پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:57:12 - جمعه 11 مهر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
راه مبارزه با جنگ اقتصادی، کار جهادی وعالمانه است / با تنبلی و خانه نشینی مشکلات اقتصادی مردم حل نمی شود
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: راه مبارزه با جنگ اقتصادی؛ کار جهادی باتدبیر وکار عالمانه است برای شکوفایی اقتصاد به کاری احتیاج داریم که هم عالمانه، هوشمندانه و جهادی باشد.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی  امام جمعه رابر  در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته ضمن دعوت به رعایت  تقوای الهی با اشاره به ویژگی های حضرت  زینب (س) اظهار کرد: حضرت زینب (س) مظهر ولایت، استقامت، تسلیم، عبودیت وعفاف بود.

وی با تحلیلی بر جمله  حضرت زینب (ع) که فرمود: «ما رایت الا جمیلا» افزود: در قرآن کریم از کلمه “جمیل” هفت بار یاد شده است زیبایی کربلا در نیت، خطبه ها و رفتار بود هر کاری با این سه چیز همراه باشد زیباست و محتوای کار ما رضای الهی می گیرد.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تسلیت پیشاپیش فرارسیدن  اربعین حسینی گفت: آنچه اربعین را اربعین کرده است در این حدیث  نبوی خلاصه می شود، حرارتی است که هیزم آن عشقی لایزال بوده و در قلب یکایک محبینش قرار دارد، رابطه‌ای که هیچ جای عالم جز میان امام و مأموم یافت نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه  قیام امام حسین(ع) برای نجات جامعه از نادانی و ضلالت بود افزود: در جمله ای از زیارت اربعین  ذکر شده است؛ حسین بن علی(ع) جان خود را در راه خداوند داد تا بندگان را از جهالت و نادانی و سرگردانی و گمراهی نجات دهد.

 خطیب جمعه رابر تصریح کرد: نقطه مقابل کسانی بودند که  فریب این  زندگی مادی و  دنیوی را خورده بودند در رذایل اخلاقی و شهوات دنیوی فرو رفته و هوای نفس برآنها حاکم شده بود در واقع  سعادت و عاقبت بخیری را  به پست ترین و ناچیزترین کالای  دنیوی فروختند.

 وی عنوان کرد : این روز ها دلدادگان و شیفتگان  ابا عبدالله  الحسین (ع)  قدم در پیاده روی اربعین از نجف تا کربلا  می گذاشتند با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا مانع قدم نهادن  این زوار اربعین شده است.

حجت الاسلام  علیدادی سلیمانی  با اشاره به بیانات ولی امر مسلمین  گفت: سخن معظم له امر ولایی بود  نه امر ارشادی، رفتن به راهپیمایی اربعین، فقط متوقف به صلاحدید مسئولان ستاد ملی کروناست.

وی افزود: همه باید تسلیم این فرمان باشیم در صبح اربعین، زیارت اربعین از سراسر کشور در منازل شخصی پخش می شود.

امام جمعه رابر بیان کرد: روز اربعین سنگ مزار سپهبد شهید حاج  قاسم  سلیمانی وارد شهرستان رابر خواهد شد و در محل  مسجد مصلای حضرت  زهرا (س) قرار خواهد گرفت امید دارم عاشقان ابا عبدالله  الحسین (ع ) در این مراسم معنوی حضور  به هم رسانند.

وی در ادامه گفت: همزمان با سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی این سنگ مزار در جوار قبور والدین  سردار دلها در آن یادمان  قرار خواهد گرفت.

خطیب جمعه رابر از برگزاری یادواره سید الشهدای مقاومت شهید حاج قاسم  سلیمانی و  ۳۵۰ شهید شهرستان شب اربعین به میزبانی شهدای پایگاه مالک  اشتردر مصلای رابر خبر داد و افزود:  سخنران این  یادواره از همرزمان  سپهبد شهید حاج  قاسم  سلیمانی است، امید دارم در شب اربعین از این مراسم پر فیض و معنوی بهره ببرید.

وی با گرامیداشت ۱۳ مهرماه  روز نیروی انتظامی و آغاز هفته نیروی انتظامی و تبریک این روز به حافظان امنیت گفت: امام  صادق (ع) می فرماید: سه چیز است که همه مردم به آن نیاز دارند: امنیت، عدالت و آسایش. بنابراین می توان گفت، امنیت نیاز اولیه توده مردم است.

وی تأکید کرد: بدون امنیت نه خوراک لذتی می بخشد،  نه خانواده انسی ایجاد می کند و نه  شغل و درآمد فایده ای دارد،  امنیت متعلق به همه مردم است.

خطیب جمعه رابر افزود: ضریب امنیتی وعملکرد نیروی انتظامی استان دوچندان شده است، شهرستان رابر در مابین ۲۲شهرستان استان بهترین شهرستان از نظر امنیت است و  این دوربین مداربسته شهرستان تأثیر بسزایی دربحث امنیت دارد.

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرمایش رهبر حکیم انقلاب اسلامی ۱۳سال قبل  در ابتدای سال ۸۶عبارت جنگ اقتصادی مطرح کردند اظهار کرد: معظم له در ابتدای سال ۸۶ فرمودند: من برنامه های استکبار جهانی را در سه  جمله  خلاصه می کنم:  اول  جنگ روانی، دوم جنگ  اقتصادی و سوم مقابله با پیشرفت و اقتدار علمی.

وی افزود: در جنگ اقتصادی اولین نهادی که نقش فرماندهی را به عهده دارد وزارت خزانه داری آمریکا است، تحریم های بانکی و غیر بانکی  را از آن اتاق فرمان دستور می گیرند، دومین نهاد  وزارت امور خارجه آمریکا و سومین نهاد سازمان اطلاعات آمریکا یعنی  سازمان سیا است .

خطیب جمعه رابر با بیان راهبردها و راهکارهای مقابله با جنگ اقتصادی خاطر نشان کرد: راه مبارزه با جنگ اقتصادی؛  کار جهادی  باتدبیر وکار عالمانه است برای شکوفایی اقتصاد به کاری احتیاج داریم که هم  عالمانه،  هوشمندانه و جهادی باشد.

وی تأکید کرد: مجاهدانه و عالمانه به این معناست با تنبلی، خانه نشینی و بی انگیزگی  مشکلات اقتصادی کشور حل نمی شود کسی که در جنگ اقتصادی  می خواهد مشکلی برطرف کند باید در میدان مبارزه قرارگیرد این درست نیست که مدیر در خانه بنشیند و با یک دستور باید و نباید فرماندهی جنگ اقتصادی را مدیریت کند.

حجت الاسلام  علیدادی سلیمانی گفت: کار جهادی یعنی به فکر خود نبودن، جیبی را برای خود ندوختن، برای رضای خدا و مردم کار کردن با بی حالی و بی حوصلگی و تنبلی و خانه نشینی مشکلات اقتصادی مردم  حل نمی شود .

وی افزود: مردم در تنگنای معیشتی هستند و زیر فشار سنگین  تحریم  قرار دارند مسئولان باید بیدار و به وظیفه عمل کنند.

خطیب جمعه رابر در پایان خاطر نشان کرد: دشمن شکست خورده در این مسئله تحریم اقتصادی شکست می خورد به شرط آن مدیران جامعه به وظیفه عمل کنند با هوشیاری مجاهدانه و عالمانه در جنگ اقتصادی وارد میدان شوند به امید آن روزی که کمر دشمن در  جنگ اقتصادی شکسته شود.

انتهای پیام /

بر چسب ها:
تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب