پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

16:45:54 - جمعه 9 آبان 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امام جمعه رابر:
مکرون نشان داد که فرانسه تحت سیطره صهیونیست ها است
حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی گفت: مکرون نشان داد پاریس از یک طرف مطیع آمریکاست و از سوی دیگر تحت سیطره صهیونیست ها قرار دارد سران فرانسه با رویکرد اسلام ستیزانه بار دیگر به دنبال انحراف افکار عمومی در کشورهای اسلامی از خیانت برخی سران عرب به فلسطین، جلوگیری از طغیان مردمی علیه این حاکمان و مسئله مقابله با رژیم صهیونیستی از اولویت کشورهای اسلامی خارج کند دست به این حرکت های مضحک زده است .

حجت الاسلام علی علیدادی سلیمانی امام جمعه رابر در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی، در ادامه خطبه های قبل گفت: زبان یکی از عوامل گناه ومعصیت است وگرفتاری بیشترمسلمانان از زبان است.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه کنترل زبان مهم است افزود: کسی که می خواهد در دنیا وآخرت آبرومند باشد باید وجهه وآبروی مردم را حفظ کند.

وی با تبریک ۱۷ربیع الاول میلاد با سعادت پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) و میلاد با سعادت حضرت امام صادق (ع)گفت: یکی از معانی اسوه حسنه بودن پیامبر اسلام این است که در روز قیامت ما را با معیار شخصیت نازنین پیامبر می‌سنجند.

خطیب جمعه رابر بیان کرد: حضرت محمد(ص) معیار انسانیت، بینش،منش، گفتار، افکار، رفتار وکردار است که یکی از دغدغه های ائمه توصیه به ترویج روش وسبک زندگی حضرت رسول (ص) بوده است.

وی افزود: رئیس جمهور نادان فرانسه به بهانه آزادی بیان، پرچمدار اسلام ستیزی در اروپا شده است.
نماینده ولی فقیه در رابر درباره دلایل تشکیل اقدامات اسلام ستیزانه دولت فرانسه و میدان داری شخص مکرون گفت: مکرون به دنبال تکرار دوران ریاست جمهوری خود است این درحالی است که نظر سنجی ها از وضعیت بحران او در افکار عمومی حکایت دارند .
وی اضافه کرد: مکرون در مدیریت بحران کرونا فرانسه از جمله کشورهای بالای لیست قربانیان کرونا است از طرفی استمرار وضعیت نامناسب اقتصادی و معیشتی اعتراض های پی در پی مردمی را به دنبال داشته است .
امام جمعه رابر ادامه داد: همچنین تداوم و تشکیل نا آرامی های خیابانی شنبه های اعتراض؛ ماه ها است که آبرویی برای مکرون نگذاشته است اینها باعث شده است مکرون برای برون رفت از این مسئله داخلی دست به سناریوهای مضحک بزند.
وی تصریح کرد : مکرون نشان داد پاریس از یک طرف مطیع آمریکاست و از سوی دیگر تحت سیطره صهیونیست ها قرار دارد سران فرانسه با رویکرد اسلام ستیزانه بار دیگر به دنبال انحراف افکار عمومی در کشورهای اسلامی از خیانت برخی سران عرب به فلسطین، جلوگیری از طغیان مردمی علیه این حاکمان و مسئله مقابله با رژیم صهیونیستی از اولویت کشورهای اسلامی خارج کند دست به این حرکت های مضحک زده است .
خطیب جمعه رابر گفت : ما نمازگزاران در این روز جمعه حرکت وقیحانه و زشت این رئیس جمهور نادان فرانسه را محکوم می کنیم و اعلام میداریم با این حرکات قبیح ، به اهداف شوم و پلید با آن اهداف خود رئیس جمهورنادان فرانسه دست پیدا نخواهد کرد.

وی با اشاره به پیام هوشمندان رهبر انقلاب به جوانان فرانسه اظهار کرد: ارسال پیام ولی امر مسلمین جهان به جوانان فرانسوی یکی از دقیق ترین و کارآمدترین ابرازهای دیپلماسی عمومی است.
خطیب جمعه رابر بیان کرد: رهبر انقلاب به جای قرار دادن دولت هتاک فرانسه یا ساختار سیاسی آن کشور و خطاب قراردادن مسلمان جهان جوانان فرانسه را به تامل در سراب بودن مسئله آزادی بیان در فرانسه وا داشت جوانان فرانسه باید پاسخ دهند چرا هتاکی و توهین به پیامبر عظیم الشان آزاد است اما طرح سوال راجع به مسئله هلوکاست منجر به زندانی شدن و فشار خواهد شد .
وی گفت: ارسال پیام به جوانان فرانسوی بزرگترین درس دیپلماسی عمومی به دستگاه سیاست خارجه جمهوری اسلامی ایران بود.

خطیب جمعه رابر گفت: در همین زمان شاهد هستیم دستگاه خارجه ایران آنچنان درگیر قواعد خود ساخته و ملاحظات بی مورد است که هیچ واکنش در خوری از منظر دیپلماسی عمومی شاهد نیستیم متاسفانه وزارت خارجه به عنوان متولی امر صرفا به اظهارات رسانه ای دیپلماتیک بسنده می کند و از این ظرفیت عظیم دیپلماسی عمومی با پشتوانه گران بهای انقلاب اسلامی استفاده ای نمی کند .

وی در بخش پایانی سخنان خود با گرامیداشت روز ۱۳ آبان و یاد وخاطره شهدای دانشجو ودانش آموز ۱۳آبان ۵۸گفت: فرزندان امام(ره) ، جوانان انقلابی دانشجو ودانش آموز با حرکت خود در تسخیرلانه جاسوسی برای همیشه آمریکا را از ایران تبعید کردند.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی افزود: در ۱۳آبان ۵۸ با تبعید آمریکا دانشجویان بصیر ما انقلاب اول را رقم زدند که ریشه رژیم غاصب پهلوی از بین رفت وبا انقلاب دوم ریشه استکبار برای همیشه دراسلام خشکیده شد.


امام جمعه رابر در ادامه با اشاره به اینکه ۱۳ آبان ماه امسال متفاوت تر از سال گذشته با توجه به ویروس منحوس کرونا وعدم برگزاری راهپیمایی در روز ۱۳ آبان ماه گفت: تجمع مردمی روز سه شنبه ۱۳ آبان ساعت ۱۰صبح در محل مصلی رابر برگزار می شود.

انتهای پیام /

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب