پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:56:12 - سه شنبه 10 تیر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرماندار رابر خبرداد؛
تخصیص اعتبار یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای تامین تجهیز پایگاه اطفا حریق جنوب شرق کشور 
کرامت امیر حیدری از تخصیص اعتبار یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای تامین تجهیز پایگاه اطفا حریق جنوب شرق کشور خبر داد.

کرامت امیر حیدری فرماندار رابر در گفت و گو با خبرنگار صبح رابر؛  با اشاره به ششمین مورد آتش سوزی در شهرستان رابر گفت: سیاست غلط قرق جنگل ها در حال حاضر عامل تخریب جنگل می شود.

وی با بیان اینکه  قرق جنگل باعث پوشش زیاد علوفه ای می شود افزود: ارتباط بین بوته ها با پوشش علوفه ای برقرار می شود  زمانی جنگل ذخیرگاه اورس قرق بوده ۴۰ یا ۵۰ هکتار به وسیله همین پوشش علوفه ای زیاد از بین می رفت چرا که به محض یک آتش مثل بنزین کل جنگل را فرا می گرفت.

کرامت امیر حیدری پوشش زیاد علوفه ای را  خطر افزایش آتش سوزی ها برشمرد و عنوان کرد: با آزاد شدن مناطق قرق دراین دو سال این پوشش علوفه ای کم شده است به همین دلیل در شهرستان حجم بالای آتش سوزی نمی شود  که نیاز به امداد شهرستان های اطراف شود، این سیاست غلط قرق مناطق باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: اگر قرق مناطق آزاد نشود کوچکترین آتش سوزی کل کوهستان را فرا می گیرد چرا که حتی یک فیلتر سیگار می توان تبدیل به آتش سوزی بزرگ شود.

فرماندار رابر گفت: در گذشته با چرای دامها علوفه های بین بوته ها خورده  می شود و ارتباط بوته ها از بین می رفت و  اگر آتش سوزی درخت اورس در اثر برخورد صاعقه هم می شود فقط همان درخت می سوخت و احتمال سرایت حریق به جنگل  بسیار کمتر بود.

وی همچنین از تخصیص اعتبار یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای تامین تجهیز پایگاه اطفا حریق جنوب شرق کشور خبر داد و گفت : از اعتبارات استانی یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان برای تجهیز پایگاه اطفای حریق تخصیص داده شده است .

فرماندار رابر از سفر رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به شهرستان رابر که باهمت محمدی  نماینده مردم شهرستان های بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت؛ در هفته آینده  خبر داد و خاطر نشان کرد: با درخواست تجهیزات از رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور پایگاه اطفای حریق تجهیز و مشکل آن رفع خواهد شد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب