پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:50:40 - دوشنبه 10 شهریور 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کرونا چند داوطلب کنکور را بیخیال دانشگاه کرد؟
زرین آمیزی در پاسخ به این سوال که آیا ارتباطی بین آمار داوطلبان غایب کنکور با هراس از ابتلا به بیماری کرونا وجود دارد، گفت: این غیبت‌ها مختص به امسال نبوده و به طور قطع نمی‌توان دلیل غیبت داوطلبان امسال را منحصرا ترس و هراس از ابتلا به کرونا قلمداد کرد.

fبه گزارش “صبح رابر”؛ اطمه زرین آمیزی در گفت وگو با خبرنگار آموزش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره آمار دقیق غایبان کنکور سراسری ۹۹ عنوان کرد: تا زمانی که قرائت پاسخنامه کنکور صورت نگیرد نمی‌توان آمار قطعی داوطبان غایب کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ را منتشر کرد.

وی افزود: از کل تعداد داوطلبان کنکور سراسری ۱۰ درصد کارت آزمون را دریافت نکرده اند و باید تا قرائت کامل پاسخ نامه کنکور که تا دو هفته آینده صورت می گیرد، صبر کرد تا آمار غایبان کنکور اعلام شود.

زرین آمیزی در پاسخ به این سوال که آیا ارتباطی بین آمار داوطلبان غایب کنکور با هراس از ابتلا به بیماری  کرونا وجود دارد، گفت: این غیبت‌ها مختص به امسال نبوده و درسالهای گذشته نیز حدود ۲۰ درصد از داوطلبان در کنکور سراسری غیبت داشته اند و به طور قطع نمی توان دلیل غیبت داوطلبان امسال را  منحصرا ترس و هراس از ابتلا به کرونا قلمداد کرد. ضمن آنکه ممکن است در میان غایبان فردی هم به طور استثناء وجود داشته باشد که به این دلیل در آزمون کنکور امسال شرکت نکرده باشد.

وی در بخش دیگری از اظهارتش یادآور شد: سال گذشته حدود ۹۰ درصد از داوطلبان کارت آزمون خود را دریافت کرده‌اند؛ اما امسال این رقم به ۸۹ درصد رسیده است و تفاوت خیلی زیادی بین شمار شرکت کنندگان و غایبان امسال و سال گذشته وجود نداشته است.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش در پاسخ به این سوال که آیا میتوان غیبت بخشی از داوطلبان کنکور امسال را با هدف مهارت آموزی و ورود به بازار کار مرتبط دانست، گفت: نمی توان علت غیبت داوطلبان کنکور را منحصراً به بحث اجتناب از تحصیل مربوط و مرتبط دانست. چرا که در صورت وجود چنین فرضیه ای نباید داوطلبان رشته های فنی در کنکور سراسری شرکت می کردند. ضمن آنکه همانگونه که پیش‌تر عرض کردم ممکن است در میان شمار غایبان داوطلبی هم در لحظات آخر به این نتیجه رسیده  و به این دلیل در آزمون کنکور امسال شرکت نکرده باشد. اما بصورت قطعی صادر کردن چنین حکمی درست نیست و دست کم من با چنین موردی برخورد نکرده ام. 

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب