پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:09:46 - شنبه 21 تیر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها مركز بهداشت شهرستان رابر؛
رابر در وضعیت قرمز کرونایی/ یک فوتی بر اثر کرونا
اصغر سجادی گفت: براساس آخرین آمار ارائه شده در شهرستان رابر، این شهرستان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز است.

اصغر سجادی مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در گفت و گو با خبرنگار صبح رابر گفت: طبق آخرین آماراز ابتدا تا به امروز ۴۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در رابر شناسایی شده که از این تعداد۷ نفر آنها تحت پوشش سامانه سیب شهرستان رابر نیستند.

وی افزود: صبح امروز یک بیمار۹۰ساله مبتلا به کووید۱۹ در منزل فوت کرد.

مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها عنوان کرد: این باور غلطی است که بیماری کرونا تمام شده و به همین خاطر مراسمات عروسی و ختم برگزار می کنند و بدون ماسک و رعایت نکردن نکات بهداشتی در جاهای شلوغ و تجمعات شرکت می کنند.

وی از عموم مردم خواست ضمن استفاده حتمی از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و هشدارها و توصیه های بهداشتی را به دقت و به صورت کامل رعایت کند.

سجادی ادامه داد: استفاده از ماسک اجباری است و طبق مصوبه ملی خدمات به مراجعان بدون ماسک در ادارات ارائه نمی شود.

وی گفت: براساس آخرین آمار ارائه شده در شهرستان رابر، این شهرستان از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز است.

سجادی در ادامه متذکر شد: مسافرت در تعطیلات چند روزه خردادماه امسال و رعایت نکردن نکات بهداشتی توسط مردم شرایط خطرناکی را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد: مسافرین هرمزگان و شهرستان جیرفت برای شهرستان رابر شرایط خطرناکی را به وجود آورده که در بازار رفت آمد و اسکان دارند.

سجادی نیز به مردم بخش هنزا با توجه به اینکه بیشتر رفت آمد کاری آنها در شهرستان جیرفت است تأکید کرد: اکثر بیماران هفته های گذشته از منطقه هنزا بوده که به نوعی در جیرفت رفت آمد داشته و یا مهمان از این شهرستان داشتند.

فرحبخش رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رابر نیز توصیه اکید به استفاده از ماسک و رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را همچنان به مردم تأکید کرد.

وی افزود: احتمال انتقال بیماری در فضاهای بسته بیشتر است تا حد امکان در تجمعات ومراسم های عروسی و ختم شرکت نکنند و از سفرهای غیر ضرور اکیداً خودداری کنند.

انتهای پیام /

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب