پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:05:55 - پنجشنبه 20 شهریور 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان:
حاج قاسم ما به خاطر فرماندهی و شجاعتش حاج قاسم نشد/ با استحکام درونی می توان جهاد مقدس داشت
سردار حسین معروفی گفت: حاج قاسم ما به خاطر فرماندهی و شجاعتش حاج قاسم نشد، خیلی ها خوب فرماندهی میکنند و شجاعت دارند راز حاج قاسم شدن فراتر از این است که صاحب مکتب می شود.

به گزارش “صبح رابر”؛ سردار معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان  کرمان  در جمع پاسداران  شهرستان رابر گفت: رویکرد خوبی در شهرستان رابر در حال ایجاد است به عنوان یک  قطب  جبهه  انقلاب در تراز  انقلاب اسلامی  و انسجام جبهه انقلاب اسلامی و  جلوگیری از دعواهای بی مورد، پافشاری روی اصول‌  برای پیشبرد اهداف مان در قالب  مکتب شهید  حاج  قاسم  سلیمانی به نتیجه خواهیم رسید.

وی ارائه  گزارشات مسئولان  را  امیدوارکننده خواند و افزود: حضور من و شما نشان از پای کار بودن در جبهه انقلاب  را دارد و ما این را با هیچ چیز معامله نمی‌کنم .

هفته دفاع مقدس کارهای تبیینی و تشریحی می کنیم

سردار حسین معروفی با اعلام خبر حضور در جمع  پیشکسوتان شهرستان رابر در هفته آینده تصریح کرد: زمانی به واسطه جنگ نابرابری  که به ما تحمیل شد در مقابل دشمن دفاع کردیم  و دفاع ما تبدیل به دفاع مقدس شد امسال  در هفته  دفاع مقدس  کارهای تبیینی و  تشریحی می کنیم.

وی افزود:  چرا می گوییم دفاع مقدس؛  نه اینکه صرفا خاطره  بگوییم در شیرینی  کار طرح تبیینی دفاع  مقدس تا پایان جنگ اینکه چرا جنگ شد، بحث دفاع مقدس را مطرح کنیم تا جلوی  شیطنت های بدخواهان و افکار دشمن را بگیریم آن موقع مصونیت  فرهنگ برای ما مشخص می شود و اینکه حاج  قاسم می گوید من ۳۲ سال به زمین خوردم و بلند شدم ، برسم تازه مفهوم آن را می فهمیم، آنموقع حاکمیت حاج قاسم برقلوب همه ملت دنیا  و شریعت آزاده و جهان اسلام به ویژه شیعه و ملت ایران معلوم می شود.

 دفاع امروز ما تبدیل به جهاد مقدس شده است

سردار معروفی  با اشاره به راهبردهای دفاع مقدس عنوان کرد:   آنروز ما دفاع مقدس داشتیم و امروز دفاع ما تبدیل به جهاد مقدس شده است ،جهاد مقدس در تمام عرصه های ما در عرصه  سازندگی، فرهنگی، اجتماعی، سبک  زندگی، ولایت باوری و ولایتمداری، در عرصه وحدت و انسجام،  خدمات اجتماعی مردم است.

وی گفت:  اگر نگاه  ما به این کار نگاه جهادگونه باشد هم دفاع مقدس ماندگار و جاوید می شود و نتیجه و پیامد آن عاقبت بخیری است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تأکید کرد:  نگاه ما در این مکتب باید نگاه شهادت گونه باشد وقتی یک کار جهادی می کنیم باید دو اتفاق در وجود ما بیفتد که قلب ما محکم شود و آن طهارت جسم و  روح  است.

وی افزود: اگر ما طهارت جسم و روح  پیدا کردیم، استحکام درونی پیدا می کنیم و میتوانیم جهاد مقدس کنیم  و حاج قاسم بشویم و در زمین خدا و ائمه بازی کنیم و دستمان در دست خدا و ائمه (ع) باشد، می توانیم  درون رزم خوبی شویم تا برون رزم خوبی شویم حاج قاسم درون رزم خوبی بود که برون رزم  خوبی درمقابل دشمن داشت.

سردار معروفی بیان کرد: هر یک از شهدای ما درون رزم خوبی داشتند در مقابل دشمن محکم می‌ایستادند هر یک  در سجدگاهش بیشتر سجده می رفت و در نماز زانوانش بیشتر می لرزید در مقابل دشمن  اصلا نمی ترسید این سنت الهی است.

وی ادامه داد: اگر ما بخواهیم  جهاد مقدس انجام دهیم برون رزم مقدسی شویم باید درون رزم مقدسی باشیم؛ استحکام درونی پیدا کنیم سنت و توکل الهی را  باور داشته باشید عزت از آن خداست.

سردار معروفی بیان کرد: حاج قاسم ما به خاطر فرماندهی و شجاعتش حاج قاسم نشد، خیلی ها خوب  فرماندهی میکنند  و شجاعت دارند راز حاج قاسم شدن فراتر از این است که صاحب مکتب می شود.

بصیرت حاج قاسم از ایمان و تقواست

وی، پایه  استحکام درونی را  تقوای عملی، ترس از خدا  برشمرد و افزود: انسان خودش را همیشه  در معرض دید خدا باید دید، تقوای الهی را باور داشته باشیم اگر خدا را یاری کنید خدا شما را  یاری خواهد کرد، حاج قاسم سلیمانی ۴۱سال خدا را یاری کرد و سنت الهی را قبول داشت نتیجه اش را  دیدید.

فرمانده سپاه ثارالله  استان کرمان،  ایمان واقعی و  علوی،  بصیرت  و صبر را پایه های استحکام درونی خواند و ابراز کرد: بصیرت پایه استحکام  درونی انسان است، انسانی که بصیرت نداشته باشد حق و باطل را نمی تواند؛ تشخیص دهد، انسان بصیر؛ انسانی که تقوای  عملی دارد و همین امر  که خداوند  او را هدایت می کند.

 وی افزود: بصیرت در تقواست، بصیرت حاج قاسم از ایمان و تقواست این ارادت قلبی  است نه زبانی ،  رهبر انقلاب  فرمودند: در برابر کار بزرگ و قیامتی که سردار سلیمانی کرد تعظیم می‌کنم، چرا که  حاج قاسم ۴۱سال در جبهه حق  تردید و شک نکرد.

سردار معروفی،  حاج قاسم را تندیس اخلاق ، ادب و عرفان و اخلاص دانست  و  گفت: اخلاص در عمل شاه کلید همه کارهاست، اخلاص در وجود هر انسانی باشد منحرف نمی شود اگر ایمان نداشته باشیم بصیرت به وجود نمی آید.

اخلاص در عمل، کار  را ماندگار می کند

وی با بیان اینکه نصف ایمان در صبر است  بیان کرد: روایات  زیادی از ائمه (ع)  به  صبر  توصیه  می کنند  این  خیلی  سخت است یک عده در جبهه انقلاب وارونه شدند  چرا جبهه و کربلا  ماندگار شد؛ به خاطر انسان های  که در درونشان مجاهدت حاج قاسم بود، اخلاص در عمل، کار  را ماندگار می کنداین  استحکام درونی و برون رزم می شود ، آنموقع  می توان جهاد کرد .

فرمانده سپاه ثارالله  اذعان کرد: نفس کْشی خیلی سخت است حاج قاسم نفس مهار کرد آنموقع دیگر تحلیل غلط نمی‌کنیم، سوءظن به هم پیدا نمی کنیم، مچ نمی گیریم دست می گیریم و جبهه قدرتمندی می شویم و  تولید قدرت نرم به انقلاب ملت امام زمان (عج) می شویم، استحکام درونی  مانع ریختن  آبروی همدیگر و آبروی دین اسلام می شود.

وی افزود: امروز حقیقت دین  در ایران انقلاب اسلامی خلاصه شده و عصاره حقیقت دین ولایت و حجت خداست، لذا باید استحکام درونی پیدا کنیم، محکم باشیم تا نلرزیم، زانوانمان باید بلرزد در مقابل ذات اقدس الهی در نیمه های شب ، اگر آنجا لرزید در مقابل دشمن نمی لرزیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان  کرمان در بخش دیگر سخنان خودبا بیان اینکه انقلاب تحت انبیا و اولیای الهی بود  گفت: از دستاوردهای انقلاب اسلامی حفظ مردم است، انقلاب با مردم تعریف می شود مردم پای انقلاب ایستادندو انقلاب را  ماندگار کردند به  این مردم  باید نوکری کرد و در گام دوم  انقلاب بستر سازی برای ظهور امام زمان (ع)کنیم.

وی وظیفه ما را حفاظت از انقلاب امام زمان (ع) خواند و افزود : کار ما بزرگ است حفاظت  از انقلاب انبیا و اولیای الهی است.

سردار معروفی گفت : انقلاب اسلامی  یعنی ۲۷ هزار نفر  زیر جنازه پاک  حاج  قاسم سلیمانی آمدند، به فرموده مقام معظم رهبری شهادت حاج  قاسم  انقلاب را زنده کرد خیلی جملات عجیبی است.

وی با بیان اینکه حاج  قاسم سلیمانی یک امت شد افزود: ما بچه های  حاج  قاسمیم ، واژه های مقدسی که  امام  راحل و مقام معظم رهبری به حاج قاسم ما به کار بردند به هیچ انسان و بزرگ شیعی دیگری نسبت نداده اند.

سردار معروفی گفت: کمک مومنانه را شبانه توزیع کنید، کاری که امیرالمومنین (ع) ، امام حسن (ع)، امام حسین (ع) و حاج قاسم می کردند آبروداری دستور دین است، نگاه به درجه و جایگاه نکنید  هر کاری که می توانید برای مردم انجام دهید، مراقب باشید به بهانه معیشت فرهنگ مان رانزنند.

مکتب حاج قاسم به اندازه سه سپاه است

فرمانده  سپاه ثارالله بیان  کرد: مسئولیت را فراموش نکنیم، علم حاج  قاسم روی دوش ماست ما امروزباید تکیه گاه مردم و خانواده شهدا باشیم این سنت الهی است و در مرحله امتحان سختی قرار گرفته ایم.

وی در راستای ترویج مکتب شهید سلیمانی افرود: مکتب حاج قاسم به اندازه سه سپاه است  این وظیفه ما را سنگین تر می کنند.

سردار معروفی خاطر نشان کرد: امروز شهید حاج قاسم سلیمانی، صاحب مکتب است و او مکتب خود را برای همه عملیاتی کرد و این مکتب دست یافتنی است.

گفتنی است؛ در این نشست علیرضا خواجه حسنی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان رابر به ارائه خلاصه ای از گزارش عملکردی پرداخت.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب