پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:27:58 - چهارشنبه 29 مرداد 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در آستانه ماه محرم؛
کانون بسیج مداحان در شهرستان رابر آغاز به کار کرد
مجید منصوری از راه اندازی کانون بسیج مداحان در آستانه ماه محرم خبرداد و گفت: این توفیق عظیمی که به عظمت و جایگاه آن پی برده اید با رعایت نکات بهداشتی بهترین مجالس عزاداری ابا عبدالله الحسین را برگزار کنید.

به گزارش “صبح رابر ” همایش مداحان با حضورحجت الاسلام والمسلمین حقانی رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان کرمان ،حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر، منصوری مسئول بسیج مداحان استان، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج رابر و جمعی از  ذاکران، مداحان و شاعران استانی و شهرستانی در مصلای حضرت زهرا (س) برگزار شد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی امام جمعه رابردر این همایش گفت: ما به چهار پیوند اخلاقی، اعتقادی و پیوند سیاسی با امام حسین (ع) نیازمندیم.

وی در همین راستا با بیان اینکه شالکه اعتقادی  ما در مجالس سید الشهدا شکل می گیرد، عنوان کرد: مجلس اباعبدالله(ع)  شاکله اعتقادی انسان را قوی می کند و کانال خداشناسی است، جوانان ماباید اعتقادات خود را با سیدالشهدا پیوند دهند.

امام جمعه رابر با اشاره به  پیوند سیاسی گفت: امروزجریانی می خواهد مجالس امام حسین  و عاشورا را سکولار کند که خطر است آیا جبهه سید الشهدا غیر از جوانان شجاع و دلیر  لبنانی و یمنی هستند و آیا یزید زمان غیرازآمریکا و اسرائیل است.

وی ادامه داد: تمام دنیا اگر برای امام حسین(ع) اشک بریزند وپ یوندی با ا مروز نداشته باشند آمریکار وجبهه استکبار احساس خطر نمی کند.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی  افزود: دشمن وقتی احساس خطر می کند که فریاد عاشورای ۶۱هجری با مجالس محرم  امسال  ما پیوند داشته باشد این وظیفه ما  روحانیون و سخنرانان را سنگین  تر می کند.

امام جمعه رابر گفت: بشر کانون احساسات و عاطفه است، این احساس عاطفه ریشه قرآنی دارد چرا که این پیوند عاطفی را  شما ذاکرین اهل بیت (ع) با عزاداران واقعی برقرار می کنید از این رو زمان شناس باشیم و به وظیفه عمل کنیم.

حجت الاسلام  حقانی  رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان کرمان  گفت: ماه محرم پیش رو،  ماه حساسی است هیچ ضرورتی نمی بینیم  شیوه نامه بهداشتی برگزاری ماه محرم نوشته شود چرا که می دانیم سلامت و جان افراد برای بچه هیئتی ها و بچه مذهبی ها  مهم است تاریخ  این را نشان داده و برای همین فلسفه و دغدغه شهید داده ایم چون جان دیگران برایمان مهم بوده است.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان کرمان عنوان کرد: حاج قاسم سلیمانی مرزها امنیت را از بیرون مدیریت ‌می کرد که امنیت ما خدشه دار نشود و همچنان  مدیریت می کند.

وی با اشاره به بحث کرونا افزود: باید تلاش کرد مراسمات محرم امسال  پر شور تر ازسال های گذشته شود چرا که  قابل مدیریت است فقط شیوه برگزاری تغییر کرده با رعایت شیوه نامه بهداشتی هیئت عزاداری  نمونه ای  خواهیم داشت.

حجت الاسلام حقانی گفت: هیئتی یکی از منظم ترین سیستم حاکمیتی است تلاش دشمن بر تخریب این مراسمات همانند رزمایش کمک مومنانه  است دشمن آنقدر تلاش کرد رزمایش کمک مومنانه را خراب کند اما ناکام ماند.

وی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری  مبنی بر برگزاری مراسمات عزاداری طبق ضوابط  ستاد ملی مقابله با کرونا را  فصل الاخطاب دانست و گفت: اصل ولایت پذیری است در برگزاری  مراسم عزاداری  شیوه نامه محرم رعایت  شود.

رئیس شورای تبلیغات اسلامی استان کرمان با بیان اینکه  روضه خانوادگی با جمعیت کم  اشکال ندارد افزود: در محرم امسال توزیع نذورات ممنوع است با رعایت  فاصله دو متری در  فضای باز به طور منظم  می توان  سینه زنی  داشته  باشید.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان تبلیغات نهاد مردمی وبازوی اجرایی امام جمعه است گفت: با توجه به توافق امام جمعه رابر حجت الاسلام  دوست محمدی مسئول شورای تبلیغات اسلامی در شهرستان رابر معرفی می شود .

حجت الاسلام حقانی   بالاترین سرمایه انسانی را  سرمایه محبت اهل بیت (ع) برشمرد و افزود:  قدردان  این نعمت بزرگ باشید  بالاترین توفیق و سعادت نصیب شخصی که  ذکر سید الشهدا  و ائمه اطهار (ع) بر زبانش جاری شود.

منصوری مسئول بسیج مداحان استان کرمان ،  شهرستان رابر را مهد ولایت دوستان  و ارادتمندان اهل بیت (ع) خواند و گفت: شهرستان رابر کانون ذاکران و مداحان اهل بیت (ع)است تعداد زیاد مداحان خوش صدایی استانی از شهرستان رابر هستند  تعلق  سردار دلها شهید حاج قاسم به این دیار ارزش آن را  چندین برابر کرده و می کند.

وی با بیان اینکه  اگر به سیره سیدالشهدای مقاومت نگاهی کوتاه  داشته باشیم می بینیم این  شخصیت بزرگی  که جهان اسلام را  تحت تاثیر  خودش قرار داده که این فضای  بسیار خوبی برای ترویج معارف اهل بیت (ع ) است.

منصوری بالاترین رسالت یک مداح و ذاکر امام حسین (ع)  را  ترویج معارف اهل بیت (ع) دانست و عنوان کرد:  مکتب سید الشهدا ما را به سعادت رستگاری می کشاند به فرموده مقام معظم رهبری سپهبد حاج قاسم سلیمانی یک  مکتب است،  شهید سلیمانی   را به چشم یک فرد نگاه نکنید ایشان یک مکتب است ما امروز باید در  تاسی از این شهید بزرگوار مروج مکتب شهید سلیمانی باشیم.

وی در ادامه افزود:  مکتب شهید سلیمانی، مکتب امام  و مکتب سید الشهداست، انتظار مقام معظم رهبری ازیک  ذاکر و شاعر اهل بیت (ع) دارد یک بیت شعر و مرثیه  شما منشأ تحولات عظیمی باشد که جزو  رسالت عظیم نوکری اهل بیت (ع ) است.

منصوری  هدف از  راه اندازی کانون بسیج مداحان در رابر را  برنامه ریزی برای انسجام بخشی کانون محبت و ارادت  به مکتب اهل بیت (ع) برشمرد و تصریح کرد: این  شهرستان  ظرفیت  راه اندازی این کانون  را داشته و با موافقت حقانی رئیس شورای تبلیغات اسلامی  استان کرمان  در کنار کانون بسیج مداحان شهرستان رابر می توان کانون مداحان شهرستان رابر که زیر مجموعه  سازمان  تبلیغات است؛  را داشته باشیم.

وی  راه اندازی این کانون در آستانه ماه محرم را  به  فال  نیک  گرفت و  گفت:  این توفیق عظیمی که به عظمت و جایگاه آن  پی برده اید با رعایت نکات  بهداشتی  بهترین  مجالس عزاداری ابا عبدالله الحسین را برگزار کنید.

مسئول بسیح مداحان استان کرمان دهه محرم را  دهه امر به معروف مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) خواند و گفت: در محرم امسال با تأسی از سیره  سید الشهدا گذشت ، ایثار خاندان اهل بیت (ع) را به نمایش بگذارید کمک مومنانه ای  رقم بزنید همانند ماه مبارک رمضان حماسه ای  خلق کنید.

منصوری با اشاره به  اینکه مرحله دوم کمک مومنانه از عید قربان تا غدیر،  دهه اول محرم  و  دهه صفر است خاطر نشان کرد :  برنامه  استانی و  کشوری در ششم محرم هیئت ها به نمایش خواهند گذاشت در ماه محرم امسال بهتر است از این فیض بهره مند شویم به نوعی ترویج مکتب اهل بیت(ع) با همدلی و همکاری این مهم محقق خواهد شد.

وی با اشاره به شیوه نامه مراسم عزاداری در محرم گفت: مراسم صرفا در اماکن و فضاهای باز و با رعایت فاصله‌گذاری از هر طرف حداقل دو متر و تجمعات حداقلی است.

منصوری همچنین با تأکید  بر رعایت کاهش ساعات برگزاری مراسم به حداکثر دو ساعت افزود: مراسم سینه زنی و زنجیرزنی صرفا با زنجیر شخصی در محل مراسم بدون جابجایی مجاز است.

در این همایش کربلایی رحمان مهدی پور به عنوان  مسئول کانون بسیج مداحان شهرستان معرفی شد.

شایان ذکر است؛  در پایان مراسم از پیرغلامان،  مداحان و شاعران حاضر در مراسم  تجلیل شد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب