و حرکت سکنات شهید سلیمانی خدایی بود دیدگاهش باز، با همه اقشار خوب بود تنگ نظر نبود جهانی فکر می کرد ریز بین نبود برای همه دلسوز بود وابسته به هیچ حزب و جناح و تفکر خاصی نبود.
وی افزود: کارش خدایی بود برای همه مردم جهان دلسوز بود هر کس دارای هر دینی بود ایشان دنبال حمایت از مظلوم بود دنبال سیاه و سفید، غنی و فقیر نبود دنبال آنچه اسلام، پیامبر و امام علی (ع) و امام زمان(ع) بودند؛ بود.
این پیشکسوت دفاع مقدس گفت: حاج قاسم برای خودش هیچ قائل نبود هیچ وقت دنبال جمع آوری مال و منال آقازادگی نبود خلاصه ذوب در ولایت بود آنچه را ولایت فقیه زمان می گفت کامل عامل بود کار برای خدا باشد در قلب مردم برای همیشه می ماند.
وی افزود: اگر در تشییع جنازه اش حدود بیست میلیون جمع شدند به خاطر دینداری، ولایت مداری اخلاص و تقوای ایشان بود اگر جامعه ما اینگونه تفکری داشته باشند مدینه فاضله می شود ، دیگر شاهد این همه مشکلات اقتصادی دزدی ها و بی بندوباری ها نبود.
شمس الدینی گفت: سردار سلیمانی همیشه دنبال شهادت که اوج بندگی است بودند خدا را در همه چیز دیدند برای مکتب حاج قاسم کتاب ها باید نوشت چون مکتب ایشان اسلام ناب مهدی بودچرا که گوش به فرمان امام و رهبرش بود .
وی با گرامیداشت یاد و خاطرشهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: وابستگان سپاه در نظر دارند در جهت سازماندهی مکتب سلیمانی و تفکر حاج قاسم در شهر همکاری لازم را با ناحیه مقاومت سپاه بنماید و تفکر ایشان را برای همیشه زنده نگهدارند و نگذارند علم ایشان به زمین بماند و آیندگان این تفکر انقلابی ایشان را فراموش نکنند حاج قاسم در واقع یک پاسدار واقعی برای اسلام و نظام بودند.
شمس الدینی در پایان با بیان خاطره ای از سردار سلیمانی عنوان کرد: در دوره آموزشی برای پاسداری؛ حاج قاسم مربی ما بود شرایط سخت منطقه حومه کرمان برای آموزش بود برکه آبی پر از لجن زار بود حاج قاسم اول خودش در برکه رفت و بعد گردان ما همه پشت سرش با لباس دراین برکه برای آموزش رفتیم.
وی با بیان خاطره ای دیگر افزود: زمان عملیات طریق القدس منطقه سوسنگرد ما دو گردان برای آزادی فتح بستان بودیم سردار سلیمانی فرمانده این دو گردان بود شب اول نیروهای وارد عملیات شدند خمپاره نفربر حاج قاسم را مجروح کرد من کمک آرپی جی زن بودم اولین مجروحیت حاج قاسم فتح بستان بود.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب