پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

2:05:41 - دوشنبه 22 مهر 1392
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
تلاش های نافرجام اسرائیل برای انزوای ایران
نتانیاهو برای تحت تاثیر قرار دادن اجلاس ژنو در تلاشی خاص ! از تصمیم رژیم مطبوعش برای دیدار با ۶ کشور حاضر در اجلاس گفت و سعی نمود در این مدت با ملاقات روسای جمهور و نمایندگان آنها در این اجلاس برای بایکوت ایران ، به نتیجه برسد . به گزارش” صبح رابر”  دیپلماسی جدید […]

نتانیاهو برای تحت تاثیر قرار دادن اجلاس ژنو در تلاشی خاص ! از تصمیم رژیم مطبوعش برای دیدار با ۶ کشور حاضر در اجلاس گفت و سعی نمود در این مدت با ملاقات روسای جمهور و نمایندگان آنها در این اجلاس برای بایکوت ایران ، به نتیجه برسد .

به گزارش” صبح رابر”  دیپلماسی جدید ایران با پیشنهاد نرمش قهرمانه مقام معظم رهبری، تاثیرات مهم و البته اثر گذاری بر دیپلماسی دولت جدید گذاشته است به طوری که امید آن می رفت این دیپلماسی فعال تاثیرات شگرفی بر تغییر رویکرد برخی کشورها بگذارد و با اثبات حسن نیت سیاست گذاران جمهوری اسلامی ،بهانه برخی ها برای کار شکنی نیز گرفته شود.

 اجلاس ۵+۱ که با تیم جدید هسته ای به سرپرستی جواد ظریف با روی کار آمدن دولت یازدهم آغاز شد از بدو شروع با دیدار پرحاشیه جان کری و جواد ظریف در حاشیه این اجلاس رنگ بوی خاص تری به خود گرفته است . موضوعی که در صدر اخبار رسانه های بین المللی قرار گرفت.

در همین ارتباط سخنرانی روحانی در اجلاس خلع سلاح سازمان ملل که در آن با تاکبد بر جهان عاری از سلاح هسته ای حسن نیت ایران را به جهانیان اعلام نمود ، سبب شد واکنش های توام با عصبانیت سران رژِیم اشغالگر قدس را در پی داشته باشد تا آنجا که “یووان استینیتز” وزیر امور راهبردی رژِیم صهیونیستی  به رئیس جمهور کشور توهین کند و در جملاتی اینگونه : حسن روحانی استاد حقه بازی است و یا با لبخند سعی میکند مسیر خود به سمت بدست آوردن بمب را هموار کند ، عصبانیت خویش را بروز بدهد.

سردرگمی شبکه بین المللی صهیونیسم از موضع گیری های اصولی حسن روحانی آنجا شدت یافت که ریاست جمهوری کشور در مصاحبه با شبکه خبری ” ان بی سی ” خواستار باز شدن درب گفتگو وتامل با غرب ، با تاکید بر عدم دستیابی ایران به سلاح اتمی بود بازتاب این اخبار در محافل خبری دنیا با استقبال همراه شد و همین نکته کافی بود تا سران رژیم صهونیستی به سرکردگی نتانیاهو اعلام کند که ” جهان فریب روحانی را نخورد .

بنا بر این گزارش یکی از مهمترین اجلاسیه های پیش روی دولتمردان کشور، اجلاس ژنو در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مصادف با ۲۳ و ۲۴ مهرماه (۱۵ و ۱۶ اکتبر ) خواهد بود  که به ریاست محمد جواد ظریف برای احقاق حق هسته ای ایران انجام خواهد شد . اجلاسی که چشم انداز مثبتی در عرصه سیاسی کشور دارد و پیش از این نیز ۹ مرتبه صورت پذیرفته است ، و البته مقامات رژیم صهیونیستی را نیز در تکاپو وفعالیت های جدیدی کشانده است .

بر این اساس بنیامین نتانیاهو برای تحت تاثیر قرار دادن این اجلاس در تلاشی خاص ! از تصمیم رژیم مطبوعش برای دیدار با ۶ کشور حاضر در اجلاس گفت و سعی نمود در این مدت با ملاقات روسای جمهور و نمایندگان آنها در این اجلاس برای بایکوت ایران ، به نتیجه برسد . در این بین به جز اولاند رئیس جمهور فرانسه و اوباما ، با دیگر کشورها نتوانست ملاقات کند و این نشان از آن دارد که دولت غاصب رژیم اشغالگر قدس ، در انزوای کامل سیاسی قراردارد ،سردرگمی که حاصل تلاشهای مثبت ایران در مجامع بین المللی است و البته به نوعی از محبوبیت ایران در میان ملت ها خبر می دهد .

درهمین راستا اشاره به موضع گیری رئیس حزب کار رژیم صهیونیستی خالی از لطف نیست که در پاسخ  به سوال مجری شبکه فرانس ۲۴ مبنی بر انزوای این رژیم و سران آن در دنیا چنین گفته است که : سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل  در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای ترساندن ، نومیدانه و بی فایده بود.

گالاگار فنوئیک  در ادامه نتانیاهو را کاملا منزوی نامید؛ این موضع گیری نشان میدهد که سران این رژیم از حداقل محبوبیت در بین دوستانشان نیز بهره ای نبرده اند . تبلیغ جنگ طلبی و ترساندن دنیا ! از فعالیت های صلح آمیزی که درهمه این سالها با نظارت مستقیم آژانس بین المللی انرژی هسته ای همراه بوده است ،تلاشی نخ نما شده و البته کسل کننده است که شبکه بین المللی صهیونیسم به همراهی تعداد محدودی از کشورها نذیر فرانسه و آمریکا دنبال شده است .

در این میان تلاش “آیپک ” لابی صهیونیستی کنگره آمریکا در حد تاثیر گذاشتن بر رئیس جمهور و سناتورهای آمریکایی است و  محبوبیتش خارج از مرزهای آمریکا و در نظام بین الملل جهانی کاهش چشمگیری داشته است .

امروز غرب با درک صحیح تری از فعالیت های هسته ای کشور و همچنین توانایی های دانشمندان هسته ای به حوزه جدیدی از مذاکرات وارد شده است که به نظر می رسد  تفاهم و همکاری و دست برداشتن از موضعگیری های همراه با لجبازی و عناد ! جزئی از آن باشد و تلاشهای شبکه صهونیسم بین المللی به جایی نخواهد رسید ، به نظر می رسد کاهش ابهت اسرائیل در میان کشورها  غیر قابل وصف است و این انزوا قبل از اینکه دامن سیاستمدارن برخی کشورها را بگیرد در میان ملت ها و مردم کشورهای دیگر روی داده است .

تغییر تدریجی مواضع برخی کشورها در مورد ایران نشان از مدیریت صحیح جریان هسته ای در سالهای اخیر داشته است و در دولت جدید نیز با توجه به سیاست های کلی نظام امید می رود افزایش تاثیرات مثبت ایران در عرصه های مختلف سیاسی در جهان و مخصوصا موفقیت در اجلاس پیش رو ، زمینه های مناسبی برای رسیدن به نتیجه  فراهم آورد.

انتهای پیام/ دانا

بر چسب ها: ,
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب