پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

14:14:05 - چهارشنبه 22 مرداد 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مکتب حاج قاسم در ایام محرم توسط وعاظ ترویج داده شود/ برای نظام تربیتی در مساجد باید تلاش کرد
حسین معروفی گفت: در ایام محرم هر منبری حداقل پنج دقیقه به مکتب حاج قاسم نیز اشاره کند چرا که مکتب حاج قاسم، مکتب امام است.

به گزارش “صبح رابر“؛ به نقل از  راه آرمان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان تبلیغات غلامحسین حقانی گفت: با توجه به وضعیتی که در استان کرمان و به واسطه شهید بزرگمان حاج قاسم سلیمانی، استان کرمان جهانی است.

وی ادامه داد: اقدامات خوبی در راستای مکتب حاج قاسم تحت عنوان ستاد برنامه ها و ترویج مکتب شهید حاج قاسم در حال انجام است و ستاد اجرایی با ۱۴ کارگروه پیش بینی شده است.

معروفی عنوان کرد: در این ساختار نیروهای حقیقی و حقوقی را دیده ایم و نگاه به جناح های سیاسی و یا دولت نکرده ایم چرا که برای ما فرق نمی کند و مکتب حاج قاسم متعلق به ملت ایران و انقلاب اسلامی است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان توضیح داد:  شخصیت های حقیقی که نسبت به مکتب حاج قاسم معروفت دارند نیز در این برنامه دیده شده اند به واقع شبکه ای چیده شده است تا بتوانند هم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی را به خوبی برگزار کنند و همه مکتب ایشان را ادامه دهند چرا که سالگرد مقطعی است و اصل قضیه در ترویج این مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی است.

معروفی اظهار کرد: رسالت ترویج مکتب شهید حاج قاسم را دو برابر سایر وظایفمان بر دوشمان است به واقع بحث محرومیت زدایی، مبارزه با کرونا، امنیت، کمک مومنانه و … همه یک طرف اما ترویج مکتب حاج قاسم باید به آن بیشتر توجه شود.

وی عنوان کرد: به دنبال این هستیم که کار علمی و دقیق در حوزه مکتب انجام شود و مکتب شهید حاج قاسم را در قالب نظامات از جمله نظام سیاسی، ادب و اخلاق،  خانوادگی، دینی و … تعرف می کنیم و کارگروه هایی حکم داده می شود که هر حکم دارای سه امضا از طرف استاندار، امام جمعه و فرمانده سپاه استان است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: باید به هفته دفاع مقدس و نسبت به ترویج آن توجه جدی کرد چرا که مقام معظم رهبری در چند جلسه خصوصی سه کار را تاکید کردند از جمله اردوهای راهیان نور، اردوهای جهادی و نظام تربیتی که بخشی از آن با صالحین است و بخش دیگر آن موضوعات دفاع مقدس است.

معروفی ادامه داد: امسال در ۴۰ سالگی هفته دفاع مقدس برای هر استانی یک هفته فرهنگی دیده شده است که در استان کرمان این هفته از هشتم تا چهاردهم آذرماه در نظر گرفته شده است.

وی گفت: برای نظام تربیتی در مساجد باید تلاش کرد تا مساجد را از خانه سالمندان خارج کنیم، ایراد در این حوزه عدم فعالیت در چهار رکن اساسی از جمله امام جماعت، کانون فرهنگی ارشاد، پایگاههای مقاومت بسیج و هیئت امنا است و اگر در این چهار مقوله تغییر اساسی ندهیم نمی توان مساجدمان را به سنگر واقعی تبدیل کرد و زمانی موفق می شویم که مساجد را جوانان بر عهده بگیرند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: در دهه اول محرم کمک مومنانه داریم از این رو تلاش کنیم تا حداقل ۵۰ درصد از نذورات خود را در راستای کمک مومنانه به کار گیریم تا بتوانیم کمک بزرگی در فاز دوم پویش کمک مومنانه انجام دهیم.

معروفی با بیان این که دو انتظار از سازمان تبلیغات داریم توضیح داد: از وعاظ و هیئت ها انتظار داریم در خصوص کمک مومنانه با مردم گفتگو کنند چرا که مشارکت مردم در چنین اقداماتی ماندگار می شود و در دهه اول ماه محرم به اپیوستن مردم به پویش کمک مومنانه اشاره شود.

وی با بیان این که باید تلاش کرد تا فضاها را از دست ندهیم، افزود: در ایام محرم هر منبری حداقل پنج دقیقه به مکتب حاج قاسم نیز اشاره کند چرا که مکتب حاج قاسم، مکتب امام است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تشریح کرد: شهید حاج قاسم سرباز آقا و امام است و افتخار او این بود که به فرمان مقام معظم رهبری رفت و شهید شد.

انتهای پیاام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب