پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

15:46:56 - جمعه 2 آبان 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
وحدت جهان اسلام راهبرد همیشگی نظام جمهوری اسلامی ایران است/ نقش محوری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در وحدت جهان اسلام باید مورد تببین قرار گیرد
حجت الاسلام والمسلمین علی علیدادی سلیمانی گفت: وحدت جهان اسلام راهبرد همیشگی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش “صبح رابر“؛ حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته  ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، با تسلیت هشتم ربیع الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک نهم ربیع الاول آغاز امامت حضرت بقیه الله مهدی موعود  (عج) گفت: عصرنورانیت امامت امام عسکری با اینکه کوتاهترین دوران  امامت  ائمه هدی (ع) بود،  یک ویژگی منحصر به فرد داشت و آن، انتقال «عصر حضور» به «عصر غیبت» بود.

وی افزود: ازاین‌رو می‌توان گفت اصلی‌ترین راهبرد استراتژی دوران شش‌ساله امامت آن حضرت، برنامه‌ریزی دقیق در خصوص تحقق کامل فرهنگ مهدویت بود، به همین جهت در بیانات آن امام بزرگوار روایات متعدد گفتمان ساز این فرهنگ مهدویت مشهود است.

امام جمعه رابر بیان کرد: حضرت عسکری (ع) روایتی از امام سجاد (ع) را باز روایی می‌فرمایند که موجز آن به این مضمون است «خداوند متعال به موسی علیه‌السلام فرمود: اگر می‌خواهی ثواب یک‌عمر عبادت در نامه عملت ثبت شود، مردم را با امام زمانشان آشنا کن!».

وی ادامه داد: از روایات متعدد چنین استفاده می شود ظهور امام زمان  منوط به تربیت و ظهور نسل است.

خطیب جمعه رابر بااشاره به ویژگی های یک نسل منتظر از دیدگاه شهید مطهری عنوان کرد: نسل منتظر نسلی است که صالح اند نه مصلح یکی از اصلی ترین تفاوت صالح و مصلح در نسبت تعهد به مسئولیت اجتماعی  تعریف می شود مصلح به جای انزوا جامع گریزی ، جامعه گزین با تجهیزات لازم آن هم تقوای الهی است .

وی تصریح کرد: تقوای الهی یعنی مجهز شدن به  زره مقاوم در مقابل آسیب گناه و معصیت که انسان ها را از این لجن زار گناه و معصیت نجات دهد.

 خطیب جمعه رابر بیان کرد: مصلح گوشه گیری ندارد سعی می کند آن انسان آلوده ای که  در گناه و معصیت غرق شده او را نجات دهد از این کرشمه های شیطانی که پیرامون انسان است  و از این رذایل اخلاقی که نفس را آلوده کرده؛ مصلح دنبال نجات انسان از این رذایل اخلاقی است.  

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: مصلح می کوشد تا جامعه را به سعادت و خوشبختی و سیادت نائل گرداند اینها زمینه  ساز ظهورامام زمان می شود.

وی با اشاره به ۱۲ ربیع الاول ولادت حضرت رسول اکرم بنا به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت گفت: وحدت جهان اسلام راهبرد همیشگی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

خطیب جمعه رابر افزود: امامین انقلاب اسلامی  همواره به‌طور نظری و عملی، پیگیر تقریب و وحدت جهان اسلام بودند و تصریح داشتند: «ما با مسلمین اهل تسنن یکی هستیم، واحد هستیم که مسلمان و برادر هستیم، اگر کسی کلامی بگوید که باعث تفرقه بین ما مسلمان‌ها شود، یا جاهل هستند یا از کسانی هستند که می‌خواهند بین مسلمانان اختلاف بیندازند. قضیه شیعه و سنی اصلاً در کار نیست، ماهمه با هم برادریم.» .

وی  با بیان اینکه وحدت جهان اسلام  را می توان در عرصه های مختلفی شاهد باشیم تصریح کرد: وحدت  در عرصه اقتصادی و علمی لازمه امروز جهان اسلام است که در تبادلات حوزوی، علمی، دانشگاهی و تحقیقی تا حدودی شکل گرفته است؛ باید افزایش یابد.  

 خطیب جمعه رابر، وحدت در همکاری اجتماعی و امدادی را یکی دیگر از نیاز امروز جهان خواند و افزود : کرونا ضعف غرب در مدیریت را نشان داد و باطن زشت و کریه غرب را هویدا کرد که در مقابل زیباترین صحنه ها در جهان اسلام پدید آورده شد.

وی با بیان اینکه از تجربیات جمهوری اسلامی در بحران کرونا جهان اسلام می توان بهره برد افزود: ایران، پرچمدار مواسات مومنانه شناخته شد این یک الگوی راهبردی و تجربه بسیار خوب می تواند برای سایر کشور های اسلامی  به اشتراک گذاشته شود.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی ، وحدت بر محور گفتمان مقاومت را یکی دیگر از لازمه وحدت جهان اسلام دانست و تصریح کرد: بحمدالله مرزهای جغرافیایی، نژادی و مذهبی را در نوردیده است هرچند ماموریت اصلی سپاه قدس، سازمان دهی برون مرزی در جبهه مقاومت و بسیج مستضعفین است.

امام جمعه رابر تأکید کرد: این وحدت را  مدیون  شخصیت الهی و فرمانده شهید حاج قاسم سلیمانی عزیز است، سردار عزیزی که صاحب مکتب، تقوا، توکل ، دشمن شناسی و دشمن ستیزی، سادگی و اخلاص، رضا و حلم ، حجب و غیرت، شهادت و آزادگی، قاطعیت و متانت، تواضع و فروتنی از همه مهمتر پیروی از دستورات دین،  پایبندی به آرمان و تبعیت راستین از ولی امر مسلمین از ویژگی های این فرمانده شهید بودجهادگری که هیچ مانعی نمی توانست او را ازانجام تکلیف و وظیفه بازدارد.

 خطیب جمعه رابر با اشاره به ابعاد بین المللی سردار شهید سلیمانی گفت: نقش محوری سردار شهید در وحدت جهان اسلام باید مورد تحقیق، تببین و تحلیل و بررسی قرار گیرد، شخصیت بین المللی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بی نظیر است که در وحدت جهان اسلام  و گفتمان محوریت مقاومت به سراسر عالم نقش عظیمی داشت .

وی خاطر نشان کرد: سردار سلیمانی گر چه حضور ظاهری ندارد اما حضور معنوی در این کشور به این نظام و انقلاب دارد از آن روح ملکوتی مدد می خواهیم که با این گفتمان مقاومت ما را ثابت قدم بدارد تا بتوانیم زمینه ساز ظهور ولی نعمه هستی باشیم.

خطیب جمعه رابر در خطبه اول  نیز با اشاره به  آثار و پیامد های منفی پیامد آزار مومن با بهتان و تهمت  گفت: خداوند منان در قرآن کریم می فرمایند: کسانی که مردان و زنان مؤمن را با متهم کردن به اعمالی که انجام نداده اند، آزار می‌دهند؛ بار بهتان و گناه آشکاری را به دوش کشیده‌اند.

وی مهمترین پیامدهای آزار به مؤمنین را جنگ باخدا، گناه نابخشودنی ، دشمنی ومقابله با دوستان خدا که همان پیروان مکتب اهل بیت(ع) هستند وجذب شیطان شدن برشمرد.

خطیب جمعه رابر  افزود: تهمت وبهتان سنگینی اش از کوهها سنگین تراست وتهمت وافترابستن به شخصیت ها از بدترین ظلم هاست.

وی درهمین راستا با انتقاد از موضوعات مطرح شده پیرامون معدن درآلو رابر گفت: افرادی که موضوعی رامطرح درصورتی که اصل آن صحت ندارد آگاه باشند تهمت گناهی سنگین است وعرش الهی تکان می خورد.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب