پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

9:00:05 - چهارشنبه 7 آبان 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جلسه بررسی مکان سنجی یادمان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در رابر برگزار شد
این جلسه با حضور امام جمعه رابر، یحیایی مسئول معاونت مهندسی سپاه ثارالله استان، ناصر اسدی مسئول جنوب شرق سپاه، خواجه حسنی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رابر، امیر تیموری معاون برنامه ریزی فرماندار، شمس الدینی مشاور شرکت ملی صنایع مس در سالن فرمانداری رابر برگزارشد.

به گزارش صبح رابر ، در این جلسه سرهنگ خواجه حسنی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان رابر به عنوان دبیر ساخت المان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ضمن خیر مقدم، به مزایا و معایب مکان های درنظرگرفته شده پرداخت و گزارشی از جلسات متعدد برگزارشده ارائه کرد.

مشاور شورای ترافیک شرکت ملی مس بر ضرورت معماری مناسب، فضای انعطاف پذیر تاکید کرد و چهار نقطه پیشنهادی را مورد بررسی قرار داد و همچنین برگزاری مسابقه طرح برتر یادمان، راه اندازی فرهنگ سرا و نمایشگاه در راستای مکتب شهید سلیمانی و برگزاری رویدادهای مذهبی و ملی را پیشنهاد کرد.

یحیایی مسئول معاونت مهندسی سپاه ثارالله استان در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سپهبد شهید سلیمانی گفت: شهرستان رابر و روستای قنات ملک با توجه به اینکه زادگاه سردار دلها است مورد توجه زیاد مردم سراسر کشور و حتی کشورهای منطقه محور مقاومت قرار دارد .

وی با اشاره به اقدامات سپاه ثارالله استان کرمان عنوان کرد: عملیات اجرایی یادمان سردار دلها در روستای قنات ملک، مزار مطهر پدر و مادر سردار دلها آغاز شده است.

یحیایی با اشاره به توسعه ناحیه مقاومت شهرستان رابر و احداث مهمانسرا که جوابگو مراجعین باشد افزود: باید نمادی از شهید سلیمانی در ورودی شهرستان رابر زادگاه سردار دلها وجود داشته باشد.

وی، برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای بزرگداشت سردار دلها در این شهرستان را ضروری برشمرد.
اسدی مسئول مهندسی جنوب شرق سپاه گفت: به کمک سپاه و مسئولین محلی و استانی پروژه آلمان سردار دلها در ریل مطالعه دقیق و بررسی فنی قرار گرفته است که مشاورین در بازه زمانی مشخص ۱۰روز جمع بندی و امکان سنجی را ارائه می دهند.
ناصر اسدی با تاکید بر هم افزایی بین مجموعه عنوان کرد: اگر از امروز هم کار را شروع کنیم این پروژه تا سالگرد شهید سلیمانی اتمام نمی یابد.
وی افزود: حاج قاسم و شهر رابر قابل توجه است، این آلمان برای یک قرن می ماند باید همت و فکرها به سمت کار بزرگ باشد.

امام جمعه رابر در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سلیمانی گفت: هدف از این پروژه کار فرهنگی است که هرکس با ورود به شهر رابر حس کند وارد زادگاه سردار دلها شده‌است.
وی افزود : جای اسارت شهید را در آبادان ترسیم می کنند باید جای زادگاه شهید در ورودی شهرستان رابر ترسیم شود .
امام جمعه رابر گفت: در کار تخصصی نمی توان ورود کرد اما تعارض دو موضوع باید حل شود موضوع ترافیک و تصادف و ورود وخروج ماشین.
وی با اشاره به اینکه ساختمان دو طبقه نیمه تمام اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رابر در صورت توافق به ساختمان مکتب شهید سلیمانی تغییر می یابد، گفت: تمام هدایای سردار سلیمانی که از تمام هدایای ریاست جمهور ارزشمند تر است بنا به توصیه شهید سلیمانی این هدایا جزو ورثه زندگی نیست بلکه یادبودی برای جمهوری اسلامی ماندگار است، از این رو در مکتب سردار سلیمانی بهره برداری فرهنگی می شود.
در پایان این نشست، از مکان طرح پیشنهادی مورد نظر بازدید صورت گرفت.

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب