پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

18:33:06 - جمعه 21 شهریور 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر؛
مسئولین، مردم را فراموش نکنند/ اهانت روزنامه فرانسوی نشان دهنده استیصال استکبار جهانی است
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: به بهانه صیانت از آزادی بیان برای عدم مقابله با این اهانت های وقیحانه توسط رئیس جمهور فرانسه که کشورش بیش از یک سال است درگیر شنبه های اعتراضی است بیش از هر زمان مضحک و رسوا کننده است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام علی سلیمانی امام جمعه این شهرستان را در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی  وبا تسلیت  سالروز شهادت امام زین العابدین علیه السلام در ۲۵ محرم الحرام گفت: اقدام جسورانه و هتاکانه یکی از نشریات مزدور فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر صلح و عدالت نشانه انفعال و استیصال استکبار در مقابله با گفتمان بیداری جهانی و مقاومت اسلامی است. 

وی افزود: این قبیل اقدامات در پی انحراف افکار عمومی از وضعیت اسف‌بار تمدن غرب در مقابله با ناهنجاری های فرهنگی و اجتماعی  و رسوایی های مردمداران استکبار در مقابل با اعتراضات فراگیری در این کشورهاست.

خطیب جعه رابر گفت: هدف دیگر این حرمت شکنی، منحرف کردن افکار و اذهان مسلمانان از مسئله فلسطین است که  اولویت اول جهان اسلام و مسلمین  محسوب می شود.

وی ادامه داد:  اکنون، به بهانه صیانت از آزادی بیان برای عدم مقابله با این اهانت های وقیحانه توسط رئیس جمهور فرانسه که کشورش بیش از یک سال است درگیر شنبه های اعتراضی است بیش از هر زمان مضحک و رسوا کننده است.

 امام جمعه رابر تصریح کرد: پیروزی‌های متعدد  و پی در پی از جبهه مقاومت در دنیا آن  کسانی که شکست های متوالی را از جبهه های مقاومت دریافت کردند آن خوی شیطانی وعناد که در دل پرورش داده اند دست به این حرکات مضحک و رسواکننده زدند..

 وی تأکید کرد:  از وزارت  امور خارجه و سایر  نهادها و دستگاه‌های فرهنگی فعال در حوزه بین الملل می خواهیم با اتخاذ تدابیر هوشمندانه قاطعانه برای مقابله با این حرکات طراحی شده و خبیثانه به کار بگیرند، بدون تردید این قبیل اعمال خاک  پاشیدن بر چهره  خورشید است این قداست شکنی عاقبتی جز رسوایی و شکست طراحان و مجرمان آن ندارد.

امام جمعه رابر در بخش دیگر سخنان  خود با بیان اینکه نظارت میدانی وظیفه مهم مجلس شورای اسلامی ایران است افزود:  مهمترین شاخصه های مسئولین نظام اسلامی بعد از انتظام به شرح مبین آرمان‌های انقلاب اسلامی، مردمی بودن و حضور مستمر در بین مردم است.

وی  با بیان اینکه نظارت به دو گونه متصور است گفت: گونه  اول نظارت مجلس به نظارت بر عملکردها از طریق جلسات، مطالعات و گزارش ها، تذکرات و احضار و استیضاح وزیر که در جای خود هم احضار و استیضاح لازم است.

خطیب جمعه رابر عنوان کرد:  دومین گونه نظارت؛ نظارت میدانی و نظارت رودررو در صحنه با مردم است از این رو سفر اخیر دکتر قالیباف به استان خوزستان در این قالب نظارت ارزیابی می شود این همان وعده ای بود که رئیس مجلس شورای اسلامی داده بود  که به وعده نظارت میدانی اکنون عمل کرد.

  وی ادامه داد: در این سفر ۴ روزه به استان خوزستان رفتن بدون تشریفات به ۱۴شهرستان و ۲۵ نقطه از استان پهناور خوزستان از شمال تا جنوب پای درد دل مردم نشستن همان نظارت میدانی است.

امام جمعه رابر با اشاره به اقدام فضاسازیهای پرحجم رسانه‌ای در داخل و خارج  کشور در قبل،  حین و بعد از این سفر را بسی تأسف انگیز خواند و گفت: عده ای دستشان از برنامه خالی است و برنامه برای امورات کشور ندارند، این گونه اقدامات انقلابی و جهادی که از مجلس شورای اسلامی انتظار می رفت دیگر رسانه ها برنمی‌تابند زیر نقد رسانه ای نظارت های میدانی قرار می گیرد معلوم است عده ای در راس برنامه؛ دستشان از  برنامه ریزی خالی است.

وی  با بیان اینکه حضور دربین مردم  از ابتکار رئیس دستگاه قضایی از سال گذشته  با نتایج  گره گشا برای مردم کشور در حال انجام است افزود: مردم از نظر معیشت در رنج سختی هستند ویروس کرونا این سختی کار را دوچندان کرده است مردم بصیر ما همیشه در صحنه هستند مدیران و مسئولان ارشد قدردان این مردم باشند در صحنه حضور پیدا کنند و پای درددل مردم بنشینند .

 وی با قدردانی ازحجت الاسلام علیدادی سلیمانی  نماینده ولی فقیه استان کرمان  و سردار معوفی فرمانده لایق و شجاع سپاه ثارالله  استان که در سیل اخیر به  شهرستان زادگاه سردار دلها سفر کرده اند وپای درد و دل مردم نشستند و  برای حل مشکلات کشاورزی  مردم که  با آن دست و پنجه نرم  میکردند توجه ویژه ای داشتند؛ صمیمانه تقدیر و تشکر می‌کنم.

خطیب جمعه رابر گفت: امیدوارم مسئولین، مردم را فراموش نکنند البته مدیران و مسئولین شهرستانی شاهد و ناظر بودند زحمت کشیدند تصمیاتی در ستاد مدیریت  بحران اتخاذ شد.

وی افزود: در دورترین روستاهای شهرستان رابر شاهد کمبود آب برای مزارع و کشاورزی می باشیم کشاورزها با کمبود آب مواجه شدند امید است با پیگیریهای مسئولین  شاهد نبود آب در دورترین نقاط شهرستان رابر نباشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی با  آموزش مجازی در شبکه شاد رشد بیشتری خواهد شد گفت: لازم است والدین   در این زمینه آگاهی لازم را داشته باشند.

خطیب جمعه رابر افزود: آموزش در آینده نزدیک به سمت مجازی شدن کامل پیش می‌رود تنها این اثر کرونا این امر را تسریع کرد که دانش آموزان یک تعلیم و تربیت فضای مجازی شوند.

وی  به مسئولین ملی استانی و شهرستانی توصیه کرد: ایجاد زیرساخت‌های بومی و سالم برای گسترش آموزش مجازی در کشور را فراهم کنند .

خطیب جمعه رابر ادامه داد:توزیع متناسب امکانات مجازی  به گونه‌ای دسترسی به فضای مجازی فاصله طبقاتی  ایجاد نشود در بعضی از نقاط شهرستان رابر دانش آموزان با فضای مجازی دسترسی داشته باشند بعضی دیگرفاقد دسترسی  به فضای مجازی باشند.

وی اضافه کرد:  معلمین باید برای مسائل تربیتی و پرورشی بستر  را برای فضای مجازی در مدارس فراهم کنندهمانگونه آموزش از طریق فضای مجازی تعلیم و دانش صورت می‌گیرد تربیت و پرورش و تزکیه که  از هدف اول آموزش و پرورش همان یُزَکّیهِم وَ یُعَلِّمُهُمُ الکِتبَ وَ الحِکمَه؛ در جامعه امروز و فضای مجازی شهر ، استان و کشور ما پیاده شود.

خطیب جمعه رابر همچنین به والدین توصیه کرد : فرزندانتان را  به باید ها و نباید ها در فضای مجازی تعلیم دهید ،معلمین در این زمینه می تواند نقش گسترده ای را ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: والدین با توجه به اینکه باید فضای مجازی  را آموزش ببیندوامید دارم در تربیت فرزندانتان در فضای آموزش نه غفلت و تغافل بورزید.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب