پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:48:44 - جمعه 25 مهر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
خطیب جمعه رابر:
مناقشه ایران با شیطان بزرگ، مسئله ای خارجی است
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: مناقشه امام حسن مجتبی (ع) و معاویه یک مناقشه داخلی بود، مسلمانان صدر اسلام در برابر کفار و مشرکین ید واحده داشتنداما مسئله و مناظره جمهوری اسلامی ایران با شیطان بزرگ یک اختلاف داخلی نیست بلکه یک مناقشه خارجی است.

به گزارش “صبح رابر”؛ حجت‌الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته رابر، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی و با تسلیت فرارسیدن رحلت جانگداز رسول گرامی اسلام(ص)، شهادت امام مجتبی(ع) و شهادت امام رئوف علی بن موسی(ع) گفت: پیامبر (ص) نسبت به دوران پس از رحلتشان نسبت به سه چیز برای مردم اظهار نگرانی کردند.
وی افزود: نخستین دغدغه و نگرانی پیامبر(ص) از آینده جامعه بعد از رحلت خود ضلالت و گمراهی بعد از معرفت است و دومین عامل نگرانی های پیامبر فتنه های گمراه کننده همان فتنه های که امیرالمومنین (ع) را ۲۵ سال خانه نشین کرد و سومین عامل نگرانی های پیامبر گرایش مردم به شهوت جنسی و شهوت شکم است.


خطیب جمعه رابربیان کرد: شبهه ای که این روزها برخی جریان های معدوم حال داخلی برای دوستی، ارتباط و مذاکره با آمریکا همان شیطان بزرگ، دشمنی که دشمنی آن برای انقلاب اسلامی دیرینه است.


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی تصریح کرد: تحریف رویدادصلح امام حسن مجتبی (ع) و همانند سازی شرایط امروز کشور با صلح است اینکه امام حسن مجتبی(ع) صلح کردن پس ماهم به دنبال صلح باشیم؛ اما نه شرایط جمهوری اسلامی ایران مشابه آن زمان امام مجتبی (ع) است و نه مقتضیاتی که منجر به آن صلح شد در شرایط فعلی نظام جمهوری اسلامی ایران موجود است.

وی با بیان اینکه صلحی که برامام تحمیل شد با شرایط نظام جمهوری اسلامی ایران کاملا متفاوت است افزود:
موضوع مناقشه امام حسن مجتبی (ع) و معاویه یک مناقشه داخلی بود، مسلمانان صدر اسلام در برابر کفار و مشرکین ید واحده داشتنداما مسئله و مناظره جمهوری اسلامی ایران با شیطان بزرگ یک اختلاف داخلی نیست بلکه یک مناقشه خارجی است.
وی افزود: از ابتدای جمهوری اسلامی ایران با کفر ، شرک جهانی این مناقشه بوده و خواهد بود.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی عنوان کرد: امام حسن مجتبی علیه السلام به دلیل خیانتی که فرماندها و لشکر امام مجتبی (ع) انجام داد اند؛ ازنزدیکانی مثل عبیدالله بن عباس با تطمیع به معاویه پیوستند پس در این شرایط امام فرماندهان خودش را از دست داده بود که صلح را پذیرفت.
وی با بیان اینکه امروز قوای مسلح جمهوری اسلامی ایران مهمتر از آن مردم انقلابی ، آگاه و همیشه در صحنه نستوهانه مطیع امر فرمانده کل قوا هستند، گفت: امروز نیروهای مسلح و مردم فهیم و بصیر جمهوری اسلامی ایران، مطیع محض ولایت و ولی فقیه زمان خویش هستند جایی برای ارتباط، فضای برای دوستی و مذاکره باقی نمی‌ماند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی اظهار کرد: امام حسن مجتبی (ع) با هدف نشان دادن چهره موافقانه معاویه برای حفظ اصل اسلام، صلح تحمیلی را پذیرفت، حضرت مفاد صلح را به گونه ای نوشت که در نهایت چهره معاویه و یزید پلید رسوا شود که همین هم شد.
خطیب جمعه رابر گفت: معاویه به مفاد صلح عمل نکرد و یک شراب خوار و رقاص به نام یزید لعین جایگزین خود کرد در واقع ماجرای عاشورا را همین معاویه به وجود آورد.
وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی هرچند در وضعیت جنگ احزاب است تمام دنیاپرستان، قدرتمندان در استکبار جهانی و تمام جنایتکاران عالم در مقابل جمهوری اسلامی صف آرایی کرده و ایستاده اند ما در شرایط ضعف و بن بست نیستیم، قدرت روز افزون و عمق استراتژیک کشور را در وضعیت اقتدار و ابتکار عمل در جنگ فرهنگی، امنیتی ، معیشتی و اقتصادی قرار داده است این را دنیا هم می داند.
خطیب جمعه رابر با بیان اینکه امام مجتبی (ع) گرفتار مردم بی بصیر، جاهل و مردمی ضعیف در تحلیل های سیاسی بود افزود: این درحالی است که امام رضوان الله تعالی علیه در وصایای سیاسی و الهی خویش می نویسد ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول خدا ، کوفه و عراق در عهد امیرالمومنین و حسین بن علی(ع)است.
وی اظهار کرد: شرایط امام حسن (ع)؛ شرایطی بود که به دلیل خیانت خواص، بی بصیرتی مردم و ضعف در تحلیل سیاسی امام صلح نامه را پذیرفت، اما برخی جریان های معدوم الحال در داخل کشور بارها با این مغالطه صلح امام حسن مجتبی (ع) را دست آویز مذاکره با شیطان بزرگ کردند .
خطیب جمعه رابر گفت: حقیقت این است وضع کنونی کشور ما قابل مقایسه با وضع زمان امام مجتبی (ع) نیست امروز دشمن قادر نیست به برکت ملت هوشیار ایران و انقلابی به بزرگی انقلاب اسلامی نه امریکا و بزرگتر از آمریکا قادر نیستند حادثه ای مثل حادثه زمان امام مجتبی (ع) به وجود آوردند و قادر نیستند صلح را بر کشور جمهوری اسلامی ایران تحمیل کنند.
وی، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: شرایط امروز کشور جمهوری اسلامی ما نه تنها در شرایط شعب علی بن ابی طالب نیست بلکه در شرایط بدر و خیبر است.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی عنوان کرد: وضعیت بدر و خیبر تهدید و چالش بود اما بن بستی در کار نبود با همان وضع و امکانات کم در بدر و خیبر پیروزی حاصل شد اکنون با وجود همه مشکلات و تحریم هایی که تمام دنیا پرستان عالم به این کشور به وجودآوردند پیروزی از آن ملت بزرگ ایران است اما نباید از دشمن و دشمنی دشمنان نظام تغافل و غفلت ورزید.
وی با اشاره به بررسی شرایط قبل از مذاکره برجام در پایان گفت: در شرایط کنونی قیاسی قرار دهیم در بحث معیشت، زندگی مردم و تبلیغات سوء دلار با کدامین حیله و نیرنگ افزایش می یابد قبل از مذاکره دلار قریب ۳ هزار بود اکنون از مزر ۳۰هزارهم عبور کرده است.
خطیب جمعه رابر خاطر نشان کرد: امیدوارم مدیران و مسئولان با بصیرت عمل کنند زیر خیمه ولایت با گفتمان ولایت حرکت کنند و از این پیچ سختی عبور کنیم.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب