پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:51:50 - سه شنبه 29 مهر 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
فوت ۵ بیمار و شناسایی ۱۴۸ مورد مبتلا به کروناویروس/ رابر بار دیگر در وضعیت قرمز قرار گرفت
اصغر سجادی گفت: از ابتدای اپیدمی شناسایی ۱۴۸مورد مبتلا به کروناویروس و فوت ۵ نفر در رابر خبر داد.

به گزارش “صبح رابر”؛ اصغر سجادی کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها  در گفت و گو با خبرنگار صبح رابر با اشاره به آخرین آمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در رابر گفت: در مجموع  تعداد۵۳۴ نمونه‌گیری از بیماران مشکوک به کرونا  از ابتدای اپیدمی انجام شده که ۱۴۸ بیمار  تا به امروز۲۹مهر در رابر تست آنها مثبت شده است که  از این تعداد ۲۳نفر آنها ساکن  شهرستان رابر نیستند.

وی  افزود: از میتلایان ۵۰ موارد مثبت بستری و ۹۸ مورد سرپایی  که ۵۹ نفر زن و ۸۹ نفر مرد هستند و متاسفانه ۵ مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا بالای سن ۷۵ سال تا کنون گزارش شده است.

مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری ها در رابراظهار کرد: طی دو هفته اخیر  12 مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹در شهرستان  رابر شناسایی شد که ۷مورد از مرکز بهداشتی و درمانی رابر بوده یک  بیمار بستری در بیمارستان و یک مورد فوت و ۵ مورد ایزوله  خانگی هستند .

وی، با بیان اینکه از این ۱۲ مورد یک مورد معلم شناسایی شده  اضافه کرد: در اثر ابتلا به این ویروس یک مورد از مرکز بهداشتی و درمانی سیه بنوئیه  که فوت شده و سه نفر از مرکزبهداشتی و درمانی اسکر که در ایزوله خانگی هستند وهمچنین  یک نفر از مرکز بهداشتی و درمانی کهنوج نیز در ایزوله خانگی است.

سجادی  وضعیت فعلی  شهرستان رابر را قرمز اعلام  کرد و تأکید بر رعایت پروتکل های  بهداشتی عنوان کرد: با توجه به فصل سرما در صورتی که پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی به خوبی رعایت نشود، شاهد افزایش شیوع بیشتر این بیماری طی ماه‌های آتی خواهیم بود.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب