پایگاه اطلاع رسانی صبح رابر

17:36:49 - یکشنبه 11 آبان 1399
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اعلام آمادگی سپاه ثارالله استان کرمان در حوزه تامین سلامت مردم
سردار معروفی از همکاری و مساعدت سپاه و بسیج استان کرمان در کلیه عرصه ها با کادر پزشکی برای تامین سلامت مردم خبر داد

به گزارش صبح رابر، به نقل از راه آرمان؛ سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان عصر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان ضمن قدردانی از زحمات ۹ ماهه کادر پزشکی از زمان شیوع ویروس کوید ۱۹ تا کنون اظهار کرد: اگر مجاهدت های شبانه روزی و نفس گیر کادر درمان نبود ما وضعیت بدتری داشتیم.

وی با بیان اینکه روزی دفاع مقدس داشتیم و امروز جهاد مقدس، گفت: ما ایثارگری ۸ سال دفاع مقدس را در این دوره در نظام درمان به وضوح دیدیم و لمس کردیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: حضرت امام (ره) در زمان دفاع مقدس دغدغه بسیار زیادی داشتند و امروز نیز عین امام آن زمان را شاهد هستیم و دغدغه ای که مقام معظم رهبری در رابطه با پشتیبانی از نظام سلامت دارند.

سردار معروفی بیان کرد: مقام معظم رهبری  تاکید فراوانی برای فعالیت قرارگاه امام رضا (ع) سپاه و بسیج برای همیاری و همراهی با مجموعه بیمارستان ها و  کادر پزشکی دارند.

وی تصریح کرد: سپاه استان کرمان نیز همچون سایر سپاه در سطح کشور طرح حوزه غربالگری و بسیج سازندگی را در دستور کار خود قرارداد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: این طرح در صورت درخواست کادر پزشکی در ۵۴ هزار پایگاه مقاومت سطح کشور و ۲ هزار و ۵۰۰ پایگاه استان کرمان اجرایی خواهد شد.

سردار معروفی خاطرنشان کرد: آن چیزی که حضرت آقا و فرمانده سپاه کشور از ما خواستند آماده همکاری در هر سطوحی که مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان و ستاد مدیریت مبارزه با کرونا درخواست کنند با تمام توان در کنار آنان خواهیم بود.

وی اذعان کرد: در این قرارگاه فرماندهی با دانشگاه علوم پزشکی است و سپاه و بسیج در کنار و همراه آنان خواهد بود.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: برای اجرای عوامل همکاری و کمک به دانشگاه علوم پزشکی در جهت مبارزه با شیوع کرونا هیچ فرماندهی در هیچ شهری نیاز به مجوز ندارد و می تواند به صورت آتش به اختیار وارد عمل شود.

سردار معروفی ادامه داد: آنچه سیاستگذاری استان باشد در ۲۳ شهرستان آمادگی مساعدت و همکاری با علوم پزشکی را داریم ویژه در شهرستان هایی که در وضعیت حادتری بسر می برند.

وی با تاکید بر اینکه در این شرایط وقت استراحت کردن نیست، خاطرنشان کرد: در این اوضاع آشفته در سپاه کلیه مرخصی ها با رعایت پروتکل های بهداشتی لغو شده است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه بحث آب و مسائل اقتصادی و معیشتی مردم را دنبال می کنیم، گفت:تامین سلامت مردم اولویت اول کاری سپاه است.

سردار معروفی با اشاره به اینکه خوشحالیم در برخی از شهرستانها وضعیت سفید است، اذعان کرد:باید همت کنیم و کاری جهادی  انجام دهیم که این وضعیت سفید همچنان باقی بماند و به دیگر شهرستان ها نیز سرایت کند.

وی از نقاهتگاه پیش و بعد بیمارستانی خبر داد و گفت: حاضریم یک حسینیه با ۵۰ الی ۲۰۰ تخت در اختیار کادر پزشکی قرار دهیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: نباید در مردم ایجاد ترس و وحشت کرد بلکه باید حساسیت رعایت پروتکل های بهداشتی را در آنان ایجاد کنیم.

سردار معروفی همچنین از ایجاد ایستگاه امر به معروف و آموزش پروتکل های بهداشتی در ورودی های شهرها خبر داد و گفت: اگر دانشگاه علوم پزشکی صلاح بدانند بسیج حاضر است در کنترل تردد بین شهری و دورن شهری همکاری کند.

وی با تاکید بر اینکه سلامت شهروندان برای ما مهمتر است، عنوان کرد: همچنین بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی اگر نیاز باشد بسیج، ضد عفونی سطوح آلوده را به عهده خواهد گرفت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: فراخوانی به تمامی فرماندهان شهرستان ها داده شده که پزشکان، پرستاران و بیماربرانی که آماده همکاری هستند با هماهنگی علوم پزشکی آموزش پودمانی داده شوند تا در صورت نیاز به کمک آیند.

انتهای پیام/

تابناك وب سجام تابناك وب تابناك وب تابناك وب تابناك وب