پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

22:42:02 - دوشنبه 14 مهر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
با حضور ویدئوکنفرانسی رییس جمهوری صورت گرفت؛
پایان مدارس خشت و گلی با افتتاح مدرسه۶ کلاسه شهید امیدی در روستای جواران رابر
محسن حاجی میرزایی بعد از ظهر امروز در سفر به رابر با افتتاح مدرسه‌ای در روستای جواران رابر پایان مدارس خشت و گلی در کشور را اعلام کرد.

به گزارش “صبح رابر”؛ محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش عصر امروز ۱۴ مهر ماه در ادامه سفر خود به استان کرمان، با افتتاح مدرسه ۶ کلاسه شهید عبدالمهدی امیدی روستای جواران به عنوان پروژه برتر نوسازی مدارس کشور از توابع شهرستان رابر، پایان مدارس خشت و گلی در استان کرمان را اعلام کرد.

حاجی میرزایی، با ارائه گزارش در ارتباطی ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور افزود: سنگ بنای عدالت در جامعه توزیع فرصت‌های آموزشی است.

وی با اشاره به افتتاح ۹۱۳ طرح آموزشی در کشور از محل زادگاه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: تعداد مدارس شبانه روزی بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ مدرسه در روستا ایجاد و ۸۰ درصد فعالیت سوادآموزی متوجه زنان بوده است.


حاجی میرزایی عنوان کرد: نوآموزان پیش دبستانی طی دولت‌های یازدهم و دوازدهم از ۸۹ هزار نفر به ۲۲۳ هزار نفر افزایش یافته اند.


وی افزود: سالانه بیش از ۲۵۰ هزار معلم ۲۰۰ روز در مناطق روستایی حضور دارند که این افراد نقطه اتصال دولت با مردم هستند و تعداد دانش آموزان فنی و کاردانش در این دولت ۶ برابر شده و یک هزار و ۵۰۰ هنرستان روستایی داریم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: یک هزار و ۶ کلاس خشت و گلی در دولت تدبیر و امید جمع آوری و ۷ هزار و ۸۰۰ پروژه با مساحت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متر مربع احداث شده است.
وی تصریح کرد: هر روز ۱۱ کلاس روستایی و در تمامی کشور ۲۹ کلاس روزانه به بهره برداری رسیده است.


حاجی میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: همزمان با افتتاح مدرسه سهید عبدالمهدی امیدی روستای جواران ۹۱۳ پروژه روستایی با ۳۹۳۳ کلاس درس به مساحت ۴۲۰ هزار مترمربع مساحت و ۷۸۰ میلیارد تومان اعتبار بهره‌برداری می شود.

گفتنی است؛ وزیر آموزش و پرورش در سفر یکروزه خود به کرمان در گلزار شهدا حضور یافت و به مقام شامخ شهدا به خصوص سیدالشهدای مقاومت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کرد و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و همچنین امروز دبستان ۱۲ کلاسه شهدای فاطمیون در شهر کرمان را افتتاح کرد.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب