پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:03:26 - جمعه 4 مهر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه موقت رابر:
امنیت کشور به برکت دفاع مقدس است/ رژیم کودک کش آل سعود بر لبه پرتگاه سقوط قرار دارد
امام جمعه موقت رابر با بیان اینکه امنیت کشور، به برکت دفاع مقدس است، گفت: دفاع مقدس نشان داد هزینه تعرض و تجاوز به این کشور خیلی زیاد است و دفاع مقدس و جنگ تحمیلی به ملت ما روحیه خودباوری داد.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام محمد دوست محمدی، امام جمعه موقت رابر  در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی  با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: مقام معظم رهبری در آغاز هفته دفاع مقدس و در آیین تجلیل از یک میلیون رزمنده و ایثارگر که به تبیین دستاوردهای دفاع مقدس  پرداختند.

وی، با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری اولین دستاوردهای دفاع  مقدس؛ پیروزی  نظام جمهوری اسلامی و شکست  دشمن است گفت: دشمن جنگی را به راه انداخت با هدف اینکه نظام جمهوری اسلامی را ساقط کند و یک حکومت وابسته و ضعیف را بر سر کار آورد اما دشمن شکست  خورد، معظم له فرمودند بعضی ها شبهه می کنند آیا ایران در این  جنگ  پیروز شد ؟، جوابش این است  که پیروزی اسلامی در جنگ  تحمیلی مثل  خورشید روشن  است، همه قدرت ها ۸ سال همه توانشان را در مقابل جمهوری اسلامی قرار دهند آخرش هم هیچ غلطی نتوانستند انجام دهند پیروزی از این بزرگتر؟.

امام جمعه موقت رابر، ایستادگی و مقاومت ملت ایران را دومین  دستاورد بزرگ دفاع مقدس  برشمرد و افزود: دشمن تمام  تلاش خود را برای کشور نوپای انقلابی ایران  به کار برد تا  نظام را عقب براند اما به برکت ایستادگی و مقاومت ملت  ایران و خون پاک  شهدا نتوانستند حتی یک وجب از خاک  کشو ایران را  جدا کنند.

وی با بیان اینکه  سرمایه سازی برای کشور سومین دستاورد دفاع مقدس بود، عنوان کرد: دفاع مقدس برای کشور جمهوری اسلامی  ایران سرمایه سازی کرد و سرمایه های ارزشمندی را برای کشور به وجود آورد.

حجت الاسلام  دوست محمدی با بیان اینکه امنیت کشور، به برکت دفاع مقدس است، تصریح کرد: دفاع مقدس نشان داد هزینه تعرض و تجاوز به این  کشور خیلی زیاد است و دفاع مقدس و  جنگ  تحمیلی  به ملت ما روحیه  خودباوری  داد.

وی افزود: این خودباوری در بین جمع  کثیری از مردم و جوانان  که خوشبختانه امروز در میدان  علم و در میدانهای گوناگون  ساخت و ساز و دیگر عرصه ها مشاهده می کنیم؛  به برکت  دفاع  مقدس  است.

امام جمعه موقت رابر، به فرموده  مقام معظم رهبری،  یکی دیگر از دستاوردهای دفاع مقدس را استعدادیابی و بروز استعدادهای بسیار بزرگ خواند و اذعان کرد: معظم له فرمودند : این حرکت دسته جمعی چه استعدادهایی ناگهان پیدا شد، به‌عنوان مثال یک جوان روستایی از کرمان تبدیل به حاج قاسم سلیمانی شد، یا یک افسر جوان تبدیل به فرمانده‌ای مجرب و توانا همچون شهید صیاد شیرازی و شهید بابایی شد، و یا از یک روزنامه‌نگار داوطلب در کوران حوادث جبهه، نابغه‌ی اطلاعاتی مثل شهید حسن  باقری ساخته شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مقاومت مردم  مظلوم  یمن  عنوان کرد: در هفته  گذشته مقاومت مردم مظلوم  یمن  ۲۰۰۰ روزه شد، این که فقیرترین کشور منطقه با  سخت ترین  شرایط  بتواند در مقابل ثروتمندترین کشور منطقه با  پشتوانه قدرت های بزرگ  اقتصادی و نظامی جهان و منطقه بایستد این حکایتی بس شگفت و تاریخی است.

امام جمعه موقت رابر گفت: تجاوز عربستان علیه  کشور یمن در حالی  ادامه دارد که تاکنون هیچ  تلاشی از سوی  سازمان بین الملل و برای توقف جنایت های عربستان علیه  یمن انجام  نشده است.

وی با اشاره به آمار تکان دهنده  از ۲۰۰۰ روز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن افزود: شمار شهدا در ۲۰۰۰ روز تجاوز ائتلاف سعودی ۱۶ هزار و ۹۷۸ نفر شهید شده‌اند که ۳۷۹۰ نفر از آنها کودک و ۲۳۸۱ نفر زن هستند.

حجت الاسلام دوست محمدی گفت: شمار مجروحان یمنی در تجاوز دو هزار روزه عربستان به بیش از ۲۶ هزار و ۲۰۳ نفر رسیده که ۴۰۸۹ نفر از آنها کودک و ۲۷۸۰ نفر زن هستند.

وی  عنوان کرد: تجاوز عربستان موجب تخریب ۱۵ پایگاه، ۱۶ بندر، ۳۰۴ نیروگاه تولید برق و همچنین مجموع خسارت وارد شده به ۵۶۵ هزار و ۹۳۷ منزل مسکونی  و نابودی  393 کارخانه و ۲۸۶کامیون سوخت ، ۴۰۷ مرغداری و دامداری اینها بخشی از تلفات و خرابی ها در این مدت بر ملت مظلوم  یمن وارد کردند .

وی با بیان اینکه سرزمین  یمن و مردم  یمن در نزد پیامبر و اهل بیت (ع) جایگاهی بس  بلند و رفیع  داشته اند گفت : امام  صادق (ع)  در مورد مردم  یمن  فرمودند: ابراهیم  (ع)  مردم را  به  حج  دعوت کرد اولین کسانی که دعوت  حضرت ابراهیم (ع) را لبیک  گفتند گروهی از یمنی ها بود.

امام جمعه موقت رابر همچنین گفت: اولین مبلغی که پیامبر (ص) بعد از ورود به مدینه به  طرف یمن  فرستاد امیرالمومنین (ع) بود و یمنی ها توسط امیرالمؤمنین علیه السلام اسلام را پذیرفتند.

وی افزود: در روایتی امیرالمومنین(ع) از پیامبر (ص) نقل شده است؛ پیامبر فرمود: هر کس  یمنی ها را دوست بدارد من را دوست داشته و هر که با آنها کینه ورزی کند با من  پیغمبر کینه ورزی  کرده است.

امام جمعه موقت رابر  با اشاره به شخصیت های بزرگ یمنی  در حمایت از اسلام  که  پیشتاز و پرچمدار بودند و تاریخ از آنها یاد می کند مردانی همچون اویس قرن، مقداد، مالک اشتر نخعی، کمیل زیاد، حجر بن عدی، عمرو بن حَمَق خزاعی، هانی بن عروه  گفت: در برخی منابع  نقل شده  ۳۴شهید کربلا از ۷۲ یار امام حسین (ع) در سرزمین کربلا،  یمنی بودند .

وی با اشاره به نقش یمنی ها در آخرالزمان  گفت: قیام یمانی و نیز حوادثی که به دست آن حضرت رقم می خورد در برخی روایات  آمده باید تجزیه و تحلیل شود در روایاتی ۲۷ نفر از ۳۱۳ نفر یاران  خاص امام زمان از اهل یمن هستند.

امام جمعه موقت رابر با بیان اینکه  رژیم  کودک کش آل  سعود در هفته اول حمله خود به یمن وعده نابودی ۲ هفتگی  انصارالله  را داد خاطر نشان کرد: اکنون خود بر لبه پرتگاه سقوط قرار دارد و از ائتلاف بزرگش چیزی  جز نام و ننگ  نمانده است و هزینه میلیاردی  در یمن که به زیرساخت های این  کشور فقیر، کشتار، جراحت و رنج  میلیون ها نفر انجامیده،  دستاوردی به نام هیچ است .

 وی در پایان خاطر نشان کرد: از خداوند متعال می خواهیم مردم  مظلوم یمن ، سوریه،  بحرین و دیگر کشورهای مسلمان از یوغ  استکبار نجات دهد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب