پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

3:56:03 - شنبه 20 مهر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
«فراری» ۸.۵میلیاردی در کشور
درحالی که گرانی ارز ودلار باعث کاهش چشمگیر واردات بسیاری از کالاها شده است که واردات خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته نه تنها کاهش نداشته است بلکه از نظر ارزش نیز در حدود ۸.۸درصد رشد داشته است. به گزارش ” صبح رابر ” به نقل از افکارنیوز، طبق آخرین گزارش گمرک جمهوری اسلامی […]

درحالی که گرانی ارز ودلار باعث کاهش چشمگیر واردات بسیاری از کالاها شده است که واردات خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته نه تنها کاهش نداشته است بلکه از نظر ارزش نیز در حدود ۸.۸درصد رشد داشته است.

به گزارش ” صبح رابر ” به نقل از افکارنیوز، طبق آخرین گزارش گمرک جمهوری اسلامی ایران در نیمه اول سال جاری تعداد ۲۲هزار و ۲۲۲دستگاه خودروی سواری به ایران وارد شده است که از این تعداد سهم شهریور ماه واردات ۵۲۶۳دستگاه خودرو بوده است.

درحالی که گرانی ارز ودلار باعث کاهش چشمگیر واردات بسیاری از کالاها شده است که واردات خودرو نسبت به مدت مشابه سال گذشته نه تنها کاهش نداشته است بلکه از نظر ارزش نیز در حدود ۸.۸درصد رشد داشته است.

همچنین با وجود گران تر شدن دلار و محاسبه قیمت خودروهای وارداتی با ارز مبادلاتی به جای ارز مرجع، میانگین قیمت هر دستگاه خودروی وارداتی در ۶ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۵.۶۶درصد کاهش یافته است. طبق آمار گمرک، میانگین هر دستگاه خودروی وارداتی از فروردین تا آخر مرداد ماه ۹۲، ۲۰هزار و ۸۷۹ دلار بوده است.

لازم به ذکر است که امارات، چین و کره سه کشوری هستند که بیشترین خودروهای وارداتی از آنها انجام شده است.

گران ترین ها و ارزان ترین ها
با ممنوعیت واردات پورشه و مازراتی، دیگر کمتر نامی از این دو خودرو بین خودروهای وارداتی به چشم می خورد.

دیگر چندماهی است که دیگر خودروهای ۲۰۰هزار دلاری و حتی ۱۰۰هزار دلاری کمتری در فهرست وارداتی ها به چشم می خورد. چندی پیش واردات یک دستگاه فراری ۴۵۸ با قیمت نجومی ۸.۵میلیارد تومانی حسابی خبرساز شد. اما اکنون دوباره فهرست وارداتی ها خبر از واردات یک دستگاه دیگر از این فراری قرمز رنگ می دهد. گران قیمت ترین خودروی وارداتی در شهریورماه یک دستگاه فراری ۴۵۸ اسپایدر کروک است. قیمت این فراری که از امارات وارد شده است، ۲۰۴هزار دلار معادل ۵۰۷میلیون و ۴۱۱هزار تومان ذکر شده است.

همچنین یک بنز اس۵۰۰ ۲۰۱۴، با ۵هزار سی سی ظرفیت گران قیمت ترین خودروی بعدیست. معادل دلاری این بنز سفید رنگ، ۱۷۱هزار دلار و معادل ریالی آن نیز حدود ۴۲۴میلیون تومان است. همچنین یک دستگاه بی ام و گرنکوپه ۶۵۰i سومین گران قیمت فهرست وارداتی هاست. همچنین آمار گمرک نشان می دهد برای واردات این خودروی ۱۰۰هزار دلاری، ۲۴۹میلیون تومان هزینه شده است.

در رده های بعدی بی ام و های آلمانی گران قیمت ترین های این فهرست را تشکیل می دهند. نکته قابل توجه این است که گرچه قرار بود به خودروهای بالاتر از ۲۵۰۰سی سی ارز مبادلاتی تعلق نگیرد که در این فهرست نام بسیاری از خودروهای بالاتر از این ظرفیت که با استفاده از ارز مبادلاتی وارد شده اند به چشم می خورد!

در ردیف ارزان قیمت ترین ها نیز، می توان به واردات هیوندای i۲۰ با قیمت ۸هزار دلار، کیا پیکانتوی ۱۰هزار دلاری یا واردات ۳۱۹دستگاه خودروی جیلی با قیمت ۱۰هزار دلار اشاره کرد. این در حالیست که قیمت هر دستگاه جیلی در بازار ایران بسته به نوع مدل از ۶۰ تا ۷۰میلیون تومان برآورد شده است و هر دستگاه هیوندای آی ۲۰ نزدیک به ۹۰میلیون تومان فروخته می شود.

مرداد ماه بود که پای هوندا به ایران باز شد. اکنون به نظر می رسد، این خودرو یکی از رقبای اصلی هیوندای و کیا شده است. چرا که سهم آن نسبت به ماه گذشته افزایش پیدا کرده است. با رفتن پورشه از ایران جا برای ورود یک آلمانی دیگر بازتر شده است. خودروی آبت بیتل، ساخت کارخانه فولکس واگن از خودروهایی است که مجوز حضور در ایران را دریافت کرده است. در مرداد ماه اولین سری از این خودروهای به کشور وارد شد.

انتهای پیام/ن

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب