پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

21:09:17 - جمعه 4 مهر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فرمانده ناحیه مقاومت بسیجچ سپاه رابر:
راه عظمت و سربلندی ایران، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی است
علیرضا خواجه حسنی گفت: راه عظمت و سربلندی ایران؛ مقاومت، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش “صبح رابر”؛ علیرضا خواجه حسنی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر در جمع نمازگزاران رابری به مناسبت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا مخصوصا شهدای ۸ سال دفاع مقدس جنگ تحمیلی در راسشان سید الشهدای مقاومت شهیدحاج قاسم سلیمانی گفت: در ۱۸۰ سال اخیر جنگ در منطقه خاورمیانه مخصوصا در کشور ما رخ نداده، مگر قسمتی از کشور ایران را جدا کرده باشند.
وی با نام بردن از عهدنامه ترکمنچای و گلستان که در زمان قاجار بخش عظیمی از شمال کشور ایران را جدا کرد، اظهار کرد: در این ۱۸۰ سال هر جنگی رخ داده قسمتی ازخاک کشورمان جدا شده اما تنها جنگی که می توان از آن یاد کرد هیچ قسمتی از خاک کشور را جدا نکرد جنگ تحمیلی است که بر علیه ما تحمیل کردند و تمام دنیا در مقابل ایران ایستادند و ما از ۳۳ کشورجهان اسیر داشتیم.


وی بیان کرد: امروز کشور ایران مقتدرانه به راه خود ادامه می دهد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر افزود: اگر بخواهیم عظمت جنگ تحمیلی را بفهمیم باید به تاریخ مراجعه کنیم.
وی ادامه داد: افتخار رضا شاه این بود ارتشی ساخته که از کیان ایران دفاع کند می بینید که در کمتر از ۴۸ ساعت وقتی شوروی از شمال و انگلیس از جنوب حمله می کند نتوانست دوام آورد.
خواجه حسنی با اشاره به متن سند تاریخی طارق عزیز نخست وزیر عراق مقاله ای تأمل برانگیر در روزنامه الوطن ۲۵ اردیبهشت ۵۹ چاپ کرد، عنوان کرد: تحلیل طارق عزیز اینگونه اوضاع ایران را وصف می کند چند ماه قبل از اینکه آغاز جنگ شود، وضعیت ایران امروز تشتت و سردرگمی در نیروهای نظامی بسیاری از سران ارتش یا اعدام شدند یا به خارج از کشور فرار کردند، تعدد مراکز تصمیم گیری و اختلافات سیاسی، کشمکش های قومی و قومیت گرایی در کشور، هرج و مرج و نا امنی، مشکلات اقتصادی وافر، آشفتگی در روابط خارجی ایران با کشورهای منطقه و بعد تحلیل کرده امروز دیگر قدرتی در منطقه نیست.


وی افزود: برخی از صحبت ها در این مقاله نخست وزیر عراق ۲۵ اردیبهشت سال ۵۹ موید واقعیت های تاریخی آن زمان که کشور ما با آن روبرو بود.
خواجه حسنی با اشاره به نکته دیگر این مقاله گفت: این موضوع نشان می دهد دولت بعث عراق از ماه ها قبل سازمان دهی کرده که به ایران حمله کند.
وی افزود: امنیت کشور ایران مقتدر در خاورمیانه مرهون رشادت های مردمی است که با دست خالی در برابر دنیا ایستادند.
این فرمانده سپاه با اشاره به سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری با پیشکسوتان گفت: وقتی انگلیسی ها از جنوب و شوروی ها از شمال ایران را اشغال کردند شما تاریخ بخوانید محمد رضا شاه پهلوی به ملاقات این دو ابر قدرت می رود.


وی، افزود: امروز همان ایرانی که به گفته رزم آرا نخست وزیر وقت شاه، لولهنگ نمی تواند بسازد، ناو هواپیما بریتانیا کبیر را تسخیر می کند و هیچ غلطی نمی توانند بکنند این مرهون رشادت های شهدا، جانبازان و پیشکسوتان جهاد و شهادت است.
خواجه حسنی ادامه داد: اگر به پدر و پدربزرگ های ما گفته بودند؛ روزی همین جوان های ما پهباد گلوبال آمریکایی که ۲۰۰ میلیون دلار قیمت داردبه اندازه ۱۰ هواپیمای جنگنده F16 است را سرنگون می کنند و آمریکایی ها هیچ غلطی نمی توانند بکنند شاید برای آنها رویا بود اما امروز ما بیداریم و خواب نیستیم این همان ایرانی نمی توانست لولهنگ بسازد.
این مقام مسئول بیان کرد: اگر امروز نفتکش های ما جلوی چشم ارتش های بزرگ دنیا مثل انگلیس، فرانسه و آمریکا نفتکش ها را هدایت می کنند ونزوئلا بنزین خالی می کند و هیچ کس هیچ غلطی نمی تواند بکند مرهون رشادت های همین شهدا،جانبازان و پیشکسوتان جهاد و شهادت است.


وی ادامه داد: اگر امروز یکی از قدرت های برتر جهانی هستیم این مرهون مدیریت جهادی است که هیچ پرونده ای در خاورمیانه بدون دخالت ایران حل نخواهد شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر به دولتمردان توصیه کرد: راه و علاج مشکلات امروز مدیریت جهادی است ما در مقابل جنگ نابرابری که آمریکاها، غربی ها، جبهه استکبار عبری و عربی علیه کشور ما چیدند که جنگ فرهنگی و اقتصادی است؛ دو راه بیشتر نداریم یا سازش یا مقاومت.
وی افزود: در گام اول انقلاب این تجربه را داریم با مقاومت بود که جنگ را پیروز شدیم، با مقاومت است که امروز یکی از قدرت های دنیا هستیم.
علیرضا خواجه حسنی خاطر نشان کرد: راه عظمت و سربلندی ایران؛ مقاومت، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب