پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:54:05 - پنجشنبه 6 شهریور 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خسارت سیل به ۴۰۰ واحد مسکونی در رابر
کرامت امیر حیدری از خسارت به ۴۰۰ واحد مسکونی خبرداد و گفت: در این سیل اکثر جدول‌های کشاورزی منشعب از رودخانه‌ها آسیب دیده، ۲۵ قنات تخریب، ۳خودرو، ۲۰۰ اصله درخت گردو، ۵۰۰ راس دام و ۶۰۰ کلنی زنبور عسل طعمه خسارت دیدند و تمام طرح‌های پرورش ماهی شهرستان از بین رفته است.

به گزارش “صبح رابر”؛   کرامت امیرحیدری فرماندار رابر در حاشیه بازدید از ماطق سیل زده گفت: بارندگی شدید و سیلاب دو روز اخیر به حوزه کشاورزی شهرستان رابر خسارت رسانده که باید به صورت اضطراری با بیل و وسایل سنگین امدادرسانی شود.

وی  ادامه داد: در این سیل اکثر جدول‌های کشاورزی منشعب از رودخانه‌ها آسیب دیده، ۲۵ قنات تخریب، ۳خودرو، ۲۰۰ اصله درخت گردو، ۵۰۰ راس دام و ۶۰۰ کلنی زنبور عسل طعمه خسارت دیدند و تمام طرح‌های پرورش ماهی شهرستان از بین رفته است.

فرماندار رابر از خسارت به ۴۰۰ واحد مسکونی خبرداد که به صورت متفاوت آسیب دیده است و افزود: در اکثرجاده‌های کوهستانی، روستایی وعشایری ارتباط با مرکز شهرستان قطع شده و به دلیل سامانه بارشی امروز از فردا بازگشایی راه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد که نیازمند گسیل امکانات و دستگاه‌های مورد نیاز به شهرستان هستیم.

امیرحیدری از تخریب چندین پل روستایی اسکر، باب گلوییه و…خبر داد و گفت: ترمیم و بازسازی این پل‌ها نیازمند اعتبار ویژه است.

وی ضمن قدردانی از استاندار و سایر مدیران بحران استان گفت: تیم‌هایی جهت بازدید و برآورد خسارات از روز گذشته در شهرستان فعال شده و به‌زودی نتیجه نهایی به ستاد بحران استان اعلام خواهد شد.

فرماندار رابر از آغاز امدادرسانی از همان ابتدای بحران به مناطق سیل‌زده یاد کرد و تصریح کرد: قطعا با پیگیری‌های انجام شده به افراد آسیب‌دیده امدادرسانی خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۵ مجتمع آب‌رسانی در شهرستان ازسیل خسارت‌دیده و برق، بزرگترین بحران در شهرستان ما است که با کوچکترین بارندگی یا حادثه‌ای برق قطع می‌شود.

امیرحیدری با بیان اینکه شهرستان رابر تنها شهرستانی است که پست برق ندارد، اضافه کرد: رابر زادگاه سردار سلیمانی به علت قطع برق مردمان زادگاهش نتوانستند مراسم تشییع را از طریق رسانه ملی ببینند که در اذهان مردم مانده است.

وی مشکل قطع تلفن و اینترنت در شهرستان را نیز یکی از معضلات شهرستان عنوان کرد و از بعضی کوتاهی‌ها در این زمینه گلایه کرد و خواستار پیگیری این معضل با نگاه ویژه مسئولان استان شد.

انتهای پیام/

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب