پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

19:30:21 - یکشنبه 16 شهریور 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خبرداد؛
دهه فاطمیه مراسم سالگردشهادت حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان / ۱۴ کارگروه ،در راستای ترویج مکتب حاج قاسم تشکیل شده است
سردار حسین معروفی با بیان اینکه برای سالگرد شهادت حاج قاسم ۱۱ روز برنامه‌ریزی شده گفت: برای سالگرد شهید سلیمانی، یک دهه از هشتم دیماه همزمان با شهادت بانوی دوعالم بی بی حضرت فاطمه زهرا (س) تا ۱۸ دیماه مصادف با روز تدفین شهید سلیمانی برنامه ریزی شده است.


به گزارش “صبح رابر”؛ صبح امروز جلسه ویدیو کنفرانس کمیته اطلاع‌ رسانی ستاد ترویج مکتب حاج قاسم با حضور فرمانده سپاه ثارالله و بصیری معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان برگزار شد .
سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در این جلسه اظهار کرد: حاج قاسم یک شخصیت بی‌نظیر در جهان بوده و قطب‌نمایی است که ما را به سعادت می‌رساند شخصیت بی نظیری که باید این شخصیت را برای جهان اسلام ، جوانان و مردم بیشتر بشناسیم، تمام ارزش‌های شخصیت بزرگان صدر اسلام در وجود حاج قاسم نهادینه شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: حاج قاسم همانند ابوذر صداق ، همانند سلمان امانتدار و همچون مالک اشتر پابند ولایت و زبان او عمارگونه در برابر دشمن بود او وفا و بصیرت عباس علیه السلام، زبان گویای عمار، ایستادگی بر حقش همچون میثم تمار بود عشق حاج قاسم به ولایت همانند حضرت عباس (ع) علمدار کربلا بود
وی ادامه داد: حاج قاسم فراجناحی نیست بلکه جامع الاطراف انقلابی است و در زمین ائمه و امام خویش اقدام عملی و برای گام دوم و ظهور ولایت عظیم بسترسازی کرد لذا حاج قاسم را با خاطره نمی توانیم تعریف کنیم شهید حاج قاسم سلیمانی امروز صاحب مکتب است، مکتبش، مکتب اهل بیت (ع) و مکتب امام است.
سردار معروفی گفت: حاج قاسم تندیس اخلاق، ادب، عرفان و اخلاص است او بر قلوب مردم حاکم شد چرا که در تمام کارهایش اخلاص وجود داشت.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: کسی که می خواهد حاج قاسم را معرفی کند، حاج قاسم در ۴ کلمه اخلاق و ادب و اخلاص و عرفان” خلاصه می شود و ما برای این مکتب و شخصیت بزرگ که نخواهیم در مقیاس تعریف کنیم ۳۰ نظام در نظر گرفتیم تا کار علمی روی آن انجام شود.
وی با بیان اینکه اگر حاج قاسم در نظام رفاقت را بررسی کنید متوجه خواهید شد که چگونه در عملیات‌های مختلف با تمام نگرانی و اضطرابی که وجود داشت با رفاقت رزمندگان را آماده نبرد می‌کرد گفت: حاج قاسم امنیت پنج استان در جنوب شرق کشور را با رفاقت حفظ کرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: در ۴۱ سال مجاهدت حاج قاسم در جبهه‌ها به انسانها به زیبایی نگاه می کرد و به همین جهت دست انسانها را می گرفت و مچ گیری درمکتبش جایی نداشت.
سردار معروفی افزود: شهید سلیمانی در ولایت که حقیقت دین است ذوب شده بود و مطابق میل ولی خود حرکت و عمل می‌کرد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: قله و سرچشمه مکتب حاج قاسم کرمان است امروز گلزار شهدای کرمان چهارمین مکان زیارتگاهی بعد از مرقد اهل بیت (ع) در کشور است.
سردار معروفی بیان کرد: امروز تمام نگاه‌های دنیا به گلزار شهدای کرمان و مزار مطهر حاج قاسم عزیز است بر همین اساس شورای سیاست‌گذاری ترویج مکتب حاج قاسم در استان تشکیل شده و۱۴ کارگروه‌ تشکیل شده است.
وی افزود: در حال حاضر کارگروه‌ها فعال شدند و برای سالگرد شهادت حاج قاسم در دو بخش با کرونا و بدون کرونا برنامه دارند.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه برای سالگرد شهادت حاج قاسم ۱۱ روز برنامه‌ریزی شده است گفت : برای سالگرد شهید سلیمانی، یک دهه از هشتم دیماه همزمان با شهادت بانوی دوعالم بی بی حضرت فاطمه زهرا (س) تا ۱۸ دیماه مصادف با روز تدفین شهید سلیمانی برنامه ریزی شده است.
وی افزود: در حال ایجاد زیرساخت‌ها برای پذیرش بیشتر زائران مزار حاج قاسم در قالب اردوهای راهیان مکتب حاج قاسم هستیم.
سردار معروفی با اشاره به اینکه بیت الزهرای حاج قاسم محل روایتگری برای زائران خواهد شد گفت: موزه حاج قاسم سلیمانی در کرمان احداث می‌شود و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) برای ساخت این موزه اعلام آمادگی کرده است.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: ساخت هرگونه تندیس از شهید سلیمانی باید در بنیاد شهیدسپهبدحاج قاسم سلیمانی بررسی و تایید شود.
گفتنی است؛ این جلسه ویدیو کنفرانس در رابر با حضور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر، امام جمعه رابر، فرماندار رابر و جمعی از مسئولان در ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر برگزارشد.
انتهای پیام /
http://telegram.me/joinchat/CeN8NzvsJdBAz_KGJrUAhg

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب